Avatar billede hawk88 Nybegynder
28. juli 2008 - 10:01 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Program til at sætte ip?

Hey

Vi har nogen servere på arbejdet, som mister deres ip ved genstart, nogen der har et forslag til hvordan man får løst det? Vil et C# program være godt at lave det med? De køre selvfølgelig med statiske adresser, så det skal bare være et script der kører en gang når de starter op.

Ps. kunne ikke finde mit spørgsmål da jeg oprettede det lige før, så prøver lige igen. :)
Avatar billede drean Nybegynder
28. juli 2008 - 10:07 #1
Dit andet spørgsmål er her: http://www.eksperten.dk/spm/839618
Avatar billede paro Nybegynder
28. juli 2008 - 11:05 #2
Her er måske noget der kan hjælpe

[LINK]http://www.codeproject.com/KB/system/cstcpipwmi.aspx[/LINK]
Avatar billede paro Nybegynder
28. juli 2008 - 11:06 #3
Avatar billede snowball Novice
28. juli 2008 - 12:17 #4
Lav en simpel .bat fil som sætter IP'en via "netsh" kommandoen.

http://www.petri.co.il/configure_tcp_ip_from_cmd.htm

Du kan enten køre den "fulde" netsh kommando hver gang, eller du kan lave serverens IP konfiguration sådan den skal være, og så gemme den til en fil via netsh. Så kan du ved ved hver genstart blot indlæse den konfiguration via netsh. Begge muligheder er beskrevet i linket.

Men måske det var bedre at undersøge hvorfor der sker? Er serveren fuldt opdateret med Windows opdateringer? Kører den med nyeste drivere fra producenten af hardware'en? Er den tjekket for virus og spyware?
Avatar billede hawk88 Nybegynder
28. juli 2008 - 13:12 #5
De er fuldt opdateret, det er bare fordi det servere som er blevet restoret på ny hardware et par gange, det er win 2000 og til sidst får de mange problemer.

Men problemet er at mange af dem har mange iper på et netkort, det ved jeg ikke hvordan jeg laver via netsh.
Avatar billede jhkl Nybegynder
28. juli 2008 - 13:16 #6
første ip sætter du med "set"
skal der flere på, sættes de med "add"
Avatar billede snowball Novice
28. juli 2008 - 15:49 #7
"...eller du kan lave serverens IP konfiguration sådan den skal være, og så gemme den til en fil via netsh. Så kan du ved ved hver genstart blot indlæse den konfiguration via netsh."

Gem konfiguration: netsh -c interface dump > c:\config.txt

Indlæs konfiguration: netsh -f c:\config.txt
Avatar billede hawk88 Nybegynder
29. juli 2008 - 16:53 #8
snowball > Tak for forslaget, det vil jeg lige prøve når der lige er tid til det, så vender jeg lige tilbage igen om det virkede eller ikke. :)
Avatar billede snowball Novice
14. oktober 2008 - 00:59 #9
Har du fået det afprøvet? ;)
Avatar billede hawk88 Nybegynder
14. oktober 2008 - 08:09 #10
Ja, det virker nogenlunde. Tak for hjælpen. :)