Avatar billede p_burns Nybegynder
09. august 2008 - 00:13 Der er 3 kommentarer

port forwading Apple aiport extreme eller Billion Bipac 5102SM

Hej

Jeg vil gerne åbne nogle porte, men kan ikke rigtig få port forwarding til at fungere.

Jeg har et Billion Bipac 5102SM modem fra Perspektiv Bredbånd og et Apple Airport extreme som trådløs router.

Mit spørgsmål er: skal jeg lave om på nogle indstillinger på Billion modemmet? (Kan man overhovedet ændre port forwarding på et modem ???)
Jeg har stillet alt som det skal gøres på Airport extreme, men som sagt det er åbenbart ikke nok.

Venlig hilsen

Peter Brandt
Avatar billede fastwrite Nybegynder
09. august 2008 - 02:56 #1
Tag fat i Perspektiv Bredbånd og hør om al trafik forwarder til din Airport Extreme - noget tyder på at den ikke gør det, og når ikke den gør, kommer du ikke videre med din port forwarding.

Hvordan sætter du din port forwarding op? Husker du at nat'te trafikken videre til en lokal IP adresse, og husker du at sætte en rule/regel op der siger at trafikken fra den og den port er i orden og skal gå videre til en bestemt lokal IP adresse?
Avatar billede p_burns Nybegynder
09. august 2008 - 08:24 #2
Jeg har sat mit netværk om til en statisk ip addresse (10.0.1.20) og åbnet op for den port jeg gerne vil bruge (49152 -› 10.0.1.20 -› 49152).

Jeg må hører perspektiv bredbånd.

P
Avatar billede p_burns Nybegynder
09. august 2008 - 13:14 #3
Perspektiv bredbånd har ingen begrænsninger på portene....