Avatar billede webbygger Nybegynder
19. august 2008 - 07:46 Der er 9 kommentarer

Joomla database

Hejsa ;o)

Jeg står i en håbløs situation efter en sikkerhedsopdatering af Joomla 1.5.6->1.5.6! Jeg stod med en helt færdig online side med en mængde indtastede data som selvfølgelig ligge i databasen!

Efter hjælp fra brugerne på Joomla.dk, blev jeg rådet til at installere en helt ren 1.5.6 vision og derefter tømme databasen og overskrive den med en backup databasen jeg har!
Men jeg for denne fejl:

Fejl

SQL-forespørgsel:

--
-- Data dump for tabellen `jos_comprofiler`

og så en en masse dataer og så til sidst

MySQL returnerede: Dokumentation
#1054 - Unknown column 'fbviewtype' in 'field list'

2-3 dage før "touchdowm" var jeg ind og tilføj fbviewtype jos_comprofiler fordi man ikke kunne indstille visningen type i Fireboard. Efterfølgende kørtet siden som den skulle!

Jeg har så efterfølgende prøvet at slette fbviewtype i tabelen, men så opstår der "bare" ny fejl!

Sidder der én med "guldkornet" på hvordan jeg får genskabt databasen?

c,") Per
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2008 - 08:17 #1
Jeg går ud fra, at du har et website liggende ONLINE, som giver dig disse problemer?

Løsning:
Først og fremmest, har du forhåbentligt backup af BÅDE databasen og selve websitet (alle filer + mapper)???

Dernæst:
Download den gamle JSAS server herfra:
http://ict.upsi.edu.my/v5/index.php?option=com_remository&Itemid=51&func=startdown&id=17
Det er den gamle version, som er gratis. Men den kan stadig det mest vigtige. :-)

Du kan derefter LOKALT teste og opgradere dit website, indtil det fungerer korrekt.
JSAS kan indeholde 6 forskellige websites, så du altid kan teste i fred og ro, uden at være nervøs for at smadre dit orginale website/dine orginale filer og mapper og database-dump.

Jeg skal nok senere vise dig, hvordan du (via JSAS) lokalt kan opgradere din Joomla til den nyeste version.

Til sidst kan du uploade det hele, til din online plads.

Det er sådan jeg ville have gjort, for at sikre sig selv bedst muligt. :-)
Avatar billede webbygger Nybegynder
19. august 2008 - 10:04 #2
Hej extend

Jo siden lå online, men efter opdatering blev alle nægtet adgang både frontend og backend, hvad der lige er gået galt ved jeg ikke! Jeg har prøvet utal af dessparat forsøg på at genskabe siden med de backup jeg har uden større held - bliver tilstadighed nægtet adgang til siden! Jeg vil dog prøve igen i aften, men har efterhåndene mistede troen på at det lykkes! Kan bare se hundrevis af timer forduftet i den blå luft!!!
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2008 - 10:42 #3
Igen:
Har du backup af BÅDE databasen og selve websitet (alle filer + mapper), liggende på din egen PC?
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2008 - 10:44 #4
Selve websitet (alle filer + mapper) kan du altid få fat på igen, ved at komme ind på dit domaine via FTP.
Men mht. database-dumpet: Du har forhåbentligt liggende et kopi på din egen PC?
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2008 - 10:46 #5
Og har du et kopi af selve websitet (alle filer + mapper), fra FØR du lavede opdateringen?

Fortæl mig hvad du har liggende, for det er det som du kan arbejde videre med.
Avatar billede webbygger Nybegynder
19. august 2008 - 11:17 #6
Jeg har et kopi af både databasen og websitet på min PC - men dem kan jeg ikke få til at virke, så et eller andet er galt!!!
Jeg har kontaktet Wannafind (webhotellet) og de har en backup af det hele, så mod "lidt"  betaling skulle siden forhåbligt komme op at kører igen! Men efter denne oplevelse skal jeg til at gå med livrem og seler........ Så jeg skal ha afprøvet det Du skriver 19/08-2008 08:17:21 - jeg vender tilbage senere med udfaldet af Wannafind arbejde! Tak indtil videre ;o)
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2008 - 14:14 #7
Fint nok, hvis du kan få dit webhotel til at genoprette dit website, evt. via gammel backup.  :-)

Men fremtidig "livrem og seler" betyder, at du selv må lære at tage backup.
Og netop det betyder, at du må lære at arbejde med en lokal webserver (som fx. JSAS), så du altid kan teste lokalt på din egen PC, at tingene fungerer korrekt, før du uploader til dit websted.

Tip:
Lær at arbejde med JSAS eller anden lokal webserver. :-)
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2008 - 14:15 #8
Men god at høre, du har alle tingene liggende lokalt - for hvis det andet ikke virker, skal vi nok få det til at spille igen, via en lokal webserver. :-)
Avatar billede webbygger Nybegynder
01. november 2008 - 21:42 #9
Hej extend

Det vist på tide at komme med en tilbagemelding - Det lykkes med backupen fra Wannafind, hold op et mareridt det var, da siden var væk!