Avatar billede missbrask Nybegynder
19. juli 2008 - 23:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

eSATA og Macbook pro

Jeg har en Macbook pro, som er købt i november 2007 så det er den næstnyeste model, og jeg har overvejet at købe en ekstern harddisk med eSAtA. Jeg har i den forbindelse brug for at vide om min computer har en port til det?, og hvis ja hvor?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
20. juli 2008 - 09:13 #1
Du skal/kan bruge både FireWire og USB2.
-du fortryder IKKE, hvis du river de par hundrede mere op af lommen, som FireWire koster.

Det kører pænt stærkt . . .
-spørg dog efter om det er FireWire 800 (den kvikke version, som det helst skal være)

Og husk det dyre kabel.
Avatar billede missbrask Nybegynder
20. juli 2008 - 11:34 #2
Den harddisk jeg tænker på har både USB 2.0 firewire 400 -og 800, og eSATA, spørgsmålet er bare om min computer er i stand til at bruge eSATA?
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. juli 2008 - 12:29 #3
Den har ikke en ekstern Esata port nej.
Brug Firewire som foreslået af aeblenet.
Avatar billede egonspock Seniormester
20. juli 2008 - 14:29 #4
Du kan sætte et Express-kort, der kan håndtere eSATA i hullet på venstre side af computeren, så får du den ønskede hastighed. Griffin laver f. eks. et:
http://www.griffintechnology.com/products/esataexpresscard
Det giver (i hvert fald i teorien) hastigheder, der er 3-4 gange så hurtigt som Firewire 800!
Avatar billede missbrask Nybegynder
20. juli 2008 - 15:09 #5
Okay mange tak for det!, det var netop den hastighed som jeg havde hørt om  og som jeg tænkte kunne være meget sjov at teste:P