Avatar billede samapa Nybegynder
25. juli 2008 - 11:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ny harddisk til bærbar computer (nc8000)

Hej
Jeg har fået en gammel bærbar computer, hvor harddisken skal skiftes (virker ikke). Der er en 40 GB Hitachi Travelstar i den gamle og nu vil jeg skifte den til en 80 Gb Hitachi Travelstar, men der er forskel i det stik der er på de to harddiske. Den gamle har en masse pinde (kende ikke betegnelsen), mens de nye har en printplade der stikker ud. Den gamle var sat i en ramme med et som man stak de pinde ind i, hvorefter den kunne kobles til computeren. Hvad kan jeg gøre ?
Avatar billede samapa Nybegynder
25. juli 2008 - 11:26 #1
Den bærbare computer er en HP nc8000. Den er cirka 5 år gammel.
Avatar billede sleeper Nybegynder
25. juli 2008 - 11:27 #2
De nye harddiske hedder S-ATA og de gamle P-ATA

Du skal derfor købe den gamle model harddisk
Avatar billede peet-49 Novice
25. juli 2008 - 11:29 #3
Du skal bruge en 2.5" psats (IDE) disk til formålet.
Avatar billede peet-49 Novice
25. juli 2008 - 11:51 #4
psats=pata
Avatar billede samapa Nybegynder
25. juli 2008 - 12:16 #5
Tak for svarene.
Nu kan jeg kun finde en 160 Gb, hvor der står:
"Hitachi TravelStar 5K160 - Harddisk - 160 GB - intern harddisk - 2.5" - ATA-100 - 5400 rpm - buffer: 8 MB
PRODUCT FEATURES:
High reliability mobile drive using;Perpendicular magnetic recording (PMR);80GB / platter, with capacities up to 160GB;Best-in-class for low-power utilization;
Outstanding performance;PATA and SATA models."
Jeg får ikke lov til at vælge om det skal være Sata eller Pata.
Dur den ovenstående disk ?
Avatar billede thov Forsker
25. juli 2008 - 12:59 #6
Avatar billede samapa Nybegynder
25. juli 2008 - 13:21 #8
Hej Peet-49 Kan du ikke give et svar så du kan få point.
Avatar billede samapa Nybegynder
22. august 2010 - 09:24 #9
Nu lukker vi spørgsmålet.