Avatar billede mazlar Nybegynder
19. august 2008 - 14:21 Der er 3 kommentarer

Mappe er password protected?

Jeg har en Win2003 server med IIS, denne er sat op så den også understøtter PHP og MySQL, alt ser ud til at virke helt fint og den kan sagtens afvikle php filer med kald til MySQL database.

Jeg vil gerne installere WordPress på denne og har derfor helt som jeg plejer, kopieret mappen med WordPress indholdet ind i wwwroot MEN når jeg prøver at kalde dette dir beder den om login og password, det forstår jeg intet af? Laver jeg en anden mappe under wwwroot med bare en enkelt php fil i virker det fint.

Nogen ideer til hvad der kan være galt? Har prøvet med at hente wordpress igen og smidet i et andet dir.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
19. august 2008 - 15:08 #1
Hvad siger dine permission, har IUSR, rettigheder til filerne, prøv at samligne med den anden mappe, som ikke spørger efter password.
Avatar billede mazlar Nybegynder
19. august 2008 - 19:01 #2
Umiddelbart har alle mapper de samme rettigheder. Men jeg har opdaget at problemet ikke findes hvis man går via http://localhost/mappenavn men hvis man går via http://url.dk/mappenavn så er problemet der, dvs. det findes kun eksternt.. nogen ideer?
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
19. august 2008 - 19:34 #3
Fordi den ikke er internt, er fordi der er du allerede logget på som administrator.

Det er helt sikker noget med rettighederne. Prøv at nulstille mappen og undermapper, så everyone har adgang til alt.