Avatar billede rosa Nybegynder
15. august 2008 - 12:58 Der er 71 kommentarer og
2 løsninger

Jeg kan ikke logge ind på bestemte sider

Når jeg går ind på msn siden er der nogen link, jeg ikke kan logge ind på. Der kommer en fejlmeddelelse, når jeg forsøger. Der står at den ikke kan åbne siden, og at handlingen blev afbrudt. Når jeg trykker ok på fejlmeddelelsen, ryger jeg ud af internettet. Jeg kan godt logge ind på nogen af linksene på siden, men ikke dem alle. Er der nogen der ved, hvad der er galt, og hvad jeg skal gøre ved det.
15. august 2008 - 22:08 #1
Lidt mere info tak:

Win98, Win2000, XP, Vista, ?
Hvilken browser / version ?
Hvilken form for fejlmeddelse ?

Fuld opdateret Styresystem ?

Hvilket/hvilke sikkerhedsprogrammer ?
15. august 2008 - 22:09 #2
Avatar billede rosa Nybegynder
15. august 2008 - 23:27 #3
Der er windows XP på computeren. Og jeg går ind på internet explorer.
15. august 2008 - 23:52 #4
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)

Avatar billede rosa Nybegynder
16. august 2008 - 07:50 #5
Jeg gjorde som der stod i beskrivelsen indtil jeg kom til at lade experter afgøre hvad jeg skal slette. Jeg er ikke nogen nørd, så det tør jeg ikke på egen hånd. Jeg er vant til at computeren selv undersøger for virus, og sletter hvad der skal slettes. Så vil jeg hellere aflevere den et sted, hvor de ved hvad de gør.
Avatar billede rosa Nybegynder
16. august 2008 - 08:34 #6
Jeg tror nok jeg ved hvordan man gør med afvis eller accepter, så det skal jeg nok gøre i fremtiden. Det er garanteret rigtig det du siger med virus, men er der ikke et sted hvor man kan gå ind så den selv undersøger for virus, og selv klarer det. Jeg har i forvejen AVG, MessengerBlocker og AdAware.
16. august 2008 - 11:35 #7
Jeg vil stadig sige/skrive [15/08-2008 23:52:03] så ska' jeg nok fortælle den videre procedure...
Avatar billede rosa Nybegynder
16. august 2008 - 13:06 #8
Hvis jeg nu får taget mod til mig, skal jeg så sende notebooken med filerne til spywareinfo,  som der står i beskrivelsen eller til eksperten/dig? Hvis man går ind sådan et sted med de oplysninger, kan uvedkommende så ikke få adgang til ens computer på den måde?
16. august 2008 - 13:32 #9
... teksten skal her i tråden...
Der er ikke nogle info deri som "...uvedkommende så ikke få adgang til ens computer på den måde?..." Det er gennemført 100.000 af gange ...
Avatar billede rosa Nybegynder
17. august 2008 - 06:03 #10
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 05:52:40, on 17-08-2008
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ZcfgSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\aawservice.exe
C:\PROGRA~1\Intel\Wireless\Bin\1XConfig.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\OProtSvc.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
C:\Program Files\Common Files\System\services.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Common Files\System\smss.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe
C:\Program Files\Common Files\System\csrss.exe
C:\Program Files\Common Files\System\lsass.exe
C:\Program Files\MBlocker\MBlocker.exe
C:\WINDOWS\system32\VTTimer.exe
C:\WINDOWS\system32\VTtrayp.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\sm56hlpr.exe
C:\Programmer\Elantech\Ktp.exe
C:\WINDOWS\mHotkey.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EOUWiz.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\Creative\Shared Files\CAMTRAY.EXE
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.1128.5462\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Documents and Settings\Rosa.ROSA-PPX2OJ2HVV\Skrivebord\HiJackThis.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqgalry.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WLLoginProxy.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\Download\591c82745919835e19429c818ba5a585\update\update.exe
C:\Documents and Settings\Rosa.ROSA-PPX2OJ2HVV\Skrivebord\alternativ.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://dk.msn.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: Canon Easy Web Print Helper - {68F9551E-0411-48E4-9AAF-4BC42A6A46BE} - C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\EWPBrowseLoader.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O3 - Toolbar: Easy-WebPrint - {327C2873-E90D-4c37-AA9D-10AC9BABA46C} - C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll
O3 - Toolbar: Windows Live Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [WindowsExplorer] C:\Program Files\Common Files\System\csrss.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WindowsFirewall] C:\Program Files\Common Files\System\lsass.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SystemData] C:\Program Files\MBlocker\MBlocker.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VTTimer] VTTimer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VTTrayp] VTtrayp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SMSERIAL] sm56hlpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KTPWare] C:\Programmer\Elantech\Ktp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CHotkey] mHotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IntelZeroConfig] C:\Programmer\Intel\Wireless\bin\ZCfgSvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IntelWireless] C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe /tf Intel PROSet/Wireless
O4 - HKLM\..\Run: [EOUApp] C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EOUWiz.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Creative WebCam Tray] C:\Programmer\Creative\Shared Files\CAMTRAY.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.1128.5462\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: HP Image Zone Hurtig start.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: &Windows Live Search - res://C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll/search.htm
O8 - Extra context menu item: Add to Windows &Live Favorites - http://favorites.live.com/quickadd.aspx
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Add To Print List - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_AddToList.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint High Speed Print - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_HSPrint.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Preview - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_Preview.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Print - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_Print.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Blog det - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Programmer\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Blog det i Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Programmer\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1187858568337
O16 - DPF: {6B75345B-AA36-438A-BBE6-4078B4C6984D} - http://h20270.www2.hp.com/ediags/gmn2/install/HPProductDetection.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1187859760609
O16 - DPF: {AE2B937E-EA7D-4A8D-888C-B68D7F72A3C4} (IPSUploader4 Control) - http://photoservice.fujicolor.de/ips-opdata/layout/fuji01/activex/IPSUploader4.cab
O16 - DPF: {C3F79A2B-B9B4-4A66-B012-3EE46475B072} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab56907.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - https://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F5A7706B-B9C0-4C89-A715-7A0C6B05DD48} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab56986.cab
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\WINDOW~4\MESSEN~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\WINDOW~4\MESSEN~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: IntelWireless - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\LgNotify.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\
O23 - Service: Lavasoft Ad-Aware Service (aawservice) - Lavasoft - C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\aawservice.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
O23 - Service: EvtEng - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Microsoft Agent - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\dllcache\cvchost.exe (file missing)
O23 - Service: OwnershipProtocol - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\OProtSvc.exe
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
17. august 2008 - 10:57 #11
Uha - der er også nogte "snyder" UØNSKEDE elementer/programmer...

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

Husk også WindowsUpdate http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/default.aspx?ln=da du mangler vist en hel del derfra...
Avatar billede rosa Nybegynder
17. august 2008 - 15:10 #12
Den fandt en del tror. Her er logfilerne.

Malwarebytes' Anti-Malware 1.24
Database version: 1060
Windows 5.1.2600 Service Pack 2

mbam-log-8-17-2008 (14-59-05).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|)
Objekter skannet: 102511
Tid tilbagelagt: 33 minute(s), 19 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 0
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 5

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
C:\Documents and Settings\rosa.ROSA-DRFP7E98VM\Lokale indstillinger\Temp\cd29.tmp.exe (Adware.Hotbar) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\System Volume Information\_restore{A1D820F1-0C59-4044-9AE3-F7C724BFA71F}\RP154\A0120624.dll (Adware.Hotbar) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\System Volume Information\_restore{A1D820F1-0C59-4044-9AE3-F7C724BFA71F}\RP154\A0120644.dll (Adware.Shopping.Report) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Documents and Settings\rosa.ROSA-DRFP7E98VM\Skrivebord\Free PC Wallpapers.lnk (Rogue.Link) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Documents and Settings\rosa.ROSA-DRFP7E98VM\Skrivebord\Repair Your Registry.lnk (Rogue.Link) -> Quarantined and deleted successfully.

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 15:08:09, on 17-08-2008
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ZcfgSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\aawservice.exe
C:\PROGRA~1\Intel\Wireless\Bin\1XConfig.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\OProtSvc.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
C:\Program Files\Common Files\System\services.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Common Files\System\smss.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe
C:\Program Files\Common Files\System\csrss.exe
C:\Program Files\Common Files\System\lsass.exe
C:\Program Files\MBlocker\MBlocker.exe
C:\WINDOWS\system32\VTTimer.exe
C:\WINDOWS\system32\VTtrayp.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\sm56hlpr.exe
C:\Programmer\Elantech\Ktp.exe
C:\WINDOWS\mHotkey.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EOUWiz.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\Creative\Shared Files\CAMTRAY.EXE
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.1128.5462\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Documents and Settings\Rosa.ROSA-PPX2OJ2HVV\Skrivebord\HiJackThis.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqgalry.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avginet.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WLLoginProxy.exe
C:\Documents and Settings\Rosa.ROSA-PPX2OJ2HVV\Skrivebord\Hijackthis\alternativ.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://dk.msn.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - URLSearchHook: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O2 - BHO: Yahoo! Toolbar Helper - {02478D38-C3F9-4EFB-9B51-7695ECA05670} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: EWPBrowseObject Class - {68F9551E-0411-48E4-9AAF-4BC42A6A46BE} - C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\EWPBrowseLoader.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O3 - Toolbar: Easy-WebPrint - {327C2873-E90D-4c37-AA9D-10AC9BABA46C} - C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll
O3 - Toolbar: Windows Live Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [WindowsExplorer] C:\Program Files\Common Files\System\csrss.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WindowsFirewall] C:\Program Files\Common Files\System\lsass.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SystemData] C:\Program Files\MBlocker\MBlocker.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VTTimer] VTTimer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VTTrayp] VTtrayp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SMSERIAL] sm56hlpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KTPWare] C:\Programmer\Elantech\Ktp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CHotkey] mHotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IntelZeroConfig] C:\Programmer\Intel\Wireless\bin\ZCfgSvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IntelWireless] C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe /tf Intel PROSet/Wireless
O4 - HKLM\..\Run: [EOUApp] C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EOUWiz.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Creative WebCam Tray] C:\Programmer\Creative\Shared Files\CAMTRAY.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.1128.5462\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: HP Image Zone Hurtig start.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: &Windows Live Search - res://C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll/search.htm
O8 - Extra context menu item: Add to Windows &Live Favorites - http://favorites.live.com/quickadd.aspx
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Add To Print List - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_AddToList.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint High Speed Print - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_HSPrint.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Preview - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_Preview.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Print - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_Print.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Blog det - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Programmer\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Blog det i Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Programmer\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {30528230-99f7-4bb4-88d8-fa1d4f56a2ab} (YInstStarter Class) - C:\Programmer\Yahoo!\Common\yinsthelper.dll
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1187858568337
O16 - DPF: {6B75345B-AA36-438A-BBE6-4078B4C6984D} - http://h20270.www2.hp.com/ediags/gmn2/install/HPProductDetection.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1187859760609
O16 - DPF: {AE2B937E-EA7D-4A8D-888C-B68D7F72A3C4} (IPSUploader4 Control) - http://photoservice.fujicolor.de/ips-opdata/layout/fuji01/activex/IPSUploader4.cab
O16 - DPF: {C3F79A2B-B9B4-4A66-B012-3EE46475B072} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab56907.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - https://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F5A7706B-B9C0-4C89-A715-7A0C6B05DD48} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab56986.cab
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\WINDOW~4\MESSEN~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\WINDOW~4\MESSEN~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: IntelWireless - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\LgNotify.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\
O23 - Service: Lavasoft Ad-Aware Service (aawservice) - Lavasoft - C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\aawservice.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
O23 - Service: EvtEng - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Microsoft Agent - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\dllcache\cvchost.exe (file missing)
O23 - Service: OwnershipProtocol - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\OProtSvc.exe
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
17. august 2008 - 15:24 #13
Afinstaller (hvis den er der?)
* MessengerBlocker
via
[Start][Indstilninger][Kontrolpanel][Tilføj/fjern programmer]

Genstart for at fuldføre afinstalationen...

---------------------------------------

Der er noget tilbage endnu ->

Kør en scanning med Hijackthis,
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse, som skal fixes (nu fik du denne tåbelige YahooToolbar på alligevel):

R3 - URLSearchHook: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O2 - BHO: Yahoo! Toolbar Helper - {02478D38-C3F9-4EFB-9B51-7695ECA05670} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O3 - Toolbar: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll

O4 - HKLM\..\Run: [SystemData] C:\Program Files\MBlocker\MBlocker.exe

O4 - HKLM\..\Run: [WindowsExplorer] C:\Program Files\Common Files\System\csrss.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WindowsFirewall] C:\Program Files\Common Files\System\lsass.exe

O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\

O23 - Service: Microsoft Agent - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\dllcache\cvchost.exe (file missing)

Genstart normalt og en frisk log fra HiJackThis ...

------------------------------------------------------------------------

Husk M$ ServicePack3 til XP -> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4&displaylang=da + efterfølgende WindowsUpdate http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/default.aspx?ln=da . Du mangler vist en del!!!

------------------------------------------------------------------------

Du bør (=skal) opdatere din AVG7 -> AVG8 ->
http://www.grisoft.cz/filedir/inst/avg_free_stf_en_8_138a1332.exe
Avatar billede rosa Nybegynder
17. august 2008 - 19:04 #14
Jeg sender en ny log. Selv om jeg har slettet messengerblocker popper den op når jeg tænder computeren. Jeg har fået avg som startside nu selv om den ikke står til startside. Ved du hvad jeg skal gøre ved det eller går det i orden når vi er færdige.

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 18:59:23, on 17-08-2008
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP3 (6.00.2900.5512)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ZcfgSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\aawservice.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Intel\Wireless\Bin\1XConfig.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\OProtSvc.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
C:\Program Files\Common Files\System\services.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Common Files\System\smss.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgrsx.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\WINDOWS\system32\VTTimer.exe
C:\WINDOWS\system32\VTtrayp.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\sm56hlpr.exe
C:\Programmer\Elantech\Ktp.exe
C:\WINDOWS\mHotkey.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EOUWiz.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\Creative\Shared Files\CAMTRAY.EXE
C:\Program Files\Common Files\System\csrss.exe
C:\Program Files\Common Files\System\lsass.exe
C:\Program Files\MBlocker\MBlocker.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.1128.5462\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgupd.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqgalry.exe
C:\Documents and Settings\Rosa.ROSA-PPX2OJ2HVV\Skrivebord\Hijackthis\alternativ.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://dk.msn.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgssie.dll
O2 - BHO: EWPBrowseObject Class - {68F9551E-0411-48E4-9AAF-4BC42A6A46BE} - C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\EWPBrowseLoader.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: AVG Security Toolbar - {A057A204-BACC-4D26-9990-79A187E2698E} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgtoolbar.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O3 - Toolbar: Easy-WebPrint - {327C2873-E90D-4c37-AA9D-10AC9BABA46C} - C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll
O3 - Toolbar: Windows Live Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: AVG Security Toolbar - {A057A204-BACC-4D26-9990-79A187E2698E} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgtoolbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [VTTimer] VTTimer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VTTrayp] VTtrayp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SMSERIAL] sm56hlpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KTPWare] C:\Programmer\Elantech\Ktp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CHotkey] mHotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IntelZeroConfig] C:\Programmer\Intel\Wireless\bin\ZCfgSvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IntelWireless] C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe /tf Intel PROSet/Wireless
O4 - HKLM\..\Run: [EOUApp] C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EOUWiz.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Creative WebCam Tray] C:\Programmer\Creative\Shared Files\CAMTRAY.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [WindowsExplorer] C:\Program Files\Common Files\System\csrss.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WindowsFirewall] C:\Program Files\Common Files\System\lsass.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SystemData] C:\Program Files\MBlocker\MBlocker.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG8_TRAY] C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.1128.5462\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: HP Image Zone Hurtig start.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: &Windows Live Search - res://C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll/search.htm
O8 - Extra context menu item: Add to Windows &Live Favorites - http://favorites.live.com/quickadd.aspx
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Add To Print List - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_AddToList.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint High Speed Print - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_HSPrint.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Preview - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_Preview.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Print - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_Print.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Blog det - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Programmer\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Blog det i Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Programmer\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {30528230-99f7-4bb4-88d8-fa1d4f56a2ab} (YInstStarter Class) - C:\Programmer\Yahoo!\Common\yinsthelper.dll
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1187858568337
O16 - DPF: {6B75345B-AA36-438A-BBE6-4078B4C6984D} - http://h20270.www2.hp.com/ediags/gmn2/install/HPProductDetection.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1187859760609
O16 - DPF: {AE2B937E-EA7D-4A8D-888C-B68D7F72A3C4} (IPSUploader4 Control) - http://photoservice.fujicolor.de/ips-opdata/layout/fuji01/activex/IPSUploader4.cab
O16 - DPF: {C3F79A2B-B9B4-4A66-B012-3EE46475B072} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab56907.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - https://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F5A7706B-B9C0-4C89-A715-7A0C6B05DD48} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab56986.cab
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgpp.dll
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\WINDOW~4\MESSEN~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\WINDOW~4\MESSEN~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - AppInit_DLLs: avgrsstx.dll
O20 - Winlogon Notify: dimsntfy - %SystemRoot%\System32\dimsntfy.dll (file missing)
O20 - Winlogon Notify: IntelWireless - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\LgNotify.dll
O23 - Service: Lavasoft Ad-Aware Service (aawservice) - Lavasoft - C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\aawservice.exe
O23 - Service: AVG Free8 WatchDog (avg8wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
O23 - Service: EvtEng - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: OwnershipProtocol - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\OProtSvc.exe
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
Avatar billede rosa Nybegynder
17. august 2008 - 19:32 #15
PS. Nej det er den rigtige startside jeg kommer ind på. Jeg så bare forkert. Men Messengerblocker kan jeg stadig ikke slippe af med.
17. august 2008 - 21:00 #16
Den + de andre ska' vi nok få kål på *S* ->

-- Hent Avenger her:
http://swandog46.geekstogo.com/avenger.zip

-- Pak Avenger-programmet ud og dobbeltklik på avenger.exe

-- Der dukker et vindue op, hvor du skal kopiere indholdet mellem ~~~ skrift ind:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Files to delete:

Folders to delete:
C:\Programmer\Yahoo!\
C:\Program Files\Common Files\System\
C:\Program Files\MBlocker\

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

-- Klik på EXECUTE - og la' PC'en selv genstarte.

-- Efter genstarten vil der dukke et notepad-vindue op, med en log for Avengers handlinger. Den må du gerne lægge ind i dit næste svar.

-- Kør Hijackthis, vælg "Do a system scan only", sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked.

O2 - BHO: AVG Security Toolbar - {A057A204-BACC-4D26-9990-79A187E2698E} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgtoolbar.dll

O4 - HKLM\..\Run: [WindowsExplorer] C:\Program Files\Common Files\System\csrss.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WindowsFirewall] C:\Program Files\Common Files\System\lsass.exe

O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)

O4 - HKLM\..\Run: [SystemData] C:\Program Files\MBlocker\MBlocker.exe

O16 - DPF: {30528230-99f7-4bb4-88d8-fa1d4f56a2ab} (YInstStarter Class) - C:\Programmer\Yahoo!\Common\yinsthelper.dll

O20 - Winlogon Notify: dimsntfy - %SystemRoot%\System32\dimsntfy.dll (file missing)

Genstart computeren, og lav en ny log med Hijackthis, som du lægger herind sammen med loggen fra Avenger.

Det fik jeg ikke bemærket før -> Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe
Avatar billede rosa Nybegynder
17. august 2008 - 21:50 #17
Kan jeg ikke få en anden forklaring. Jeg kan ikke finde ud af det første med Avenger.
17. august 2008 - 22:23 #18
... det er for at være sikker på at mappen
C:\Program Files\Common Files\System\
C:\Program Files\MBlocker\
bliver slettet!!!

PS: http://swandog46.geekstogo.com/avenger2/avenger.zip (Denne er nyere...)
Avatar billede rosa Nybegynder
18. august 2008 - 08:03 #19
Jeg skriver nu fra en anden computer, fordi min egen gik helt i sort efter af jeg havde trykket execute og computeren skulle genstarte. Så kommer den frem med siden med fejlsikret tilstand. Ligemeget hvad jeg der trykker af muligheder kommer den frem med blå baggrund og hvid skrift. Og så går den ud og starter forfra igen. jeg tastede det her:

Files to delete:

Folders to delete:
C:\Programmer\Yahoo!\
C:\Program Files\Common Files\System\
C:\Program Files\MBlocker\

Er det eneste jeg nu kan gøre at sætte windows xp i igen eller har du andre ideer.
Avatar billede rosa Nybegynder
18. august 2008 - 09:55 #20
Jeg er kommet på min egen computer igen ved at trykke på sidst kendte konfiguration. Jeg venter lige med at slette MBlocker. Den er der stadig, men jeg må lige få at vide, hvad fejlen var. Men du får lige Hijackthis.

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 09:46:07, on 18-08-2008
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP3 (6.00.2900.5512)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ZcfgSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\aawservice.exe
C:\PROGRA~1\Intel\Wireless\Bin\1XConfig.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\OProtSvc.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
C:\Program Files\Common Files\System\services.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Common Files\System\smss.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgrsx.exe
C:\WINDOWS\system32\VTTimer.exe
C:\WINDOWS\system32\VTtrayp.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\sm56hlpr.exe
C:\Programmer\Elantech\Ktp.exe
C:\WINDOWS\mHotkey.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EOUWiz.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\Creative\Shared Files\CAMTRAY.EXE
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe
C:\Program Files\Common Files\System\csrss.exe
C:\Program Files\Common Files\System\lsass.exe
C:\Program Files\MBlocker\MBlocker.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.1128.5462\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Documents and Settings\Rosa.ROSA-PPX2OJ2HVV\Skrivebord\Hijackthis\alternativ.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqgalry.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://dk.msn.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgssie.dll
O2 - BHO: EWPBrowseObject Class - {68F9551E-0411-48E4-9AAF-4BC42A6A46BE} - C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\EWPBrowseLoader.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O3 - Toolbar: Easy-WebPrint - {327C2873-E90D-4c37-AA9D-10AC9BABA46C} - C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll
O3 - Toolbar: Windows Live Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: (no name) - {A057A204-BACC-4D26-9990-79A187E2698E} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [VTTimer] VTTimer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VTTrayp] VTtrayp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SMSERIAL] sm56hlpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KTPWare] C:\Programmer\Elantech\Ktp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CHotkey] mHotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IntelZeroConfig] C:\Programmer\Intel\Wireless\bin\ZCfgSvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IntelWireless] C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe /tf Intel PROSet/Wireless
O4 - HKLM\..\Run: [EOUApp] C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EOUWiz.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Creative WebCam Tray] C:\Programmer\Creative\Shared Files\CAMTRAY.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AVG8_TRAY] C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WindowsExplorer] C:\Program Files\Common Files\System\csrss.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WindowsFirewall] C:\Program Files\Common Files\System\lsass.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SystemData] C:\Program Files\MBlocker\MBlocker.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.1128.5462\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: HP Image Zone Hurtig start.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: &Windows Live Search - res://C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll/search.htm
O8 - Extra context menu item: Add to Windows &Live Favorites - http://favorites.live.com/quickadd.aspx
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Add To Print List - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_AddToList.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint High Speed Print - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_HSPrint.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Preview - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_Preview.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Print - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_Print.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Blog det - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Programmer\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Blog det i Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Programmer\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1187858568337
O16 - DPF: {6B75345B-AA36-438A-BBE6-4078B4C6984D} - http://h20270.www2.hp.com/ediags/gmn2/install/HPProductDetection.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1187859760609
O16 - DPF: {AE2B937E-EA7D-4A8D-888C-B68D7F72A3C4} (IPSUploader4 Control) - http://photoservice.fujicolor.de/ips-opdata/layout/fuji01/activex/IPSUploader4.cab
O16 - DPF: {C3F79A2B-B9B4-4A66-B012-3EE46475B072} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab56907.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - https://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F5A7706B-B9C0-4C89-A715-7A0C6B05DD48} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab56986.cab
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgpp.dll
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\WINDOW~4\MESSEN~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\WINDOW~4\MESSEN~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - AppInit_DLLs: avgrsstx.dll
O20 - Winlogon Notify: IntelWireless - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\LgNotify.dll
O23 - Service: Lavasoft Ad-Aware Service (aawservice) - Lavasoft - C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\aawservice.exe
O23 - Service: AVG Free8 WatchDog (avg8wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
O23 - Service: EvtEng - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: OwnershipProtocol - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\OProtSvc.exe
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
18. august 2008 - 16:28 #21
[SystemData] C:\Program Files\MBlocker\MBlocker.exe
http://www.bleepingcomputer.com/startups/MBlocker.exe-20226.html
18. august 2008 - 16:31 #22
Dermed har du fået noget af 'snavset' tilbage igen !!!

GENTAGER:

-- Hent Avenger her:
http://swandog46.geekstogo.com/avenger2/avenger.zip

-- Pak Avenger-programmet ud og dobbeltklik på avenger.exe

-- Der dukker et vindue op, hvor du skal kopiere indholdet mellem ~~~ skrift ind:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Files to delete:

Folders to delete:
C:\Program Files\Common Files\System\
C:\Program Files\MBlocker\

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

-- Klik på EXECUTE - og la' PC'en selv genstarte.

-- Efter genstarten vil der dukke et notepad-vindue op, med en log for Avengers handlinger. Den må du gerne lægge ind i dit næste svar.

-- Kør Hijackthis, vælg "Do a system scan only", sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked.

O3 - Toolbar: (no name) - {A057A204-BACC-4D26-9990-79A187E2698E} - (no file)

O4 - HKLM\..\Run: [WindowsExplorer] C:\Program Files\Common Files\System\csrss.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WindowsFirewall] C:\Program Files\Common Files\System\lsass.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SystemData] C:\Program Files\MBlocker\MBlocker.exe

Genstart computeren, og lav en ny log med Hijackthis, som du lægger herind sammen med loggen fra Avenger.
Avatar billede rosa Nybegynder
18. august 2008 - 17:28 #23
Jeg har gjort som du skrev, kopieret indholdet til Avenger men jeg får stadig blå skærm og ikke et notepad fra Avenger.
Avatar billede rosa Nybegynder
18. august 2008 - 17:49 #24
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 17:44:42, on 18-08-2008
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP3 (6.00.2900.5512)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ZcfgSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\aawservice.exe
C:\PROGRA~1\Intel\Wireless\Bin\1XConfig.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\VTTimer.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\OProtSvc.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
C:\WINDOWS\system32\VTtrayp.exe
C:\Program Files\Common Files\System\services.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\sm56hlpr.exe
C:\Programmer\Elantech\Ktp.exe
C:\WINDOWS\mHotkey.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EOUWiz.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\Creative\Shared Files\CAMTRAY.EXE
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Common Files\System\smss.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgrsx.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.1128.5462\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Programmer\Uniblue\RegistryBooster 2\RegistryBooster.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqgalry.exe
C:\Documents and Settings\Rosa.ROSA-PPX2OJ2HVV\Skrivebord\Hijackthis\alternativ.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://dk.msn.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgssie.dll
O2 - BHO: EWPBrowseObject Class - {68F9551E-0411-48E4-9AAF-4BC42A6A46BE} - C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\EWPBrowseLoader.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O3 - Toolbar: Easy-WebPrint - {327C2873-E90D-4c37-AA9D-10AC9BABA46C} - C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll
O3 - Toolbar: Windows Live Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [VTTimer] VTTimer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VTTrayp] VTtrayp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SMSERIAL] sm56hlpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KTPWare] C:\Programmer\Elantech\Ktp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CHotkey] mHotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IntelZeroConfig] C:\Programmer\Intel\Wireless\bin\ZCfgSvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IntelWireless] C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe /tf Intel PROSet/Wireless
O4 - HKLM\..\Run: [EOUApp] C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EOUWiz.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Creative WebCam Tray] C:\Programmer\Creative\Shared Files\CAMTRAY.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AVG8_TRAY] C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.1128.5462\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Uniblue RegistryBooster 2] C:\Programmer\Uniblue\RegistryBooster 2\RegistryBooster.exe /S
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: HP Image Zone Hurtig start.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: &Windows Live Search - res://C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll/search.htm
O8 - Extra context menu item: Add to Windows &Live Favorites - http://favorites.live.com/quickadd.aspx
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Add To Print List - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_AddToList.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint High Speed Print - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_HSPrint.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Preview - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_Preview.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Print - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_Print.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Blog det - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Programmer\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Blog det i Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Programmer\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1187858568337
O16 - DPF: {6B75345B-AA36-438A-BBE6-4078B4C6984D} - http://h20270.www2.hp.com/ediags/gmn2/install/HPProductDetection.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1187859760609
O16 - DPF: {AE2B937E-EA7D-4A8D-888C-B68D7F72A3C4} (IPSUploader4 Control) - http://photoservice.fujicolor.de/ips-opdata/layout/fuji01/activex/IPSUploader4.cab
O16 - DPF: {C3F79A2B-B9B4-4A66-B012-3EE46475B072} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab56907.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - https://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F5A7706B-B9C0-4C89-A715-7A0C6B05DD48} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab56986.cab
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgpp.dll
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\WINDOW~4\MESSEN~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\WINDOW~4\MESSEN~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - AppInit_DLLs: avgrsstx.dll
O20 - Winlogon Notify: IntelWireless - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\LgNotify.dll
O23 - Service: Lavasoft Ad-Aware Service (aawservice) - Lavasoft - C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\aawservice.exe
O23 - Service: AVG Free8 WatchDog (avg8wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
O23 - Service: EvtEng - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: OwnershipProtocol - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\OProtSvc.exe
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
O23 - Service: SpectDrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe

Du får kun loggen fra Hijackthis. Den fra avenger virker stadig ikke. Der kommer bare blå skærm, som jeg kan komme ud af med siden fejlsikret tilstand osv.
18. august 2008 - 18:00 #25
Kig efter filen
Avenger.log

-------

Men det er tilsyneladende væk ifølge HiJackThis Loggen!!

Check lige manuelt om maperne
C:\Program Files\Common Files\System\
C:\Program Files\MBlocker\
en væk!!!

-------

Det fik jeg ikke bemærket før -> Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe - gem [HiJackThis.exe] et passende sted - eks. Skrivebord\Hijackthis\ ... og kør den derfra uden at have andet åbent ...
Avatar billede rosa Nybegynder
18. august 2008 - 19:14 #26
Jeg kan ikke finde ud af hvor jeg skal se efter om MBlocker stadig er der, men den popper stadig op når jeg åbner computeren.
RegistryBooster popper også op den kom da jeg skulle gå ind her:
http://www.bleepingcomputer.com/startups/MBlocker.exe-20226.html
Skal jeg bare slette den normalt med tilføj/fjern programmer
Her er lige en log uden at der var andet åbent

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 19:06:47, on 18-08-2008
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP3 (6.00.2900.5512)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ZcfgSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\aawservice.exe
C:\PROGRA~1\Intel\Wireless\Bin\1XConfig.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\OProtSvc.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
C:\Program Files\Common Files\System\services.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Common Files\System\smss.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgrsx.exe
C:\WINDOWS\system32\VTTimer.exe
C:\WINDOWS\system32\VTtrayp.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\sm56hlpr.exe
C:\Programmer\Elantech\Ktp.exe
C:\WINDOWS\mHotkey.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EOUWiz.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\Creative\Shared Files\CAMTRAY.EXE
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe
C:\Program Files\Common Files\System\csrss.exe
C:\Program Files\Common Files\System\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.1128.5462\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Programmer\Uniblue\RegistryBooster 2\RegistryBooster.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqgalry.exe
C:\Documents and Settings\Rosa.ROSA-PPX2OJ2HVV\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\XSBCV567\HiJackThis[1].exe
C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msn_sl.exe
C:\Documents and Settings\Rosa.ROSA-PPX2OJ2HVV\Skrivebord\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://dk.msn.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgssie.dll
O2 - BHO: EWPBrowseObject Class - {68F9551E-0411-48E4-9AAF-4BC42A6A46BE} - C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\EWPBrowseLoader.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O3 - Toolbar: Easy-WebPrint - {327C2873-E90D-4c37-AA9D-10AC9BABA46C} - C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll
O3 - Toolbar: Windows Live Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [VTTimer] VTTimer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VTTrayp] VTtrayp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SMSERIAL] sm56hlpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KTPWare] C:\Programmer\Elantech\Ktp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CHotkey] mHotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IntelZeroConfig] C:\Programmer\Intel\Wireless\bin\ZCfgSvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IntelWireless] C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe /tf Intel PROSet/Wireless
O4 - HKLM\..\Run: [EOUApp] C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EOUWiz.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Creative WebCam Tray] C:\Programmer\Creative\Shared Files\CAMTRAY.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AVG8_TRAY] C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WindowsExplorer] C:\Program Files\Common Files\System\csrss.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WindowsFirewall] C:\Program Files\Common Files\System\lsass.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SystemData] C:\Program Files\MBlocker\MBlocker.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.1128.5462\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Uniblue RegistryBooster 2] C:\Programmer\Uniblue\RegistryBooster 2\RegistryBooster.exe /S
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: HP Image Zone Hurtig start.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: &Windows Live Search - res://C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll/search.htm
O8 - Extra context menu item: Add to Windows &Live Favorites - http://favorites.live.com/quickadd.aspx
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Add To Print List - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_AddToList.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint High Speed Print - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_HSPrint.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Preview - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_Preview.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Print - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_Print.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Blog det - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Programmer\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Blog det i Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Programmer\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1187858568337
O16 - DPF: {6B75345B-AA36-438A-BBE6-4078B4C6984D} - http://h20270.www2.hp.com/ediags/gmn2/install/HPProductDetection.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1187859760609
O16 - DPF: {AE2B937E-EA7D-4A8D-888C-B68D7F72A3C4} (IPSUploader4 Control) - http://photoservice.fujicolor.de/ips-opdata/layout/fuji01/activex/IPSUploader4.cab
O16 - DPF: {C3F79A2B-B9B4-4A66-B012-3EE46475B072} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab56907.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - https://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F5A7706B-B9C0-4C89-A715-7A0C6B05DD48} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab56986.cab
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgpp.dll
O20 - AppInit_DLLs: avgrsstx.dll
O23 - Service: Lavasoft Ad-Aware Service (aawservice) - Lavasoft - C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\aawservice.exe
O23 - Service: AVG Free8 WatchDog (avg8wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
O23 - Service: EvtEng - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: OwnershipProtocol - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\OProtSvc.exe
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe

--
End of file - 9758 bytes
18. august 2008 - 21:26 #27
Jo mere jeg 'borer' i denne [MBlocker] ting jo farligere er den!!!

O4 - HKLM\..\Run: [WindowsExplorer] C:\Program Files\Common Files\System\csrss.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WindowsFirewall] C:\Program Files\Common Files\System\lsass.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SystemData] C:\Program Files\MBlocker\MBlocker.exe

er jo kommet pænt (?) tilbage igen!!!

C:\Program Files\Common Files\System\
C:\Program Files\MBlocker\

Afinstall den via [Kontrolpanel][Tilføj/Fjern programmer] ...

Genstart...

Download http://siri.urz.free.fr/Fix/SmitfraudFix.exe (by S!Ri)
Til roden af C:\

Dobbeltklik på C:\Smitfraud.exe. Vælg punkt [2]. Lad programmet gennemføre en rensning. Det vil også checke om systemfilen wininet.dll er inficeret. Hvis den er det, vil du blive bedt om tilladelse til at erstatte den med en anden. Her skal du vælge "Yes", ved at taste "y".

Programmet bliver muligvis nødt til at genstarte undervejs. Herefter vil der dukke en liste med resultaterne af rensningen op . Kopiér denne liste ind i tråden.

Genstart og læg en frisk Hijackthislog herind, loggen fra SmitfraudFix (C:\rapport.txt) og fortæl hvordan computeren kører.

NB: Filen "process.exe" som ligger i dette værktøj bliver af visse antivirus-programmer identificeret som "RiskTool". Det har dog ikke noget på sig!
Avatar billede rosa Nybegynder
18. august 2008 - 21:43 #28
Der står jo ikke det her:
C:\Program Files\Common Files\System\
C:\Program Files\MBlocker\
når jeg går ind i  [Kontrolpanel][Tilføj/Fjern programmer] ...

Hvordan skal jeg fjerne det så?

Der står heller ikke MBlocker derinde.
Avatar billede rosa Nybegynder
18. august 2008 - 22:13 #29
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 22:03:34, on 18-08-2008
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP3 (6.00.2900.5512)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ZcfgSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\aawservice.exe
C:\PROGRA~1\Intel\Wireless\Bin\1XConfig.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\OProtSvc.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
C:\Program Files\Common Files\System\services.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Common Files\System\smss.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgrsx.exe
C:\WINDOWS\system32\VTTimer.exe
C:\WINDOWS\system32\VTtrayp.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\sm56hlpr.exe
C:\Programmer\Elantech\Ktp.exe
C:\WINDOWS\mHotkey.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EOUWiz.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\Creative\Shared Files\CAMTRAY.EXE
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.1128.5462\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Programmer\Uniblue\RegistryBooster 2\RegistryBooster.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqgalry.exe
C:\Documents and Settings\Rosa.ROSA-PPX2OJ2HVV\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\XSBCV567\HiJackThis[1].exe
C:\Documents and Settings\Rosa.ROSA-PPX2OJ2HVV\Skrivebord\HiJackThis.exe
Du får lige en ny HiJackThis, Hvor MBlocker skulle være fjernet fra:
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://dk.msn.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgssie.dll
O2 - BHO: EWPBrowseObject Class - {68F9551E-0411-48E4-9AAF-4BC42A6A46BE} - C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\EWPBrowseLoader.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} -
c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O3 - Toolbar: Easy-WebPrint - {327C2873-E90D-4c37-AA9D-10AC9BABA46C} - C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll
O3 - Toolbar: Windows Live Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [VTTimer] VTTimer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VTTrayp] VTtrayp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SMSERIAL] sm56hlpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KTPWare] C:\Programmer\Elantech\Ktp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CHotkey] mHotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IntelZeroConfig] C:\Programmer\Intel\Wireless\bin\ZCfgSvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IntelWireless] C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe /tf Intel PROSet/Wireless
O4 - HKLM\..\Run: [EOUApp] C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EOUWiz.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Creative WebCam Tray] C:\Programmer\Creative\Shared Files\CAMTRAY.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AVG8_TRAY] C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.1128.5462\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Uniblue RegistryBooster 2] C:\Programmer\Uniblue\RegistryBooster 2\RegistryBooster.exe /S
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: HP Image Zone Hurtig start.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: &Windows Live Search - res://C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll/search.htm
O8 - Extra context menu item: Add to Windows &Live Favorites - http://favorites.live.com/quickadd.aspx
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Add To Print List - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_AddToList.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint High Speed Print - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_HSPrint.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Preview - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_Preview.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Print - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_Print.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Blog det - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Programmer\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Blog det i Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Programmer\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1187858568337
O16 - DPF: {6B75345B-AA36-438A-BBE6-4078B4C6984D} - http://h20270.www2.hp.com/ediags/gmn2/install/HPProductDetection.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1187859760609
O16 - DPF: {AE2B937E-EA7D-4A8D-888C-B68D7F72A3C4} (IPSUploader4 Control) - http://photoservice.fujicolor.de/ips-opdata/layout/fuji01/activex/IPSUploader4.cab
O16 - DPF: {C3F79A2B-B9B4-4A66-B012-3EE46475B072} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab56907.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - https://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F5A7706B-B9C0-4C89-A715-7A0C6B05DD48} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab56986.cab
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgpp.dll
O20 - AppInit_DLLs: avgrsstx.dll
O23 - Service: Lavasoft Ad-Aware Service (aawservice) - Lavasoft - C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\aawservice.exe
O23 - Service: AVG Free8 WatchDog (avg8wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
O23 - Service: EvtEng - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: OwnershipProtocol - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\OProtSvc.exe
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe

--
End of file - 9376 bytes

men det her kan jeg ikke finde ud af:

Der står jo ikke det her:
C:\Program Files\Common Files\System\
C:\Program Files\MBlocker\
når jeg går ind i  [Kontrolpanel][Tilføj/Fjern programmer] ...

Hvordan skal jeg fjerne det så?
18. august 2008 - 22:17 #30
Hvis de er væk fra HiJackThis Loggen
OG
væk fra
C:\Program Files\Common Files\System\
C:\Program Files\MBlocker\
så er du ved at være i hus !!!
Avatar billede rosa Nybegynder
18. august 2008 - 22:42 #31
MBlocker er altså ikke væk. For når jeg genstarter computeren popper den op med det samme.

Men på skrivebordet ligger en mappe med backups står der.  Når jeg kigger i den er der 3 filer hvor der står det her:
O4 - HKLM\..\Run: [WindowsExplorer] C:\Program Files\Common Files\System\csrss.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WindowsFirewall] C:\Program Files\Common Files\System\lsass.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SystemData] C:\Program Files\MBlocker\MBlocker.exe

Jeg har forsøgt at slette dem ved at smide dem i papirkurven og tømme den bagefter.
Men når jeg genstarter computeren er de der med det samme igen. Og ligesådan er det med HiJackThis.
18. august 2008 - 22:48 #32
Den mappe backups er fra HiJackThis; slet bare mappen helt med [Shift][Del]

Kør [Smitfraud] proceduren som tidl. beskrevet... (Andre har ædt det netop med Smitfraud...)
Avatar billede rosa Nybegynder
18. august 2008 - 23:24 #33
SmitFraudFix v2.338

Scan done at 23:20:00,73, 18-08-2008
Run from C:\Documents and Settings\Rosa.ROSA-PPX2OJ2HVV\Skrivebord\SmitfraudFix
OS: Microsoft Windows XP [version 5.1.2600] - Windows_NT
The filesystem type is NTFS
Fix run in normal mode

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» SharedTaskScheduler Before SmitFraudFix
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

SrchSTS.exe by S!Ri
Search SharedTaskScheduler's .dll

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Killing process

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» hosts

127.0.0.1      localhost

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» VACFix

VACFix
Credits: Malware Analysis & Diagnostic
Code: S!Ri

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Winsock2 Fix

S!Ri's WS2Fix: LSP not Found.

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Generic Renos Fix

GenericRenosFix by S!Ri

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Deleting infected files

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» IEDFix

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» 404Fix

404Fix
Credits: Malware Analysis & Diagnostic
Code: S!Ri

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» RK

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» DNS

Description: Intel(R) PRO/Wireless 2200BG Network Connection - Miniport til Packet Scheduler
DNS Server Search Order: 212.242.40.3
DNS Server Search Order: 212.242.40.51

HKLM\SYSTEM\CCS\Services\Tcpip\..\{2296B476-99E8-40D9-AFF8-9CD1D5A36FF6}: DhcpNameServer=212.242.40.3 212.242.40.51
HKLM\SYSTEM\CS2\Services\Tcpip\..\{2296B476-99E8-40D9-AFF8-9CD1D5A36FF6}: DhcpNameServer=212.242.40.3 212.242.40.51
HKLM\SYSTEM\CS3\Services\Tcpip\..\{2296B476-99E8-40D9-AFF8-9CD1D5A36FF6}: DhcpNameServer=212.242.40.3 212.242.40.51
HKLM\SYSTEM\CCS\Services\Tcpip\Parameters: DhcpNameServer=212.242.40.3 212.242.40.51
HKLM\SYSTEM\CS2\Services\Tcpip\Parameters: DhcpNameServer=212.242.40.3 212.242.40.51
HKLM\SYSTEM\CS3\Services\Tcpip\Parameters: DhcpNameServer=212.242.40.3 212.242.40.51

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Deleting Temp Files

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Winlogon.System
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"System"=""

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Registry Cleaning

Registry Cleaning done.

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» SharedTaskScheduler After SmitFraudFix
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

SrchSTS.exe by S!Ri
Search SharedTaskScheduler's .dll

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» End
Avatar billede rosa Nybegynder
18. august 2008 - 23:30 #34
Jeg kan altså fjerne den der M
Avatar billede rosa Nybegynder
18. august 2008 - 23:34 #35
Jeg har fjernet den der MBlocker rigtig mange gange med HiJackThis men lige så snart jeg genstarter computeren eller slukker for den er den der igen. Og jeg har kigget efter om den er væk. Har du andre ideer til at få den væk.
Avatar billede rosa Nybegynder
19. august 2008 - 07:55 #36
Jeg har fjernet den der MBlocker rigtig mange gange med HiJackThis men lige så snart jeg genstarter computeren eller slukker for den er den der igen. Og jeg har kigget efter om den er væk. Har du andre ideer til at få den væk.
Her har du ihvertfald den SmitFraudFix.
SmitFraudFix v2.338

Scan done at  7:50:10,42, 19-08-2008
Run from C:\Documents and Settings\Rosa.ROSA-PPX2OJ2HVV\Skrivebord\SmitfraudFix
OS: Microsoft Windows XP [version 5.1.2600] - Windows_NT
The filesystem type is NTFS
Fix run in normal mode

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» SharedTaskScheduler Before SmitFraudFix
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

SrchSTS.exe by S!Ri
Search SharedTaskScheduler's .dll

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Killing process

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» hosts

127.0.0.1      localhost

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» VACFix

VACFix
Credits: Malware Analysis & Diagnostic
Code: S!Ri

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Winsock2 Fix

S!Ri's WS2Fix: LSP not Found.

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Generic Renos Fix

GenericRenosFix by S!Ri

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Deleting infected files

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» IEDFix

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» 404Fix

404Fix
Credits: Malware Analysis & Diagnostic
Code: S!Ri

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» RK

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» DNS

Description: Intel(R) PRO/Wireless 2200BG Network Connection - Miniport til Packet Scheduler
DNS Server Search Order: 212.242.40.3
DNS Server Search Order: 212.242.40.51

HKLM\SYSTEM\CCS\Services\Tcpip\..\{2296B476-99E8-40D9-AFF8-9CD1D5A36FF6}: DhcpNameServer=212.242.40.3 212.242.40.51
HKLM\SYSTEM\CS2\Services\Tcpip\..\{2296B476-99E8-40D9-AFF8-9CD1D5A36FF6}: DhcpNameServer=212.242.40.3 212.242.40.51
HKLM\SYSTEM\CS3\Services\Tcpip\..\{2296B476-99E8-40D9-AFF8-9CD1D5A36FF6}: DhcpNameServer=212.242.40.3 212.242.40.51
HKLM\SYSTEM\CCS\Services\Tcpip\Parameters: DhcpNameServer=212.242.40.3 212.242.40.51
HKLM\SYSTEM\CS2\Services\Tcpip\Parameters: DhcpNameServer=212.242.40.3 212.242.40.51
HKLM\SYSTEM\CS3\Services\Tcpip\Parameters: DhcpNameServer=212.242.40.3 212.242.40.51

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Deleting Temp Files

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Winlogon.System
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"System"=""

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Registry Cleaning

Registry Cleaning done.

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» SharedTaskScheduler After SmitFraudFix
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

SrchSTS.exe by S!Ri
Search SharedTaskScheduler's .dll

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» End
Avatar billede rosa Nybegynder
19. august 2008 - 08:09 #37
Jeg har fjernet den der MBlocker rigtig mange gange med HiJackThis men lige så snart jeg genstarter computeren eller slukker for den er den der igen. Og jeg har kigget efter om den er væk. Har du andre ideer til at få den væk.
Jeg har været inde på MSN- siden som jeg startede med at skrive at jeg ikke kunne gå ind på forskellige links fra. Der var ikke nogen problemer. Så er der måske kun MBlocker tilbage. Gør den nogen skade for ellers kan jeg godt leve med den.
Her har du ihvertfald den SmitFraudFix.
SmitFraudFix v2.338

Scan done at  7:50:10,42, 19-08-2008
Run from C:\Documents and Settings\Rosa.ROSA-PPX2OJ2HVV\Skrivebord\SmitfraudFix
OS: Microsoft Windows XP [version 5.1.2600] - Windows_NT
The filesystem type is NTFS
Fix run in normal mode

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» SharedTaskScheduler Before SmitFraudFix
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

SrchSTS.exe by S!Ri
Search SharedTaskScheduler's .dll

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Killing process

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» hosts

127.0.0.1      localhost

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» VACFix

VACFix
Credits: Malware Analysis & Diagnostic
Code: S!Ri

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Winsock2 Fix

S!Ri's WS2Fix: LSP not Found.

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Generic Renos Fix

GenericRenosFix by S!Ri

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Deleting infected files

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» IEDFix

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» 404Fix

404Fix
Credits: Malware Analysis & Diagnostic
Code: S!Ri

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» RK

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» DNS

Description: Intel(R) PRO/Wireless 2200BG Network Connection - Miniport til Packet Scheduler
DNS Server Search Order: 212.242.40.3
DNS Server Search Order: 212.242.40.51

HKLM\SYSTEM\CCS\Services\Tcpip\..\{2296B476-99E8-40D9-AFF8-9CD1D5A36FF6}: DhcpNameServer=212.242.40.3 212.242.40.51
HKLM\SYSTEM\CS2\Services\Tcpip\..\{2296B476-99E8-40D9-AFF8-9CD1D5A36FF6}: DhcpNameServer=212.242.40.3 212.242.40.51
HKLM\SYSTEM\CS3\Services\Tcpip\..\{2296B476-99E8-40D9-AFF8-9CD1D5A36FF6}: DhcpNameServer=212.242.40.3 212.242.40.51
HKLM\SYSTEM\CCS\Services\Tcpip\Parameters: DhcpNameServer=212.242.40.3 212.242.40.51
HKLM\SYSTEM\CS2\Services\Tcpip\Parameters: DhcpNameServer=212.242.40.3 212.242.40.51
HKLM\SYSTEM\CS3\Services\Tcpip\Parameters: DhcpNameServer=212.242.40.3 212.242.40.51

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Deleting Temp Files

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Winlogon.System
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"System"=""

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Registry Cleaning

Registry Cleaning done.

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» SharedTaskScheduler After SmitFraudFix
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

SrchSTS.exe by S!Ri
Search SharedTaskScheduler's .dll

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» End
19. august 2008 - 20:14 #38
Dvs disse er der stadig/igen ?
Selvom du har fixet/slettet/...

http://www.bleepingcomputer.com/forums/lofiversion/index.php/t58656.html
http://www.antispyware.com/glossary_details.php?ID=133883 (Du skal foreløbig IKKE downloade nævnte tool!)

O4 - HKLM\..\Run: [WindowsExplorer] C:\Program Files\Common Files\System\csrss.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WindowsFirewall] C:\Program Files\Common Files\System\lsass.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SystemData] C:\Program Files\MBlocker\MBlocker.exe

(Prøv tilsvarende uden Internet forbindelse ?)
19. august 2008 - 20:14 #39
(Mere kan følge...)
Avatar billede rosa Nybegynder
20. august 2008 - 11:58 #40
Mener du at jeg skal downloade Bleepingcomputer og ikke antispyware eller skal jeg ikke downloade nogen af dem lige nu.

Sådan ser loggen ud før jeg har været på nettet, men lige så snart jeg har været på nettet er linjerne jeg lige har slettet der igen:
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 11:51:49, on 20-08-2008
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP3 (6.00.2900.5512)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ZcfgSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\aawservice.exe
C:\PROGRA~1\Intel\Wireless\Bin\1XConfig.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\OProtSvc.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
C:\Program Files\Common Files\System\services.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Common Files\System\smss.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgrsx.exe
C:\WINDOWS\system32\VTTimer.exe
C:\WINDOWS\system32\VTtrayp.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\sm56hlpr.exe
C:\Programmer\Elantech\Ktp.exe
C:\WINDOWS\mHotkey.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EOUWiz.exe
C:\Programmer\Creative\Shared Files\CAMTRAY.EXE
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.1128.5462\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqgalry.exe
C:\Documents and Settings\Rosa.ROSA-PPX2OJ2HVV\Skrivebord\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgssie.dll
O2 - BHO: EWPBrowseObject Class - {68F9551E-0411-48E4-9AAF-4BC42A6A46BE} - C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\EWPBrowseLoader.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O3 - Toolbar: Easy-WebPrint - {327C2873-E90D-4c37-AA9D-10AC9BABA46C} - C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll
O3 - Toolbar: Windows Live Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [VTTimer] VTTimer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VTTrayp] VTtrayp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SMSERIAL] sm56hlpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KTPWare] C:\Programmer\Elantech\Ktp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CHotkey] mHotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IntelZeroConfig] C:\Programmer\Intel\Wireless\bin\ZCfgSvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IntelWireless] C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe /tf Intel PROSet/Wireless
O4 - HKLM\..\Run: [EOUApp] C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EOUWiz.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Creative WebCam Tray] C:\Programmer\Creative\Shared Files\CAMTRAY.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AVG8_TRAY] C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [zzzHPSETUP] D:\Setup.exe \RESET
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.1128.5462\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Uniblue RegistryBooster 2] C:\Programmer\Uniblue\RegistryBooster 2\RegistryBooster.exe /S
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: HP Image Zone Hurtig start.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: &Windows Live Search - res://C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll/search.htm
O8 - Extra context menu item: Add to Windows &Live Favorites - http://favorites.live.com/quickadd.aspx
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Add To Print List - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_AddToList.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint High Speed Print - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_HSPrint.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Preview - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_Preview.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Print - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_Print.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Blog det - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Programmer\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Blog det i Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Programmer\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1187858568337
O16 - DPF: {6B75345B-AA36-438A-BBE6-4078B4C6984D} - http://h20270.www2.hp.com/ediags/gmn2/install/HPProductDetection.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1187859760609
O16 - DPF: {AE2B937E-EA7D-4A8D-888C-B68D7F72A3C4} (IPSUploader4 Control) - http://photoservice.fujicolor.de/ips-opdata/layout/fuji01/activex/IPSUploader4.cab
O16 - DPF: {C3F79A2B-B9B4-4A66-B012-3EE46475B072} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab56907.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - https://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F5A7706B-B9C0-4C89-A715-7A0C6B05DD48} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab56986.cab
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgpp.dll
O20 - AppInit_DLLs: avgrsstx.dll
O23 - Service: Lavasoft Ad-Aware Service (aawservice) - Lavasoft - C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\aawservice.exe
O23 - Service: AVG Free8 WatchDog (avg8wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
O23 - Service: EvtEng - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: OwnershipProtocol - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\OProtSvc.exe
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe

--
End of file - 9182 bytes
20. august 2008 - 20:09 #41
Du ka' jo godt lade [Malwarebytes' Anti-Malware] køre en tur mere...

Hvor kommer denne fra ->
O4 - HKLM\..\Run: [zzzHPSETUP] D:\Setup.exe \RESET
Avatar billede rosa Nybegynder
20. august 2008 - 22:04 #42
Jeg ved ikke hvor den kommer fra skal jeg slette den med HiJackThis

Malwarebytes' Anti-Malware 1.24
Database version: 1060
Windows 5.1.2600 Service Pack 3

mbam-log-8-20-2008 (22-00-17).txt

Skan type: Hurtig skanning
Objekter skannet: 54916
Tid tilbagelagt: 7 minute(s), 0 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 0
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)
Avatar billede rosa Nybegynder
20. august 2008 - 22:11 #43
Jo forresten den her linje:
O4 - HKLM\..\Run: [zzzHPSETUP] D:\Setup.exe \RESET
Er måske kommet fordi jeg har sat HP Image Zone Software ind igen
21. august 2008 - 18:47 #44
(Andre der har bidrag til denne ???)
Avatar billede rosa Nybegynder
22. august 2008 - 14:28 #45
Ved du hvad den der messengerblocker gør ved computeren. Er det den der er skyld i når jeg ikke kan komme ind på bestemte sider.
Den her lije: O4 - HKLM\..\Run: [zzzHPSETUP] D:\Setup.exe \RESET. Kan jeg selv have kommet til at skrive zzz måske.
23. august 2008 - 00:25 #46
(Du ka' fixe den af 'kosmetiske/oprydnings årsager...)
23. august 2008 - 00:39 #47
Lige en tanke/snyde prøve:

Uden Internet på...

Du bruger sansynligvis XP's egen firewall.
Check [Egenskabet] for din netværksforbindelse - Advanceret - Firewall - Undtagelser - FRAKLIK alle elementer.
Punktet [Vis en besked, når WindowsFirewall blokere et program] skal være aktiveret.

Genstart normalt.

Eftercheck ovenstående.

Internet på.

Genstart normalt og se om der er noget program der brokker sig; specielt hvis du IKKE kender til programmet...
Diverse AVG8 mm. skal du give tilladelse til...
Avatar billede rosa Nybegynder
23. august 2008 - 07:39 #48
Jeg har fraklikket dem her: avgupd.exe - Fjernsupport - Netværksdiagnosticerin til windows xp - Windows Live Messenger - Windows Live Messenger (phone).
Når jeg genstarter er de stadig fraklikket. Den har overhovedet ikke brokket sig.
23. august 2008 - 12:43 #49
... og mapperne/filerne er stille og roligt kommet tilbage ?
Avatar billede svane Nybegynder
23. august 2008 - 18:06 #50
Har du husket af fjerne systemgendannelsen, inden du har kørt de forskellige programmer?
Avatar billede rosa Nybegynder
23. august 2008 - 22:51 #51
Hvad mener i? Jeg er bare gået ind på nettet som normalt. Er der andet jeg skal gøre?
23. august 2008 - 23:23 #52
Deaktiver systemgendannelse -> http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/deaktiver_systemgendannelse.htm
Genstart din computer - aktiver systemgendannelse. Dette gøres samme sted, hvor du deaktiverede, denne gang skal du blot aktivere.
23. august 2008 - 23:23 #53
(Har også andre trix i ærmet... info følger...)
Avatar billede rosa Nybegynder
24. august 2008 - 08:29 #54
Jeg har gjort det med systemgendannelsen. Når jeg genstarter computeren popper Messengerblocker  stadig op. Men jeg klikker bare på krydset, så kommer den ikke mere før jeg igen slukker for computeren. (Jeg har engang sat et program ind i computeren, der hedder Messengerblocker p.g.a. at der hele tiden kom irriterende popups med besked om at hente det der program, Messengerblocker. Og tilsidst blev jeg så irriteret at jeg gjorde det. Så jeg ved ikke om det er det program der driller.)
Når jeg går ind på msn-siden har jeg ikke fundet nogen sider jeg ikke kunne gå ind på, så computeren virker mere virusfri end den før har gjort.
24. august 2008 - 11:59 #55
Internet OFF.
Genstart.
Slet
C:\Program Files\MBlocker\ <- hele mappen
C:\Program Files\Common Files\System\csrss.exe
C:\Program Files\Common Files\System\lsass.exe

Op ret en TEKSTFIL ved navn
C:\Program Files\MBlocker
præcist stavet på den måde og UDEN ENDELSE.
Sæt filen til "Skrivebeskyttet" evt. "Systemfil".
Fidusen er så at 'et eller andet' jo ikke kan oprette en MAPPE ved samme navn...

Internet ON.
Genstart.

Og se hvad der sker *S*
Avatar billede rosa Nybegynder
24. august 2008 - 14:18 #56
Jeg har gjort som du har skrevet. MBlocker poppede ikke op da jeg genstartede computeren. Så jeg tror den er forsvundet.
24. august 2008 - 16:00 #57
Nøøøøj ...
Hvad med
C:\Program Files\Common Files\System\csrss.exe
C:\Program Files\Common Files\System\lsass.exe

... og hvad siger/skriver en frisk HiJackThis ?
Speciel mht ->
O4 - HKLM\..\Run: [WindowsExplorer] C:\Program Files\Common Files\System\csrss.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WindowsFirewall] C:\Program Files\Common Files\System\lsass.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SystemData] C:\Program Files\MBlocker\MBlocker.exe
Avatar billede rosa Nybegynder
24. august 2008 - 21:00 #58
Jeg har fundet de her når jeg går ind på stien:
C:\Program Files\Common Files\System\csrss.exe
C:\Program Files\Common Files\System\lsass.exe
Skal jeg bare slette dem?
Jeg kan godt slette dem her med HiJackThis:
O4 - HKLM\..\Run: [WindowsExplorer] C:\Program Files\Common Files\System\csrss.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WindowsFirewall] C:\Program Files\Common Files\System\lsass.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SystemData] C:\Program Files\MBlocker\MBlocker.exe
men de kommer tilbage igen med det samme.
Jeg kan ikke mere sætte HiJackThis ind her. Det virker ikke med Ctrl+A. Hvorfor kan jeg mon ikke det?
24. august 2008 - 21:31 #59
Øhhh - du sagde/skrev lige noget andet ved [24/08-2008 14:18:39] ?

Har du fulgt [24/08-2008 11:59:54] ?

Bemærk at C:\Program Files\MBlocker FILEN
præcist stavet på den måde og UDEN ENDELSE.
Avatar billede rosa Nybegynder
24. august 2008 - 22:53 #60
Ja MBlocker popper ikke op når jeg genstarter computeren. Jeg fik den til at gå væk som du beskrev:
Op ret en TEKSTFIL ved navn
C:\Program Files\MBlocker
men den er der stadig når jeg kører HiJackThis. Men den popper ikke op.
Computeren må vel være snydt som du skrev:
Fidusen er så at 'et eller andet' jo ikke kan oprette en MAPPE ved samme navn...
Skal jeg slette de her to:
C:\Program Files\Common Files\System\csrss.exe
C:\Program Files\Common Files\System\lsass.exe
Jeg har fundet hvor de er.
24. august 2008 - 23:12 #61
Jeps - send også de filer til de evige bitmarker *S*
Avatar billede rosa Nybegynder
25. august 2008 - 07:58 #62
Jeg har slettet de her:
C:\Program Files\Common Files\System\csrss.exe
C:\Program Files\Common Files\System\lsass.exe
Og de kommer ikke igen efter genstart.
Men når jeg sletter de her:
O4 - HKLM\..\Run: [WindowsExplorer] C:\Program Files\Common Files\System\csrss.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WindowsFirewall] C:\Program Files\Common Files\System\lsass.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SystemData] C:\Program Files\MBlocker\MBlocker.exe
fra HiJackThis kommer de hele tiden igen enten når jeg genstarter eller går på nettet.
Men jeg mærker ikke noget til det for MBlocker popper ikke op, når jeg genstarter computeren.
Den eneste mærkelige ting er at jeg ikke kan bruge Ctrl+A inde i HiJackThis mere. Det har jeg ikke haft problemer med før. Jeg har lige prøvet det her og da var der ikke noget i vejen.
Avatar billede rosa Nybegynder
25. august 2008 - 08:09 #63
Jeg har fundet ud af det der med Ctrl+A så her får du en frisk log uden at jeg har været på nettet eller genstartet computeren
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 08:00:17, on 25-08-2008
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP3 (6.00.2900.5512)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ZcfgSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\aawservice.exe
C:\PROGRA~1\Intel\Wireless\Bin\1XConfig.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\OProtSvc.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
C:\Program Files\Common Files\System\services.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Common Files\System\smss.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgrsx.exe
C:\WINDOWS\system32\VTTimer.exe
C:\WINDOWS\system32\VTtrayp.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\sm56hlpr.exe
C:\Programmer\Elantech\Ktp.exe
C:\WINDOWS\mHotkey.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EOUWiz.exe
C:\Programmer\Creative\Shared Files\CAMTRAY.EXE
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.1128.5462\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqgalry.exe
C:\Documents and Settings\Rosa.ROSA-PPX2OJ2HVV\Skrivebord\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgssie.dll
O2 - BHO: EWPBrowseObject Class - {68F9551E-0411-48E4-9AAF-4BC42A6A46BE} - C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\EWPBrowseLoader.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O3 - Toolbar: Easy-WebPrint - {327C2873-E90D-4c37-AA9D-10AC9BABA46C} - C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll
O3 - Toolbar: Windows Live Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [VTTimer] VTTimer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VTTrayp] VTtrayp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SMSERIAL] sm56hlpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KTPWare] C:\Programmer\Elantech\Ktp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CHotkey] mHotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IntelZeroConfig] C:\Programmer\Intel\Wireless\bin\ZCfgSvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IntelWireless] C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe /tf Intel PROSet/Wireless
O4 - HKLM\..\Run: [EOUApp] C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EOUWiz.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Creative WebCam Tray] C:\Programmer\Creative\Shared Files\CAMTRAY.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AVG8_TRAY] C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [zzzHPSETUP] D:\Setup.exe \RESET
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.1128.5462\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Uniblue RegistryBooster 2] C:\Programmer\Uniblue\RegistryBooster 2\RegistryBooster.exe /S
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: HP Image Zone Hurtig start.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: &Windows Live Search - res://C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll/search.htm
O8 - Extra context menu item: Add to Windows &Live Favorites - http://favorites.live.com/quickadd.aspx
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Add To Print List - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_AddToList.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint High Speed Print - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_HSPrint.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Preview - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_Preview.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Print - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_Print.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Blog det - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Programmer\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Blog det i Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Programmer\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1187858568337
O16 - DPF: {6B75345B-AA36-438A-BBE6-4078B4C6984D} - http://h20270.www2.hp.com/ediags/gmn2/install/HPProductDetection.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1187859760609
O16 - DPF: {AE2B937E-EA7D-4A8D-888C-B68D7F72A3C4} (IPSUploader4 Control) - http://photoservice.fujicolor.de/ips-opdata/layout/fuji01/activex/IPSUploader4.cab
O16 - DPF: {C3F79A2B-B9B4-4A66-B012-3EE46475B072} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab56907.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - https://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F5A7706B-B9C0-4C89-A715-7A0C6B05DD48} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab56986.cab
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgpp.dll
O20 - AppInit_DLLs: avgrsstx.dll
O23 - Service: Lavasoft Ad-Aware Service (aawservice) - Lavasoft - C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\aawservice.exe
O23 - Service: AVG Free8 WatchDog (avg8wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
O23 - Service: EvtEng - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: OwnershipProtocol - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\OProtSvc.exe
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe

--
End of file - 9149 bytes
Avatar billede rosa Nybegynder
25. august 2008 - 08:30 #64
Og her er en når jeg har genstartet computeren. Så er MBlocker der igen.
Avatar billede rosa Nybegynder
25. august 2008 - 08:32 #65
Men det er ikke noget jeg mærker noget til andet end at jeg kan se den inde i HiJackThis.
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 08:29:07, on 25-08-2008
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP3 (6.00.2900.5512)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ZcfgSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\aawservice.exe
C:\PROGRA~1\Intel\Wireless\Bin\1XConfig.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\OProtSvc.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
C:\Program Files\Common Files\System\services.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Common Files\System\smss.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgrsx.exe
C:\WINDOWS\system32\VTTimer.exe
C:\WINDOWS\system32\VTtrayp.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\sm56hlpr.exe
C:\Programmer\Elantech\Ktp.exe
C:\WINDOWS\mHotkey.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EOUWiz.exe
C:\Programmer\Creative\Shared Files\CAMTRAY.EXE
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.1128.5462\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqgalry.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Rosa.ROSA-PPX2OJ2HVV\Skrivebord\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgssie.dll
O2 - BHO: EWPBrowseObject Class - {68F9551E-0411-48E4-9AAF-4BC42A6A46BE} - C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\EWPBrowseLoader.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O3 - Toolbar: Easy-WebPrint - {327C2873-E90D-4c37-AA9D-10AC9BABA46C} - C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll
O3 - Toolbar: Windows Live Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [VTTimer] VTTimer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VTTrayp] VTtrayp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SMSERIAL] sm56hlpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KTPWare] C:\Programmer\Elantech\Ktp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CHotkey] mHotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IntelZeroConfig] C:\Programmer\Intel\Wireless\bin\ZCfgSvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IntelWireless] C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe /tf Intel PROSet/Wireless
O4 - HKLM\..\Run: [EOUApp] C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EOUWiz.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Creative WebCam Tray] C:\Programmer\Creative\Shared Files\CAMTRAY.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AVG8_TRAY] C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [zzzHPSETUP] D:\Setup.exe \RESET
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [WindowsExplorer] C:\Program Files\Common Files\System\csrss.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WindowsFirewall] C:\Program Files\Common Files\System\lsass.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SystemData] C:\Program Files\MBlocker\MBlocker.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.1128.5462\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Uniblue RegistryBooster 2] C:\Programmer\Uniblue\RegistryBooster 2\RegistryBooster.exe /S
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: HP Image Zone Hurtig start.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: &Windows Live Search - res://C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll/search.htm
O8 - Extra context menu item: Add to Windows &Live Favorites - http://favorites.live.com/quickadd.aspx
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Add To Print List - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_AddToList.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint High Speed Print - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_HSPrint.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Preview - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_Preview.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Print - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_Print.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Blog det - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Programmer\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Blog det i Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Programmer\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1187858568337
O16 - DPF: {6B75345B-AA36-438A-BBE6-4078B4C6984D} - http://h20270.www2.hp.com/ediags/gmn2/install/HPProductDetection.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1187859760609
O16 - DPF: {AE2B937E-EA7D-4A8D-888C-B68D7F72A3C4} (IPSUploader4 Control) - http://photoservice.fujicolor.de/ips-opdata/layout/fuji01/activex/IPSUploader4.cab
O16 - DPF: {C3F79A2B-B9B4-4A66-B012-3EE46475B072} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab56907.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - https://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F5A7706B-B9C0-4C89-A715-7A0C6B05DD48} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab56986.cab
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgpp.dll
O20 - AppInit_DLLs: avgrsstx.dll
O23 - Service: Lavasoft Ad-Aware Service (aawservice) - Lavasoft - C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\aawservice.exe
O23 - Service: AVG Free8 WatchDog (avg8wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
O23 - Service: EvtEng - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: OwnershipProtocol - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\OProtSvc.exe
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe

--
End of file - 9421 bytes
25. august 2008 - 19:03 #66
Grrrr... Hmmmm... sidste "chance" (Så meget 'expert' er jeg heller ikke *S* )

Jeg har lidt XXX hmmm... mht ->
[Uniblue RegistryBooster 2]
Tror du den giver noget som helst ?

Måske afinstall den ?
25. august 2008 - 19:04 #67
Opret dig som bruger her http://www.spywarefri.dk/forum/
og opret spørgsmålet der.
Henvis til denne tråd...
Avatar billede rosa Nybegynder
25. august 2008 - 23:29 #68
Tak for ulejligheden. Jeg vil gå ind på spywarefri og spørge om hvad MBlocker gør. For den eneste måde jeg kan se, at den er der,er ved at gå ind i HiJackThis. Ellers generer den mig ikke. Computeren kører nu meget bedre, end før vi gik i gang med at finde viruser, for jeg har ikke problemer med linksene på msn-siden, så hvordan er det nu lige jeg sætter point ind.
26. august 2008 - 06:51 #69
Du er velkommen en anden gang...

Du bør rense temp med denne fil, det tager kun få sek.
http://www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat

Efter sådan en tur er det altid en god ide og rydde op i systemgendannelsesfilerne.
Deaktiver systemgendannelse -> http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/deaktiver_systemgendannelse.htm
Genstart din computer - aktiver systemgendannelse. Dette gøres samme sted, hvor du deaktiverede, denne gang skal du blot aktivere.
Det vil også være en god idé manuelt at oprette et nyt punkt, som du kan navngive, og vende tilbage til, hvis du skulle få problemer af nogen art.

Safe Surfing...

Skrive linket til spywarefri tråden her i denne tråd...
Avatar billede rosa Nybegynder
03. september 2008 - 19:32 #70
Tak for svaret. Jeg prøver om spywarefri kan hjælpe.
Avatar billede fromsej Praktikant
03. september 2008 - 20:39 #71
Avatar billede rosa Nybegynder
05. september 2008 - 23:47 #72
Spywarefri har hjulpet mig af med den der MBlocker.
Jeg sender lige et link til hvordan.
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50624
Jeg har forsøgt at trykke accepter men flaget skifter ikke farve.
06. september 2008 - 10:52 #73