Avatar billede eazye Nybegynder
14. august 2008 - 09:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tråd blokerer GUI-opdateringer

Godmorgen Eksperter.

Jeg har et problem, som jeg håber I kan hjælpe mig med:

Under forbindelse til en server, ønsker jeg at udskrive status i mit hovedvindue - forløbet er som følger:

(der ventes på forbindelse)
- Forbundet (udskrives)
- Rebooter server (udskrives)
(så kommer der en pause her, hvor en anden tråd venter på callback fra serveren, hvilket giver en notification, som hovedtråden står og venter på)
- Reboot færdig (udskrives)

Der er bare det problem, at så snart jeg vælger at forbinde, så fryser hovedvinduet i ligeså lang tid som hele proceduren tager, hvorefter alle 3 udskriver kommer på samme tid.

Jeg håber I kan hjælpe mig med at forstå hvad problemet er?

På forhånd tak.
Avatar billede eazye Nybegynder
14. august 2008 - 09:29 #1
Det skal måske nævnes at jeg anvender Windows Forms
Avatar billede arne_v Ekspert
14. august 2008 - 15:14 #2
Jeg gaetter paa at du laver det i din click kode eller lignende. Det fryser GUI.

Lad din click kode starte en traad, denne traad laver arbejdet og opdaterer GUI
med Invoke.
Avatar billede eazye Nybegynder
14. august 2008 - 15:20 #3
Det var fuldstændigt korrekt :) tak skal du ha..
Avatar billede eazye Nybegynder
14. august 2008 - 15:21 #4
.. det blev en lang dag på arbejde for at få det til at virke :D
Avatar billede eazye Nybegynder
15. august 2008 - 14:10 #5
smid et svar så du kan få point..
Avatar billede arne_v Ekspert
15. august 2008 - 14:32 #6
kommer her