Avatar billede ny_medarbejder Nybegynder
23. juli 2008 - 08:46 Der er 1 kommentar

'WMme3\WM.EXE' fejl ved oprettelse af netværksdrev fra XP klient

Hej

Nogle gange får jeg følgende fejl når jeg har oprettet forbindelse til et netværksdrev, hvilket ikke giver problemer når scriptet opretter forbindelsen, og netværksdrevet er også i listen over netværksdrev bagefter, MEN når jeg dobbeltklikker på netværksdrevet kommer flg. fejlmeddelse, og jeg kan ikke tilgå drevet:

"Windows kan ikke finde 'WMme3\WM.EXE'. Kontroller, at du skrev navnet korrekt, og forsøg derefter igen. Hvis du vil søge efter en fil, skal du klikke på knappen Start og derefter klikke på Søg"

Det er altid XP Pro klienter til Windows 2003 Domæne server, og ovennævnte netværksdrev er til 'shared' mappe hvor ALLE har samme rettigheder til mappen, på en Windows 2000 filserver.

Når fejlen opstår plejer jeg at omformattere maskinen og derefter plejer der ikke at være nogen fejl ved opret forbindelse til netværksdrev, og jeg kan tilgå det.

Jeg kan 'browse' hele netværket på XP Pro klienten hvor fejlen opstår. Når jeg får 'browset' mig frem til den 'shared' mappe der giver problemer, og jeg højreklikker på den og vælger "Tilslut netværksdrev" tilslutter den fint drevet, men samme fejlmeddelse fremkommer som nævnt ovenfor når jeg prøvet at åbne den bagefter den er tilsluttet.

Det sjove er at jeg kan browse indholdet af den 'shared' mappe uden problemer på XP Pro klienten når jeg 'browser' hele netværket.

Jeg HAR prøvet at afbryde forbindelsen og genstarte og tilslutte igen o.s.v. men med samme fejl som nævnt ovenfor.

Da jeg sætter temmelig mange PC'er op på jobbet er det ret irriterende ikke at vide hvorfor denne fejl opstår i 20% af tilfældene.

Nogen der ved hvordan man løser problemet?
Avatar billede ny_medarbejder Nybegynder
23. juli 2008 - 09:47 #1
Yerligere info:

Jeg kan sagtens oprette forbindelse til andre ’SHARED’ mapper på samme Server disk.

Jeg kan tilmed oprette et netværksdrev til en UNDERMAPPE til den ’SHARED’ mappe der giver problemer.

Jeg har prøvet at afbryde forbindelsen og genstarte og tilslutte igen osv. men med samme fejl som nævnt ovenfor.

Jeg har genstartet Windows 2000 filserveren hvor ’SHARED’ mappe er på.

Jeg har fjernet delingen af den ’SHARED’ mappe, og delt den igen, men med samme resultat.