Avatar billede webber89 Nybegynder
21. juli 2008 - 22:21 Der er 8 kommentarer

bærbar ram

hej har en gamel gamel meget gamel bærbar en hvor fra dengang fujitsu ikke var sammen med simmens
den skal bruges på en båd hvor den bare skal køre et søkort program men den mangler lige et par ram så kan i finde et link til hvor jeg kan købe nogle. billeder af rammende kan findes her:
http://Billedeupload.dk/showpic-3142.jpg

http://Billedeupload.dk/showpic-3143.jpg

jeg har kigget på disse de ligner de passer men der står ddr II ram og det kan jeg ikke helt få til at passe med alderen men passer de? link er her:

www.kortlink.dk/5k3b
Avatar billede webber89 Nybegynder
21. juli 2008 - 22:23 #1
for i kan danne indtryk af alderen på bærbaren så er der lidt info her
cpu 333 mhz
hdd 4 gb
ram 64 mb
grafikkort: øh hva er det
Avatar billede webber89 Nybegynder
21. juli 2008 - 22:24 #2
ups det første link er ikke mit billede det er altså kun den der hedder 3143.jpg i kan bruge
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
22. juli 2008 - 01:19 #3
ram 64 MB, den klods du har fotograferet er på 32 MB, så der er to klodser i maskinen

den du har fundet passer IKKE i, den du har fotograferet er en 66 MHZ sdram (sodimm) 144 pins

sådan en her passer, men det er ikke sikkert at maskinen vil acceptere den, den er jo temmelig stor (512 MB, kan maskinen overhovedet håndtere så stor en klods?)
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=134698&Specs=true
Avatar billede webber89 Nybegynder
22. juli 2008 - 01:47 #5
hvordan kan du se der kun er 32?
og tak for linkene den computer er jo næsten før min tid hehe. tja tror jeg vælger en 128 eller 256 mb blok så må vi se skal lige kikke en ekstra gang om der sidder en blok mere de sidder ikke ovenpå hinanden som i de nye bærbare hehe men tak for hjælpen
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
22. juli 2008 - 02:01 #6
jeg søgte på navnet på din ramklods, google er din ven

mt4lsdt464hg  og fik den her:
http://www.memoryx.net/xag32.html

og nej, for det meste er der en klods i bunden af maskinen og en på den anden side placeret under tastaturet (også på nye maskiner)
Avatar billede webber89 Nybegynder
22. juli 2008 - 23:56 #7
sjovt nok er de heller ikke ens men det er sikkeret bare en mindre version på den jeg har ligger der 4 x 16 på tværs på den i linket er det bare 2x16 på langs
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
23. juli 2008 - 00:16 #8
det er fordi jeg ikke har medtaget det der stod efter bindestregen

og jeg har lige opdaget at jeg tog fejl, det er ikke pc66 men pc100
MT4LSDT464HG-10CBI, 144pin, DIMM, 32MB, PC100
var åbenbart ikke helt vågen, sorry