Avatar billede jdybro Nybegynder
12. august 2008 - 22:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

LCD på Dell Latitude 12" er næsten helt sort

Hej eksperter

Man kan lige ane der er billede på - men det er næsten helt sort. Kan det være en knækket ledning eller selve skærmen...?
PC viker fint med ekstern skærm

vh
jdybro
Avatar billede john.doe Nybegynder
13. august 2008 - 11:38 #1
det er defekt backlight, og det er rimelig dyrt at få lavet.
Avatar billede jdybro Nybegynder
13. august 2008 - 17:45 #2
Det er vel så en ny LCD der skal monteres john.doe?
Avatar billede john.doe Nybegynder
14. august 2008 - 08:32 #3
det kunne godt være, men det bliver en dyr omgang hvis du ikke har garanti på din pc.
Avatar billede jdybro Nybegynder
14. august 2008 - 13:05 #4
"...det kunne godt være, men...." Når du skriver sådan, er du så ikke sikker på det med backlight alligevel? Hvis det kan være en knækket ledning eller andet, er jeg jo lige vidt hvis jeg investerer i en ny LCD og fejlen stadig er der. Og nej, der er ikke garanti på den længere.
vh
Avatar billede john.doe Nybegynder
15. august 2008 - 16:55 #5
Jo desværre er jeg sikker på at det er backlight, baggrunds lyset går i stykker og du får en mørk skærm, det er ikke en ledning.
Avatar billede jdybro Nybegynder
27. august 2008 - 16:54 #6
Det var ikke backlight - men derimod FL inverteren - så skærmen fejler intet.
Avatar billede jdybro Nybegynder
31. januar 2010 - 19:42 #7
lukker