Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2008 - 20:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

vedr asus Eee pc 900

http://www.asus.com/products.aspx?l1=24&l2=164&l3=0&l4=0&model=2152&modelmenu=1

hvordan er denne pc .

Den model Expert sælger af den er det kun med linux jeg har fået den opfattelse på asus.com at der følger en xp home cd med maskinen
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
28. juli 2008 - 20:57 #1
maskinen findes i to udgaver
ENTEN linux ELLER windows
(selve maskinerne er jo ens, så det er kun et spørgsmål om hvilket styresystem den bliver købt med)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. juli 2008 - 22:35 #2
Maskinerne er ikke nødvendigvis ens. Det er set at nogle sælger en Linux og en Windows til samme pris, men har en mindre "harddisk" i windowsen for at kunne betale licensen. Så kig lige efter, ik'.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
28. juli 2008 - 22:49 #3
ok, der lærte jeg noget nyt. det har jeg aldrig set (eller også har jeg bare ikke bemærket det)
Avatar billede komputerdk Mester
29. juli 2008 - 18:44 #4
Windows versionen har 16 gb og xandros linux versionen har 20.  Kan ikke lige huske 1000h men mener det er 80gb alm hd som msi wind .
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2008 - 16:24 #5
derer noget jeg ikke kan få til og passe samme

expert sælger den med linux og 16 gb disk og den har 4gb ssd disk til systemet

hvordan hænger det sammen med at man så kan finde den med 20gb linux er det at de ligger 16+4 gb sammen så er det da lidt fusk når den er med linux

på edb priser kan man kan linux versionen ses med 16 0g 20 gb til samme pris 2495

hvad er gældende da det virker forvirende
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2008 - 18:37 #6
læg et svar ,jeg har droppet den ,set ud fra pris og hvad man så kan få for 500 kr mere hænger modellen ikke sammen .

man kan få en bærbar med 120gb ram og dvd brænder og15" skærm for 2995
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2008 - 18:38 #7
der skulle stå 120gb hdd og 1gb ram
Avatar billede komputerdk Mester
03. august 2008 - 19:40 #8
du kan også tage en tur i Aldi mandag - for de har en medion E1210 til 2999 som umiddelbart er identisk med MSI Wind (medion har DraftN net, men så omvendt ikke bluetooth)..

man skal overveje meget om hvad man har brug for.. for ca. 3000 kan man enten få en mini note som Eee / Wind mfl. eller en noget tungere Celeron M baseret maskine (spørgsmålet er hvor vigtigt portabilitet er?)
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2008 - 22:03 #9
Må desværre tage mine ord tilbage .

Det endte her søndag med jeg bestilte en asus eee med 2 gb ram 8ekstra modul linux

valgte modellen i sort efter og have blevet anbefalet modellen stærkt

ud fra enaf de fordele jeg kan se er man kan have den med ud når man er ude og tage billeder med digital kameraet og lynhurtig lægge dem over på Eee .

vedr diskette drev og dvd drev havde jeg det i forvejen fra en ibm t60

er der linux programmer somkan anbefales inden for foto

fx picassa og irfanview er de i linux versioner ?
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2008 - 22:11 #10
"er der linux programmer somkan anbefales inden for foto " GIMP
http://www.gimp.org/
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2008 - 10:28 #11
findes der nogle links med interesante link og info om maskinen

er der kommet ekstra udstyr til den eller er det for tidligt endnu .