Avatar billede bat1234 Juniormester
20. august 2008 - 15:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

udskrive acl til en fil

Hej,

jeg skal lave et script der læser security-rettighederne på en mappe (Program files) i windows, og udskriver dem til en tekst-fil.

Nogen der kan hjælpe med det? Det skal helst være med batch og/eller vb-script. Og helst så simpelt som muligt ;-)

Vh,
Bat.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
20. august 2008 - 15:29 #1
Det er en one-liner til .BAT:
cacls mappe > fil.txt

...og ja, du kan også få skrevet ACL ud for en fil hvis det skulle være.
Avatar billede bat1234 Juniormester
22. august 2008 - 21:23 #2
jamen det var jo bare dejlig nemt, meget effektivt. Jeg siger mange tak! Læg et svar hvis du vil have pointene.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
22. august 2008 - 22:13 #3
Værsgo :)

På Vista/Windows Server 2008 er cacls blevet deprecated, så man i stedet bør bruge icacls - men cacls er der stadig og fungerer, og cacls' output er faktisk en lille smule bedre til det formål *-)
Avatar billede bat1234 Juniormester
22. august 2008 - 22:31 #4
ok, tak for bonusinfo!!
Er du scripting-haj? Og i så fald, er der mulighed for at kontakte dig IRL til småopgaver?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
22. august 2008 - 22:34 #5
Jeg har en del viden når det gælder .bat-filer - om jeg ligefrem er en haj, kan diskuteres - men jeg har desværre nok at se til i forvejen :)
Avatar billede bat1234 Juniormester
23. august 2008 - 09:29 #6
ok :-)