Avatar billede smokeman Nybegynder
28. juli 2008 - 02:41 Der er 1 kommentar og
1 løsning

WS_FTP - gemme passwords ?

Hejsa Eksperter!

Jeg står og skal formatere min HD her og nu.

I denne forbindelse skulle jeg gerne have gemt alle mine passwords, indtastet i WS-FTP Professional.

Jeg administrerer flere sider, og kan desværre ikke komme i kontakt med alle indehaverne af alle sider, (muligvis pga. ferie-tiden ?).

Det er meget vigtigt, at jeg har de samme passwords igen til alle sider. Gerne hurtigst muligt. Det er selvfølgelig på ingen måde sagt for at ville skynde på sagen/jer eksperter, men blot for at udtrykke hvor vigtigt det er. Og hvor meget det betyder for mig.

Normalt har jeg aldrig haft problemer med dette, idet jeg altid skriver data om login mm. ned. Jeg står desværre bare med en "halv-ødelagt" HD, hvor det meste af den ene partion er gået tabt.

Jeg håber virkeligt på noget hjælp her, idet at uheldet jo kunne være ude - og en af de sider jeg administrerer skulle gå ned/tabe data. Sådanne ting skal jo ordnes med det samme - og bl.a. det har jeg ikke mulighed for her og nu.

Mvh.
Smokeman.
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. juli 2008 - 10:02 #1
En mulighed er at sniffe password da disse sendes i klart sprog. Hvis du installerer programmer Wireshark/Etherel og sniffer samtidig med at du logger på med WS_ftp, vil du kunne aflæse passwordene direkte i snifferen og så noterer disse. Ikke en særlig automatiseret måde, men den virker.

Jeg vil anbefale at du starter med at sniffe på en konto hvor du kan huske passwordet, så du lettere kan genkende hvor passwordet står i snifningen
Avatar billede smokeman Nybegynder
17. august 2008 - 22:22 #2
Hej igen.

Først vil jeg gerne lige undskylde jeg ikke har svaret før nu - jeg havde simpelthen helt svedt denne debat ud. Dernæst var det lige præcis det der skulle til.

Jeg siger mange tusind tak!