Avatar billede sovsekoder Nybegynder
25. august 2008 - 11:22 Der er 1 løsning

Bestpractice for at gemme member-variabel inden postback

Jeg har brug for at vide hvad "best practice" er, når jeg ønsker at gemme member variable mellem postbacks på en webform.

Setup'et er følgende:
Jeg har en side: monthEntries.aspx. Denne side henter en værdi (projectId) fra en anden form via metoden beskrevet her: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/6c3yckfw(VS.71).aspx(Passing Server Control Values Between Pages).

Den hentede værdi gemmes i en lokal variabel. Når man så klikker på en kontrol på siden, som laver postback, så er projectId, som var værdien jeg hentede, nul-stillet :) - Hvilket er helt normalt, da klassen initializeres på ny ved postback.

Spørgsmålet er så: hvad er bestpractice for at løse det problem? (gem variablen i session? sende som parameter? andet? noget tredje?)
Avatar billede sovsekoder Nybegynder
25. august 2008 - 12:14 #1
viewstate