Avatar billede bufli Mester
31. juli 2008 - 10:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at oprette fjernsupport

Hej

Jeg har to PC'ere. En stationær som er min private PC og en bærbar der er min arbejds PC.

Når jeg sidder hjemme og arbejder på min bærbare, vil jeg gerne kunne afspille musik på Windows Mediaplayer på min stationære PC uden jeg hele tiden skal skifte PC når jeg skal skifte musik. Derfor vil jeg gerne have et vindue på min bærbare der viser skærmen på min stationære, så jeg kan betjene den.

Jeg er ikke interesseret i at skulle installere tredjepartsprogrammer, da jeg ikke må installere noget på min arbejds PC.

Derfor forsøgte jeg at oprette en fjernsupports session via Messenger. Det kan jeg ikke få til at virke. (det virker nogen gange med andre brugere - men ikke altid. Det er nok et sikkherhedsprobelm - og det er det nok også i denne situation). Jeg har led på Eksperten - der er en hulens masse om emnet, men jeg kan ikke finde noget brugbart. Jeg har ikke kigget det hele igennem!!

Når jeg fra min stationære beder min bærbare om fjernsupport får jeg følgende fejl:
"A remote assistance connection could not be established. You may want to check for network issues or determine if the invitation expired or was cancelled by the person who sent it".

Er der nogen der kan sige mig hvad jeg skal gøre? Det er også ok hvis jeg skal gøre det uden at bruge Messenger, jeg vil dog ikke installere noget på min arbejds PC. I Windows er der også noget der hedder Fjernskrivebord, men det kan jeg ikke finde ud ad. Der er installeret Windows XP på begge maskiner.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
31. juli 2008 - 13:28 #1
Fjernskrivebord er nok det nemmeste at bruge...

Hvis du højreklikker på "Denne Computer" vælger egenskaber så har du et faneblad der hedder fjernskrivebord her skal du sætte flueben i den der hedder "Tillad der bliver oprettet forbindelse til denne computer" (det ikke sikkert den hedder 100% det jeg skriver her, da jeg sidder på en vista kan jeg ikke lige tjekke det....) så kommer der en advarsels boks op og denne siger du blot ok til...

Herefter kan du oprette en forbindelse vha. fjernskrivebord på den anden komputer til din arbejdspc's IP addresse...

Hvis du ikke kender IP addressen på den så skal du klikke start -> kør, skriver cmd klikke OK herefter har du en kommando prompt her skriver du "ipconfig" trykker ok, så får du den adr. du skal bruge...
Hvis det stadig ikke virker er det sandsynligvis fordi firewallen er slået til, denne slår du fra ved at klikke...
start -> kør skriv "firewall.cpl" tryk ok, og slå firewall fra, hvis den er greyed ud så du ikke kan gøre det er det fordi dit arbejde administrerer denne del og du vil så ikke kunne få det til at virke uden deres hjælp...

/Leth
Avatar billede bufli Mester
31. juli 2008 - 13:57 #2
Hej Leth

Jeg kommer ikke på. Det ser ud som om jeg skal oprette en liste over brugere der må komme på. Her skal jeg angive en placering, men her kan jeg kun vælge "KONTOR" som min stationære bruger. Derfor kan jeg ikke få lov at oprette den bruger der skal til.

Er jeg helt gal på den? Hvad skal jeg gøre?

M.v.h.
Kenneth
Avatar billede morten_leth Nybegynder
31. juli 2008 - 13:59 #3
Det skal lige siges hvis ikke du er lokal administrator på din pc får du ikke lov til at lave fjernskrivebord til den.... Og det er ikke nødvendigt at skrive nogen bruger ind der... :D
Avatar billede bufli Mester
31. juli 2008 - 14:05 #4
Mystisk. Jeg er administrator på PC'en. Er det ikke fordi min bærbare er tilknyttet et domæne og det er min stationære ikke
Avatar billede morten_leth Nybegynder
31. juli 2008 - 14:15 #5
Nej det burde være ligegyldigt.. :D

Men ok, vi har fundet ud af nu har har alle de rettigheder du skal have... så er det jo bare et konfig spørgsmål...

1: Har du enable fjernskrivebord på din arbejdescomputer som du ønsker at lave fjernskrivebord til..?
2: Hvor langt kommer du egentlig? Kan du komme så langt at du fra din private pc kan få et logonbillede på din arbejdspc??? Hvis det er tilfældet skal du lige klikke på den knap der hedder indstillinger så du kan se domænet, det kan være den prøver at logge på lokal computer uden du lige er klar over det...

Prøv lige at tjekke de her ting.. :D
Avatar billede bufli Mester
11. februar 2010 - 14:15 #6
Lukker spm. Anvender TeamViewer - det virker rigtigt godt