Avatar billede nobrain38 Nybegynder
27. juli 2008 - 17:10 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Ekspert til statistikdelen af excel søges

Hej!
Skulle der måske findes en der ekspert i at bruge excels statistik beregninger?
Jeg skal snart aflevere en opgave (afsluttende kandidatopgave på cand.scient.san.) og bruger vildt meget tid og energi på at forstå og bruge excel. Hvis der sidder en derude og læser dette og mener sig i stand til at hjælpe mig med at beregne standard afvigelser, konfidens intervaller etc. sætter jeg lige nogle flasker god rødvin på højkant.
Hjælp please!!!!!!!!
Avatar billede vejmand Juniormester
27. juli 2008 - 17:38 #1
Husk, dobbeltspørgsmål er ikke tilladt ifølge Ekspertens regler: http://www.eksperten.dk/regler.phtml
Avatar billede nobrain38 Nybegynder
27. juli 2008 - 17:43 #2
Dobbelt? Søger jo bare en der ved noget om at lave statistik vha excel. Hvad er dobbelt ved det?
Avatar billede vejmand Juniormester
27. juli 2008 - 17:59 #3
Synes du ikke selv det ligner den her ret meget? http://www.eksperten.dk/spm/839567
Avatar billede ebea Ekspert
27. juli 2008 - 17:59 #4
Du har jo samme spørgsmål i tråden her:  http://www.eksperten.dk/spm/839567
Avatar billede nobrain38 Nybegynder
27. juli 2008 - 18:36 #5
Vejmand du har helt ret. Troede bare ikke det var blevet registreret første gang jeg prøvede. Jeg undskylder mange gange , men ved ikke lige hvordan jeg retter problemet?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
27. juli 2008 - 21:48 #6
du lægger selv et svar i et af spørgsmålene og accepterer det.
husk at lægge en henvisning til det andet spørgsmål
Avatar billede supertekst Ekspert
28. juli 2008 - 10:41 #7
Du er velkommen til at sende dine data samt de resultater, som de lommeregner kommer med - så skal jeg gerne forsøge.

Til: pb@supertekst-it.dk
Avatar billede supertekst Ekspert
28. juli 2008 - 15:00 #8
Er modtaget - og besvaret vedr. "standardafvigelse"
Avatar billede nobrain38 Nybegynder
28. juli 2008 - 15:27 #9
Supertekst; tusind tusind tak. Det løste problemet. Hvis du lægger det som svar istedet for kommentar kan jeg godkende og du vil få dine point. Resten tager vi over den anden mail, ok?
Avatar billede vejmand Juniormester
28. juli 2008 - 16:40 #10
nobrain38 >> Husk at lukke den her: http://www.eksperten.dk/spm/839567
Avatar billede supertekst Ekspert
28. juli 2008 - 17:45 #11
Løsningen var at rette i formlen =StdAfv(observationssæt) - der var ;tal for meget
Avatar billede nobrain38 Nybegynder
29. juli 2008 - 07:30 #12
Tak for hjælpen supertekst
Avatar billede supertekst Ekspert
07. august 2008 - 12:43 #13
Selv tak...