Avatar billede xander_cage Nybegynder
22. august 2008 - 12:54 Der er 4 kommentarer

Side retning liggende

Hejsa..

Hvordan får man en side til at være liggende i word 2007.

Og det skal kun være en side..

For det eneste jeg har fundet frem til er enten liggende eller stående, men så sker det på hele dokumentet..

Mange tak
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
22. august 2008 - 13:09 #1
Du skal lave et sektionsskift: Indsæt, Sideskift mm,
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
22. august 2008 - 13:14 #2
Stående/liggende er en egenskab ved sektioner. Du skal derfor have din side til at være i sin egen sektion:
Indsæt et sektionsskifte (typen Næste side) både før og efter det indhold, der skal vendes - hvis det er sidst i dokumentet, behøver du kun et sektiosskift før indholdet (indsættes via fanen Sidelayout > gruppen Sideopsætning > klik på pilen v. Skift og vælg ”Næste side” under Sektionsskift). Slå formateringsmærker til, så du kan det/de indsatte sektionsskift (Ctrl+Skift+8).

Klik så et sted i den sektion, du vil have vendt til liggende. Vælg fanen Sidelayout > gruppen Sideopsætning > Retning > Liggende.
Avatar billede xander_cage Nybegynder
22. august 2008 - 13:28 #3
Tusind tak for hjælpen.
Har virkelig brugt meget tid for at finde ud af det..
Jer begge to.. Læg et svar lene-fredborg og i bliver belønnet.. :)
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
22. august 2008 - 14:12 #4
Velbekom. Her er et svar.