Avatar billede maskeredesveske Nybegynder
05. august 2008 - 11:56 Der er 14 kommentarer

Compteren får blå skærm!

Hver gang jeg åbner en film eller et spil får jeg blå skærm og computeren genstarter. Den blå skærm er selvfølgelig så kort at jeg ikke kan nå at læse fejlmeddelsen. Computeren fejlede intet igår, og jeg har ikke lavet noget på den siden. Jeg har prøvet system gendannelse, men det hjalp ikke.

Er der nogen der kan pege mig i den rigtige retning at problemet?
På forhånd tak!
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2008 - 12:28 #1
Det kan måske være en opdatering eller en sorftwareinstallering der konflikter
Avatar billede maskeredesveske Nybegynder
05. august 2008 - 12:33 #2
grafikkort-driveren er up-to-date. Og har ik installeret noget nyt siden igår aftes da den virkede fint.
Avatar billede Jensen DK Novice
05. august 2008 - 13:48 #3
Prøv at kør en chkdsk /f/r klik start, denne computer, H klik på C: drevet egenskaber , funktioner, undersøg nu, flueben i de to firkanter, start, ok og ja genstart og rør intet før den er færdig.
Avatar billede off-line Nybegynder
05. august 2008 - 14:14 #4
silbidor - dine forslag er da gode nok, men du fik da vist blandet dem sammen:)
Avatar billede Jensen DK Novice
06. august 2008 - 06:21 #5
Hvad har jeg blandet sammen?
Avatar billede off-line Nybegynder
06. august 2008 - 10:28 #6
chkdsk /f/r skal jo bruges i konsollen, men du henviser til en undersøgelse via C-drevet, hvor den kommando jo ikke bruges:)
Avatar billede Jensen DK Novice
06. august 2008 - 13:02 #7
Jamn det er det den kører.
Avatar billede maskeredesveske Nybegynder
06. august 2008 - 13:52 #8
Gjorde som du sagde, men det ændrede intet. Så snart jeg åbner et spil får jeg "blue screen of death" i et halvt sekund og computeren genstarter.

Hvis jeg åbner spillet inden computeren er færdig med at loade lige efter opstart, kan jeg undgå den blå skærm nogle gange, men så snart jeg minimerer spillet, genstarter computeren igen. Ved ikke om det hjælper.
Avatar billede off-line Nybegynder
06. august 2008 - 14:06 #9
Har du mere end 1.ramblok? hvis du har, så tag en af dem ud på skift, og se om det
hjælper. Ellers kør en ramtest.
Avatar billede maskeredesveske Nybegynder
06. august 2008 - 14:56 #10
med glæde. hvis du vil være så flink at beskrive hvordan :S
Avatar billede off-line Nybegynder
06. august 2008 - 16:13 #11
Nu skriver du jo ikke hvilken beskrivelse du har brug for, men her er begge to.
Ramblokkene bliver holdt på plads af 2 plastikholdere. 1. i hver side. De løsnes,
og rammene kan forsigtigt vrikkes op.
MEGET VIGTIGT: en ramblok har et hak i bunden. Siderne på hver side af hakket, er
ikke lige store. Så når ramblokken sættes i, så skal man se på ramslottet (på
bundkortet) hvordan de skal sidde. De skal vrikkes ned på plads, men ikke MASES.
de 2 plastikholdere skal let kunne glide ind på plads.
En Ramtest kan du køre med: http://www.softpedia.com/get/Tweak/Memory-Tweak/Microsoft-Windows-Memory-Diagnostic.shtml
Avatar billede off-line Nybegynder
07. august 2008 - 17:33 #12
Fandt du ud af noget?
Avatar billede maskeredesveske Nybegynder
09. august 2008 - 11:43 #13
Ja, det gjorde jeg. Lavede en god gammel formatering, da jeg alligevel ikke havde så meget på computeren. Den virker fint nu, så det må have været en software fejl.
Avatar billede off-line Nybegynder
09. august 2008 - 11:53 #14
Godt nok! husk at lukke spørgsmålet.