Avatar billede boselbach Nybegynder
07. august 2008 - 13:10 Der er 1 løsning

Sikkerhedsadvarsel ved kørsel

Hej
Jeg har fået en henvendelse i dag om en bruger der får en fejl i en applikation jeg har lavet, i fejlbeskeden står der:

--
Sikkerhedsadvarsel ved kørsel

Notes er blevet bedt om at køre en potetielt farlig handling af et program på systemet. Din sikkerhedsprofil tillader ikke kørsel af denne handling.
--

Fejlen kommer når han trykker på entry i outlinen, hvor der bliver sat en miljøvariabel og derefter bliver en agent kaldt, som læser denne miljøvariabel.

Mvh Bo
07. august 2008 - 14:43 #1
Problemet er brugerens ECL (Execution Control List). Den kan du se ved at gå ind i File - Security - User Security (det må være Filer - Sikkerhed - Brugersikkerhed på dansk). Fold What Others Do ud og se om på de forskellige signaturer om de har ret til at ændre Environment variables (miljøvariable). Det lyder som om, at brugeren ikke har ret til at ændre sin ECL, for så ville han have været promptet for om han ville køre det. Derfor er signaturen nok nødt til at blive ændret. Signaturen er det navn, der står i Last Modified By ud for designelementet. Her en outline. Du har sandsynligvis selv gemt og signeret det sidst. Prøv at se om ikke I har en ID-fil I kan bruge til at signere med som har ret til alt eller næsten alt i brugerens ECL.