Avatar billede henriktruelsen Nybegynder
10. august 2008 - 07:53 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

hvorfor duer det ikke?

hej allesammen, jeg har kastet mig ud i selv at vil bygge min pc ud af dele jeg har købt over nettet, jeg har bestilt diverse dele hjem, når jeg tænder min computer begynder den at lyse (i laser lys, der sidder i kabinettet) alle blæserne begynder at køre, processoren bliver meget meget meget varm, men der bliver intet som helt vist i skærmen?? ikke engang en fejlmeddelse eller noget..

min skærm virker 100%, desuden har vi ialt 4 computere i mit hus, hvor jeg både har prøvet med min fars, søsters og mine egne to, så fejlkilden kan umuligt være en defekt skærm..

er der nogle der kan hjælpe mig?, jeg har disse dele:

processor:
http://www.cpu-world.com/CPUs/Pentium_4/Intel-Pentium%204%20524%203.06%20GHz%20-%20HH80547PE0831MM%20(BX80547PE3066E).html

Bundkort:
http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=P5N-E/SLI&goto=productinfo&gruppe=bundkort&undergruppe=Socket775&mainkategori=Losdele&mainfunc=link&fromgo=yes

Ram blokke:
Kingston 2 x 2 gb. de passer 100% til resten, kan bare ikke huske modelnummeret, men fik dem efter jeg fortalte modelnummeret på mit bundkort i butikken..

Grafikkort:
http://getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=EN8500GT%2FHTP%2F1G&GroupGuid=3525&SelectedGroup=3525

Harddrev:
200 GB SATA, 7200 rpm

også har jeg et dvd drev, og en almindeligt cd drev sat i..

Jeg kan simpelthen ikke finde fejlen, er der nogle der kan finde noget der ikke passer med det andet?
Avatar billede Jensen DK Novice
10. august 2008 - 07:59 #1
Pil den ene ram blok ud.
Avatar billede henriktruelsen Nybegynder
10. august 2008 - 07:59 #2
og hvis i finder fejlen, kan jeg så få jer til at linke til et nyt produkt jeg kan købe, som så kan få det til at fungere igen?

jeg ville gerne hvis jeg kan holde "reparationen" til under 1000 kr, men hvis det koster over er der jo ikke noget at gøre ved det, jeg er jo ret afhængig af at kunne komme til at bruge den igen.. bare helst ikke for meget over 1000 kr hvis det er muligt..
Avatar billede Jensen DK Novice
10. august 2008 - 08:00 #3
Har du husket det 4 polede stik som skal sidde i nærheden af CPUen?
Avatar billede henriktruelsen Nybegynder
10. august 2008 - 08:11 #4
hej silbidor

Ja jeg har husket det 4 polede stik ja, og det hjalp ikke at tage den ene ram-blok ud :-(

men hvis ram blokkende var problemet, burde den da idet mindste vise noget på skærmen, gjorde den ikke?

foresten kører jeg windows xp medie center edition hvis det kan være til nogen hjælp..
Avatar billede Jensen DK Novice
10. august 2008 - 08:14 #5
Har du kommet køle pasta mellem CPU og køleklods?
Avatar billede henriktruelsen Nybegynder
10. august 2008 - 08:16 #6
til silbidor

hmm.. ikke særlig meget, det kan sagtens komme mere i, men effekten af kølepasta er da kun den kan arbejde hurtigere, er det ikke?

kan det være den direkte ikke fungere uden det?
Avatar billede Jensen DK Novice
10. august 2008 - 08:16 #7
Hørte om en der havde sat 4GB rami og så ville den ikke vise noget på skærmen den kan klare 3,2 GB ca.
Avatar billede Jensen DK Novice
10. august 2008 - 08:19 #8
Der skal ikke meget pasta på, det har ikke noget med hastighed at gøre, det er for at optimal køling, for meget pasta virker modsat.
Avatar billede henriktruelsen Nybegynder
10. august 2008 - 08:22 #9
okay.. at skærmen simpelthen ikke kan klare over 4 gb. ram?
det er sandsynligt ja.. alle 4 skærme vi har i huset er 2-3 år gamle billedrørs skærme..

hvor meget burde de kunne trække?
Avatar billede Jensen DK Novice
10. august 2008 - 08:22 #10
Din CPU er nok defekt, prøv at se om nogen af benene er blevet bukket.
Avatar billede Jensen DK Novice
10. august 2008 - 08:24 #11
Det er ikke skærmen det er styresystemet i 32 bit der kun kan bruge 3,2GB, skal du op på 4GB skal du have en 64 bit vertion.
Avatar billede henriktruelsen Nybegynder
10. august 2008 - 08:26 #12
nope.. ingen ben bukket..

jeg kører med denne skærm lige p.t.
http://www.google.dk/search?hl=da&q=g74 skærm&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=iw

burde den ikke kunne trække det?
Avatar billede henriktruelsen Nybegynder
10. august 2008 - 08:28 #13
hmm.. hvis det var problemet burde den jo stadig vise noget på skærmen gør den ikke?
bare en fejlmeddelse eller et eller andet?
Avatar billede Jensen DK Novice
10. august 2008 - 08:32 #14
Prøv en anden CPU, og prøv dit grafikkort i en anden computer.
Avatar billede Jensen DK Novice
10. august 2008 - 08:34 #15
Den kan kun vise noget på skærmen hvis den kan komme i kontakt med skærmen.
Avatar billede henriktruelsen Nybegynder
10. august 2008 - 08:35 #16
den med at prøve grafiikortet har jeg allerede prøvet.. det duer på en anden computer..

en anden cpu?
altså mener du jeg skal sætte en anden processor i eller hvordan?
jeg har desværre kun én, og det er den som sidder i.. :-(..
Avatar billede Jensen DK Novice
10. august 2008 - 08:39 #17
Hvis den er defekt kan du jo kun finde ud af det ved at prøve en anden, eller prøve din CPU i en anden PC hvor den passer.
Avatar billede henriktruelsen Nybegynder
10. august 2008 - 08:42 #18
ja okay.. jeg ser om jeg kan finde en ven som har en pc den burde passe i.. så svarer jeg tilbage med reslultatet :-)
Avatar billede Jensen DK Novice
10. august 2008 - 08:43 #19
Er du sikker på at dit bundkort ikke rører ved kabinettet på et sted hvor det absolut ikke skal rører.
Avatar billede Jensen DK Novice
10. august 2008 - 08:45 #20
Er først på igen efter kl.13:00
Avatar billede henriktruelsen Nybegynder
10. august 2008 - 08:51 #21
hmm.. kabinettet rører ikke nej.. jeg må se om jeg kan få fat i en med samme type bundkort, så jeg kan prøve processoren derpå.. for processoren vil også være mit bedste bud på hvad der kan være galt..
Avatar billede Jensen DK Novice
10. august 2008 - 12:39 #22
Jeg regner med at du skal geninstallere XP MCE når du har fået computeren op at køre, så husk ingen internet imens det installeres ledningen helt ud af maskinen, og ikke før at mindst SP2 og et antivirusprogram er installeret.
Hvis du ikke skal geninstallere XP så bliver du nød til at lave en reparer, ellers får du ikke Windows til at køre.
Avatar billede Jensen DK Novice
10. august 2008 - 14:12 #23
Når du skal hente SP3 så skal du hente den Engelske, den Danske passer ikke til XP MCE.
Avatar billede Jensen DK Novice
12. august 2008 - 06:31 #24
Har du fået prøvet prosessoren?
Avatar billede Jensen DK Novice
15. august 2008 - 14:48 #25
Du kan her læse om hvordan man lukker sit spørgsmål, og deler point ud.
http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede Jensen DK Novice
16. august 2008 - 07:03 #26
Hvad fandt du ud af kan den køre nu?
Avatar billede henriktruelsen Nybegynder
16. august 2008 - 12:00 #27
Hmm.. jeg fandt ud af jeg stadig havde garanti på en masse af delende, så har sendt den til reparation..
Men har du fået dine point sibidor?
Avatar billede Jensen DK Novice
16. august 2008 - 12:54 #28
Ja takker for point, håber at det kommer til at virke.