Avatar billede ashinti Nybegynder
31. juli 2008 - 14:08 Der er 8 kommentarer

8600M GT "modded" driver

Hej, Jeg har en Zepto notebook (Znote 3415W) og har desperat prøvet at opdatere min driver til mit "Nvidia® Geforce 8600M GT" grafik kort for at kunne køre Age of Conan. Jeg har snakket med Zepto fordi at driveren skal være "konfigureret" af dem før jeg kan installere den på min Zepto computer. Desværre vil de ikke "konfigurere" en nyere driver, men har derimod uofficielt rådet mig til at downloade en "modded" driver.

Sådan ser det ud.
Min driver er nu: 167.59
Driver der skal min. bruges for Age of Conan: 169.21
Driver som Zepto siger er den nyeste: 175.80

Nogen der kan hjælpe mig med at finde en "modded" driver, eller på nogen anden måde få opdateret mit grafik kort?

Kristoffer Rasmussen
Avatar billede amews_aj Nybegynder
31. juli 2008 - 14:23 #1
Jeg vil fraråde dig de nyeste drivere, har oplevet de kan være lidt ustabile.

Her er 169.25:
http://www.laptopvideo2go.com/forum/index.php?showtopic=16545

Først henter du "Driver", og lader den pakke filerne ud (Kør IKKE installation endnu!)
Hent "Modded INF" og erstat den med nv_disp.inf i den mappe du har pakket de andre filer ud til. Derefter kører du installationsfilen.

Held og lykke ;)

PS: Jeg bruger selv 169.09 fra netop den side, den virker fint.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
31. juli 2008 - 14:28 #2
http://forum.notebookreview.com/archive/index.php/t-255120.html

Ifølge dem derinde skal man hente driveren på http://www.laptopvideo2go.com/ det de åbenbart gør er at opdatere inf filen således graffikkortet er unnderstøttet....

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=265498

Herinde er der også en gut der har lavet lidt...

Jeg ville ønske jeg kunne sige til dig præcis hvad du skal gøre, men jeg må indrømme jeg har aldrig hørt om dette her før...

Det bliver herligt at høre hvordan det er gået dig.æ.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
31. juli 2008 - 14:33 #3
Heh, for en gang skyld var det ikke mig der kom sidst. Nå, men du mindede mig om noget.
guru3d..

Det kan være at du har problemer efter driver opdatering, da ikke alt bliver slettet fra den gamle driver altid.
Gå ind i enhedshåndtering (søg efter det)
Højreklik, egenskaber på grafikkortet.
Fjern driver.

Derefter genstarter du i fejlsikret tilstand (F8 under opstart)
Hent og brug Driver Sweeper på Nvidia - Display. (Hent den inden du starter i fejlsikret)
http://www.guru3d.com/category/driversweeper/
Genstart almindelig
Installer den nye driver.

Hvis windows begynder selv at installere driver efter du har fjernet, så afbryd den!

Men du kan prøve at opdatere uden videre, det virker muligvis.
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. juli 2008 - 15:04 #4
Avatar billede ashinti Nybegynder
31. juli 2008 - 15:09 #5
amews_aj kommentar virkede perfekt (Udover at jeg lige skulle finde en 64bit driver :P). Der var ingen problemer med at installere den og Age of Conan kører helt fejlfrit.

Mange tak for jeres kommentar alle sammen!
Avatar billede amews_aj Nybegynder
31. juli 2008 - 15:15 #6
Glad for at det lykkedes.
Skal vi lukke?
Avatar billede clausbr Nybegynder
08. december 2009 - 09:17 #7
Nu hvor Zepto er gået konkurs har vi lavet en web side hvor man kan hente driver
Til alle zepto produkter.  Web side http://www.zepto.dkz.dk/
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. december 2009 - 11:01 #8
tak for tip :)