Avatar billede hans01 Nybegynder
21. august 2008 - 09:21 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

hvorfor virker min webcam ikke

Jeg har købt et logitech chat kit, og vil gerne bruge den sammen med msn messenger, jeg installerer uden problemer, kører test på vores to pc ( winxp sp2) virker lyd og billede på den en pc, men ikke på den anden. Det skal lige indskydes jeg har kun webcam på den ene pc. Det er PC uden webcam som virker, der er dog ekko af min egen stemme i hovedtelefonerne.

jeg har opdateret logitech webcam med den nyeste driver.

Er der nogen med en ide, har googlet problemet uden at finde nogen løsning.
Avatar billede phm1970 Mester
21. august 2008 - 16:08 #1
Du skal se på hvad der adskiller de to comp, har den ene firewall eller ikke ? Logitech produkter er meget lidt glade for antivirus og firewalls, de anbefaler enddog at man lukker for begge dele mens man installerer deres software.
Avatar billede hans01 Nybegynder
23. august 2008 - 09:44 #2
Hej Phm, jeg har nu prøvet at afstallere webcam igen med drivere, derefter reinstalleret med antivirus og firewall lukket. der er ingen forskel, kameraret virker bare ikke ved websamtaler. har du en ide?, hvor vigtig er den rigtige driver opdate?
Avatar billede hans01 Nybegynder
24. august 2008 - 08:00 #3
er du der PHM?
Avatar billede phm1970 Mester
25. august 2008 - 08:38 #4
mhmm når du siger websamtaler, mener du så messenger ? kom lige i tanker om. Har du været inde i funktioner indstillinger for webcam i messenger ? der skal dit webcam også sættes op for at virke i messenger :-)

Den rigtige og/eller nyeste driver kan være afgørende for at få det til at virke med dit kamera :-)Men er mange ting der kan spille ind. Den maskine der ikke kan køre webcamsamtaler er det den ældste af de to ?
Avatar billede hans01 Nybegynder
25. august 2008 - 09:11 #5
jeg har prøvet at sætte den op i messenger, og ja der er den ældste af de to, den anden er ca. 3 mdr. gammel
Avatar billede phm1970 Mester
25. august 2008 - 14:59 #6
hvor gammel er den maskine hvor cam ikke virker ? og hvad er det for en maskine ?
Avatar billede hans01 Nybegynder
25. august 2008 - 20:29 #7
ca. 6 år gammel, model ukendt. jeg har kigget på den men der er ingen synlige indikationer på modellen.
Avatar billede phm1970 Mester
26. august 2008 - 08:26 #8
Lever den op til minumumskravene for webcam'et, det står som regel på æsken?
Avatar billede phm1970 Mester
26. august 2008 - 08:27 #9
Ydermere har du nogensinde bios opdateret den gamle maskine ?
Avatar billede hans01 Nybegynder
26. august 2008 - 09:48 #10
Hej phm1970, lige i øjeblikket har jeg faktisk problemer med pc, den vil ikke længere en bios opsætningen. så måske er det netop en bios opdatering den mangler, jeg kører med en award 6.0000 bios.
Avatar billede phm1970 Mester
26. august 2008 - 10:31 #11
gentager lige :-)

Lever den op til minumumskravene for webcam'et, det står som regel på æsken?
Avatar billede hans01 Nybegynder
26. august 2008 - 11:08 #12
hej phm1970, min kone har smidt pakken ud, det er en logitech quickcam chat webcam, jeg tjekker lige på logitech side.
Avatar billede phm1970 Mester
26. august 2008 - 11:15 #13
ok :-) forresten hedder Peter :)
Avatar billede hans01 Nybegynder
26. august 2008 - 18:33 #14
der er fuldstændig kage i pc nu er min netværksforbindelse væk. måske virus, er ved at køre en restore indtil videre mange tak peter... ciao
Avatar billede phm1970 Mester
26. august 2008 - 22:32 #15
hehe oka ? hvad lavede du ?
tvivler på at det er en virus, de vil jo netop beholde netforbindelsen :-) men du må sige til hvis du har brug for mere hjælp .. var jo ikke meget jeg kunne gøre indtil nu :-)
Avatar billede hans01 Nybegynder
27. august 2008 - 08:19 #16
Hej Peter
Det er meget sært, men først kunne jeg ikke få web cam til at køre, så begyndte pc at reloobe og ville ikke længere en til bios opsætningen, vha start disken, kunne jeg få den igang, nu kunne jeg så periodisk ikke få musen til at fungere, og lidt senere ville key boardet ikke og jeg måtte skifte keyboard. Da jeg endeligt fik dette til at virke kunne pc ikke komme på nettet, som jeg senere fandt udaf skyldes at mine netværksforbindelser var væk. jeg prøvede at konfigurere en ny netværksforbindelse uden held da pc ikke kunne finde netværkskortet. jeg kunne heller ikke køre en repair, så som du kan se må jeg nok give op og tage pc med til doktoren.. mange tak for din hjælp Peter. ciao a presto
Avatar billede phm1970 Mester
27. august 2008 - 09:48 #17
hehe ja den lyder godt nok syg :-)men 6 år er nu oss meget for en computer :-)

var så lidt / prego :-)

/Peter
Avatar billede hans01 Nybegynder
27. august 2008 - 10:37 #18
hej Peter. lai parli l Italiano?, jeg sidder i nærheden af Rom, så derfor det Italienske. ciao P
Avatar billede phm1970 Mester
27. august 2008 - 10:43 #19
ahh det er vist så meget sagt hehe ... men var forlovet med en italiener i 5 år så lidt fik jeg da lært hehe ... boede uden for rom i tivoli for det ikk ska være løgn heheh
Avatar billede hans01 Nybegynder
27. august 2008 - 10:51 #20
Det var satans, vi bor i Umbrien, i nærheden af Orvieto, du kan se her www.italien-ferie.dk. næ men vi skal til lægen med pc.
Avatar billede phm1970 Mester
27. august 2008 - 11:02 #21
hehe oka :-)

ej kan det betale sig med sårn en gammel pc ? hehe
Avatar billede hans01 Nybegynder
15. december 2008 - 13:28 #22
lukker