Avatar billede webber89 Nybegynder
23. juli 2008 - 00:43 Der er 6 kommentarer

hente nyheder (rss feeds)

hej jeg er ved at lave min egen lille private hjemmeside hvor jeg godt kunne tænke mig at kunne indsætte nyheder fra mine venners blogs de er med rss feeds hvordan henter jeg dem ind på min egen hjemmeside ?
kunne også være sjovt at have lidt nyheder fra tv2 olign. kan i hjælpe mig?

mvh morten
Avatar billede jokkejensen Novice
23. juli 2008 - 01:18 #1
rss er xml... Det skulle være lige til ? - hvor går du i stå ?
Avatar billede coderdk Praktikant
23. juli 2008 - 01:28 #2
lidt i samme stil som http://www.eksperten.dk/spm/839138 - du bør gemme dem i databasen, så den ikke henter fra RSS ved hvert sideload ;P
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. juli 2008 - 09:12 #3
Har du kigget på magpierss
Avatar billede coderdk Praktikant
23. juli 2008 - 09:39 #4
ja, det er egentlig en bedre idé :)
Avatar billede webber89 Nybegynder
23. juli 2008 - 23:23 #5
kan i fortælle mig hva magpierss er? og hvor jeg finder mere om det
Avatar billede coderdk Praktikant
23. juli 2008 - 23:51 #6
Det er en RSS (og Atom) parser til PHP: http://magpierss.sf.net/