17. august 2008 - 07:36Der er
25 kommentarer og 1 løsning
Opsætning af needhost.dk email ?
Hej Eksperter
Jeg har prøvet at oprette nogle nye email konti til mit domæne iceb.dk men de vil kun sende og ikke modtage mail beskeder. Dog virker den gamle konti stadigvæk. Jeg har prøvet at få fat i supporten på needhost men de svarer ikke så hurtigt som de engang gjorde.
Jeg bruger følgende :
Mail server (85.214.23.197) Min mx record sat i gratisDns.dk ( mail.iceb.dk )
Hvordan kan jeg få de nye email konti til at virke som den gamle gør ? Hvilken ip skal jeg bruge som mail server ? Er den jeg har skrevet korrekt eller?
Når du siger "ikke modtage", er det så din mailklient, der ikke kan modtage, eller deres server, der ikke kan modtage? Den adresse du har, mail.iceb.dk, er jo den de bruger til pop3.
Ok. Godt nok. Og brugernavn er angivet som: xxxx@xxx.xx ? Men hvad sker der egentlig. Du har mails som du kan se i webmail for kontoen, men du kan ikke hente til din mail-klient? Hvad er mail-klientens reaktion?
ja brugernavnet et ok også. Der er ingen mails i webmailen og som om man godt kan logge ind i den men ikke modtage mails i den da jeg lige har sendt nogle mails til den som bliver fint afsendt men aldrig kom frem.
Outlook express siger Forbindelsen til serveren kunne ikke oprettes. Konto: 'mail.iceb.dk (1)', Server: 'mail.iceb.dk', Protokol: POP3, Port: 110, Sikker (SSL): Nej, Socket-fejl: 10061, Fejlnummer: 0x800CCC0E
Har nu fået min mail tilbage fra den konto man ikke kan logge ind på i outlook express. Her er hvad mailen skrev tilbage til mig.
This is an automatically generated Delivery Status Notification
Delivery to the following recipient failed permanently:
xxxxxx@iceb.dk
Technical details of permanent failure: Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 550 550 <xxxxxx@iceb.dk> No such user here (state 14).
----- Original message -----
Received: by 10.66.243.2 with SMTP id q2mr2543479ugh.13.1218955235099; Sat, 16 Aug 2008 23:40:35 -0700 (PDT) Return-Path: <xxxxxxxxx@gmail.com> Received: from xxxxxxxxx ( [xxx.xxx.xxx]) by mx.google.com with ESMTPS id b23sm4307412ugd.71.2008.08.16.23.40.33 (version=SSLv3 cipher=RC4-MD5); Sat, 16 Aug 2008 23:40:34 -0700 (PDT) Message-ID: <000f01c90034$03d06c20$2101a8c0@iceqp4mlwzxuw3> From: "Mit Navn" <xxxxxxx@gmail.com> To: "Rasmus Rode" <xxxxxxx@iceb.dk> References: <000601c90033$f12d9c00$2101a8c0@iceqp4mlwzxuw3> Subject: Re: hey der Date: Sun, 17 Aug 2008 08:39:34 +0200 MIME-Version: 1.0 Content-Type: multipart/alternative; boundary="----=_NextPart_000_000C_01C90044.C6614790" X-Priority: 3 X-MSMail-Priority: Normal X-Mailer: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180 X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
Tjah, så er mail-brugeren vel ikke oprettet. Du har andre mailkonto på domænet, der virker - så det er ikke en opsætning. Der er nok noget galt mellem kontrolpanelet på needhost.dk og mailserverne.
Er det andre herinde på eksperten der han hjælpe mig ? Måske kunne det også være der var nogen der også havde needhost og kunne bekræfte eller afkræfte at den ip jeg har brugt er korrekt eller give mig den korrekkte ?
Jeg startede med at have m.iceb.dk på needhost.dk. I den tid hvor jeg havde m.iceb.dk der havde jeg mit hoveddomæne iceb.dk liggende ubenyttet hen uden at nedlægge det ved dkhostmaster.
Dernæst tog jeg mit hoveddomæne ind i needhost og intet virkede. Så fandt jeg ud at der skulle være en bestemt ip til m.iceb.dk og en helt anden til iceb.dk.
Når iperne er forskellige på domænerne så er de det sikkert også på emailsne . Da needhost system er bygget op omkring domæner. Altså starter man med at oprette iceb.dk også har man lige pludselig to profiler. En m.iceb.dk og en iceb.dk profil.
Det er også her der må ligge en fejl. Måske kan man slet ikke have to profiler liggende på denne måde som jeg har nu og dog er der som jeg ser det ingen mulighed for en bruger til at slette et domæne men kun til at oprette dem.
Altså ligge der m.iceb.dk på 81.169.169.106
og iceb.dk på 85.214.127.247
Altså ligger de på to forskellige iper. Dermed er der også mange forskellige iper til at ligge mails på.
Næh, der er kun en ;) Når du ikke vil bruge needhost egne nameservere, så skal du bare sørge for at du har de samme oplysninger. Kig i kontrolpanelet på needhost, og/eller, slå det op på deres nameserver:
Hvis du bruger den IP som du har fået oplyst af Needhost og det ikke virker, hvad så med at kontakte Needhost ? Der er reelt ingen ud over Needhost som kan vide om du bruger den korrekte IPadresse, da Needhost kan have op til flere mailservere, naturligvis på hver sin IPadresse.
Ja jeg har jo allerede kontaktet needhost for 4 dage siden jo. De har ikke svaret selvom der tydeligt står på deres side at de garanterer 24 timers svartid på alle dage.
Nej jeg mener stadigvæk jeg kan få hjælp andre steder fra. Har ofte løst problemer via foraer netop hos min konfiguration hos dem netop fordi de ikke har holdt deres garanti.
Så vær velkommen hvis I har nogle gode forslag til hvordan dette kan løses.
På needhost side står der to iper. Det er kun den ene der virker for mig. Når jeg sætter min mx record til den så virker EN email konti men når jeg sætter den til den anden så er INGEN email konti der virker. Det er som om den er blevet nedlagt den mail server de skriver om.
Den står nu til den der virker som er på ip 85.214.79.133
Ja det er helt korrekt og det er også derfor jeg skrev til dem men da deres support er elendig er det svært at få et godt svar når de så endelig svarer.
ville blot tilslutte mig iceb1977 over liste på personer der har ventet i LANGT over 24 timer på at få svar fra needhost support. Har lige skrevet til dem at de godt kan give mig mine penge retur da de efter 10 dage nu stadig ikke har fået mit site op at køre...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.