Avatar billede trouble Praktikant
14. august 2008 - 16:42 Der er 10 kommentarer

Forøge rækkevidden

Jeg har trådløst derhjemme, og fungere ganske fint. Men i det bagerste værelse er der dårligt signal. Hvordan kan jeg forbedre det? Tænkte der måske fandtes en form for repeater, som bare skal puttes i stikkontakten og modtage/ sende signalet videre. Den skal selvfølgelig kunne håndtere b/g kryp. Jeg er ude efter en stabil, men billig løsning, da det bare er hjem til...
Nogen gode ideer?
Avatar billede peet-49 Novice
14. august 2008 - 16:46 #1
Avatar billede trouble Praktikant
14. august 2008 - 17:13 #2
Så vil jeg vel stadig ha' problemer med betonvægge. Tænkte man kunne dele signalet halvvejs?
Avatar billede danco Nybegynder
21. august 2008 - 22:06 #3
Jeg ville anbefale dig at tilslutte endnu en router men blot bruge denne som Access point.

Derved udsender den fornyet trådløst signal der vil opleves stærkere i dit værelse.

Om denne metode er specielt billig vil jeg ikke udtale mig om, da det er et spørgsmål om fortolkning.
Avatar billede trouble Praktikant
22. august 2008 - 16:41 #4
Hvordan sætter man en trådløs router op som "repeater/accespoint/forstærker"?
Avatar billede danco Nybegynder
24. august 2008 - 11:06 #5
Den router(1) du gerne vil forlænge fra har en ip adresse (192.168.1.1)
Den router(2) du sætter op til at forlænge signalet skal have den næste ip (192.168.1.2)

Router 2 skal desuden være afhængig af router 1 det gør vi på følgende måde:

Dels ændre ip adressen på den, og dernærst ved at Deaktivere DCHP server funktionen i den.
Du bør også være opmærksom på at du skal indstille al sikkerhed på router 2 for ikke at få et hul i sikkerheden.

Da det hele nu er konfigureret skal det blot opsættes. Det gør vi ved hjælp af et netværkskabel på X antal meter.
Du fører kabelet lige igennem. Dvs at du forbinder routerne med kablet fra Port 1 til port 1.

Det er vigtigt at du ikke vælger at sætte stikket i "Internet indgangen" på router 2.
Avatar billede trouble Praktikant
24. august 2008 - 14:00 #6
Hmm. Er på udkig efter noget trådløst. Troede man kunne sætte en router op til at modtage og vidersende det trådløse signal.
Avatar billede danco Nybegynder
25. august 2008 - 19:13 #7
Jeg er ikke bekendt med nogle muligheder for at gøre dette.

Jeg har dog også svært ved at se hvordan det kan virke optimalt idet der uden tvivl vil opstå et tab af signal styrke og det vil derfor ikke være optimalt.
Avatar billede trouble Praktikant
25. august 2008 - 20:02 #8
http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=WRE54G
Håbede bare jeg kunne finde noget billigere. Det er jo brugt til trådløse telefoner i årevis.... tak for din tid, du får pointene for spild af din tid:)Smid et svar
Avatar billede danco Nybegynder
26. august 2008 - 23:17 #9
:)
Avatar billede danco Nybegynder
16. september 2008 - 02:14 #10
:)