Avatar billede monstermand Nybegynder
13. august 2008 - 16:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Field code - skal kun anvendes hvis udenfor section 1

Hej,

Jeg har et Office dokument med et field i headeren. Koden ser ud som følger:

STYLEREF "Heading 1"

Jeg ønsker imidlertid ikke at field'et angiver noget, hvis det er indenfor section 1. Det vil sige i de resterende sections skal Heading 1 angives.

Hvis kan jeg angive det? Noget i stil med if not formoder jeg?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
13. august 2008 - 17:13 #1
Følgende feltkonstruktion skulle gøre det, du ønsker (hvis det altså er Microsoft Word, du bruger):

{ if { Section } > 1 "Heading 1" "" }

Konstruktionen siger: Hvis sektionsnummeret er større end 1, så indsæt teksten fra Heading 1, ellers indsæt ingenting.

Vigtigt: Alle feltklammer skal laves med Ctrl+F9.
Avatar billede monstermand Nybegynder
13. august 2008 - 17:26 #2
Er ikke så skarp i Word - men jeg er tæt på løsningen. Den skriver nu heading 1 på alle sider (undertagen section 1, så det er fint), men den skriver ikke mine egentlige headings. Hvordan får jeg den til det?
Avatar billede monstermand Nybegynder
13. august 2008 - 17:33 #3
Fik sgu klaret den - tusind tak for hjælpen!
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
13. august 2008 - 17:50 #4
Velbekom. Godt du fik det klaret - jeg beklager meget, at jeg fik angivet koden forkert i mit svar – manglede StyleRef, hvilket du jo så har fundet ud af. Koden skulle være:

{ if { Section } > 1{ StyleRef "Heading 1" } "" }

Og så kan du lige få et tip med på vejen:

I stedet for ”Heading 1” i StyreRef-feltet kan du blot skrive et et-tal – gælder alle de indbyggede Heading-niveauer, at man kan bruge tallet uden ”Heading ” foran. Fordelen er, at feltkoden ikke vil fejle, hvis dokumentet åbnes/bruges på en computer med en anden sprogversion af Word end engelsk. I f.eks. den dansk version vil overskriftstypografierne hedder Overskrift 1-9, og så vil ”Heading 1” i i et StyleRef-felt give en fejl – i dette tilfælde med en engelsk version: ”Error! Unknown op code for conditional.”

Dvs. at følgende kode vil virke på samme måde som den første:

{ if { Section } > 1 { StyleRef 1 } "" }