Avatar billede kipkup Nybegynder
23. juli 2008 - 12:57 Der er 2 kommentarer

Voip på Windows Mobile

Hejsa - Først og fremmest ret ny til VoIP.

Mit netværksetup er
Zyxel router >
  Klienter
  Linksys Wifi >
        Mobil
        Laptop

Det jeg godt kunne tænke mig var at kunne bruge mit CyberCity VoIP nummer på min mobil (Enten Windows Mobile 5.2 eller 6.0 - har 2 telefoner, og leget med begge).
- Stadig forbundet via den samme trådløse Cybercity linie.

Det jeg indtil videre har styr på:

Domain Name = sip.cybercity.dk
Codec type 1 = G711A
Codec type 2 = G729
DTMF key = RFC_2833
Server Address = 212.242.32.201
Server Port = 5060
Registration serv ip er samme som ovenfor samt samme port
Rtp port range - 40000-50000
UserId = voi1234xx
Phone Number = 3514xxxx
Password - Kan fåes ved at logge ind på zyxel - åbne 10.0.0.1:2033 logge ind - åbne http://10.0.0.1:2033/VoIP_SIP.html og - View source af selve hjemmesiden.
Står i clear text der.

Det vil sige jeg mener jeg har server, porte, userid's samt password.

For at udelukke for mange fejlmuligheder i diverse software ting telefonen har jeg prøvet at teste direkte fra min computer - med diverse porte forwarded direkte til den. - No luck.

Har googlet en del for at få en løsning på dette, og har ikke fundet nogen det har lykkedes for.
Så til at starte med skal SIP delen sikkert komplet deaktiveres i routeren. - Nogen der kan hjælpe med dette?

På forhånd mange tak.

Fejlen jeg får er allerede når diverse klienter prøver at registrere sig.
Avatar billede draco999 Nybegynder
23. juli 2008 - 13:56 #1
altså hvis du har Port nummer og Ip adresse, username og Pass.
så er det at indsætte det ind i din Telefon.
Avatar billede kipkup Nybegynder
23. juli 2008 - 15:24 #2
Umiddelbart vil jeg godt afsløre jeg i forvejen har brugt lidt mere end 20 minutter på dette.
Samt at dit forslag ikke ligefrem løser mit problem :)

Men tak for svaret, så simpelt er det desværre ikke.