Avatar billede gawc Nybegynder
17. juli 2008 - 16:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Endnu et hvilken scanner spg.

Har prøvet at søge lidt uden held.
Skal bruge en/nogle anbefalinger til en scanner.

Jeg har en masse fotos der skal scannes, ikke alle er med negativ, men nogen er (ved ikke om det er bedre at scanne negativer)

Jeg regner også med at bruge den til at scanne vigtige dokumenter med.
Og jeg har ikke nogen printer den skal matche.

Hvad skal jeg kigge efter ? har ingen ide overhovedet hvad er godt eller skidt.
Avatar billede ebea Ekspert
17. juli 2008 - 22:39 #1
Tag et kig på dette Link. har selv brugt HP scannere i mange år, og de har aldrig svigtet. Du kan finde dem i mange prisklasser, så det må være dit behov der afgører det. Du kan under alle omstændigheder finde en som passer dig. PS: Når du har fundet en som du mener kan bruges, så tag og søg priser gennem "http://www.edbpriser.dk" der finder du de rigtige priser. God jagt.
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/sm/WF02a/15179-15179-64195.html
Avatar billede x-lars Novice
22. juli 2008 - 14:28 #2
Canon har nogle rigtigt gode scannere til all-round brug, herunder scanning af negativer/dias, når der ikke er tale om rigtigt mange billeder. Her er et eksempel:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=396137&searchArea=&Soegeord=

Jeg købte selv en tidligere model, hvor der medfulgte skinner til scanning af 2 strimler 35 mm-film med 6 negativer i hver, alternativt 4 monterede dias eller en strimmel 120 film med 3 negativer. Det virker ganske forrygende.

Det er svært at sige noget generelt om hvorvidt det er bedst at scanne negativet eller papirkopien - det kommer jo an på, hvor god du har været ved dine negativer!?!

Scanneren klarer også alle mulige andre opgaver, scanning af papirbilleder, OCR-scanning (tekst-genkendelse), andre dokumenter til mail-forsindelse, arkivering eller til print (som kopi-maskine).

Hvis du derimod skal scanne rigtigt mange negativer/dias, kan en dedikeret film-scanner nok bedre betale sig, men de er normalt temmeligt dyre. Jeg scannede små 2000 negativer/dias med denne scanner og kasserede originalerne - god plads i skabe og skuffer! Husk bare back-up! God fornøjelse! ;-D
Avatar billede x-lars Novice
23. juli 2008 - 09:56 #3
Alt om Komputer har i sit sidste nummer en stortest af scannere. Her vinder den linkede Canon-model på generel anvendelighed og nemhed i installationen. HPs får en pæn score, fordi den kan scanne rigtig mange negativer i én omgang, men tilgæng er svær at sætte op.

http://www.komputer.dk/Crosslink.jsp?d=457
Avatar billede gawc Nybegynder
24. juli 2008 - 02:30 #4
tak og så er 8800f oven i købet ikke grim :)
tror jeg smutter ud og køber den i næste månede, tak... :)

smid et svar så jeg kan acceptere, x-lars
Avatar billede x-lars Novice
24. juli 2008 - 11:55 #5
Gerne, kommer hér! ;-D
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2008 - 22:21 #6
http://www.canon-europe.com/for_home/product_finder/scanners/flatbed_with_film_scanning/canoscan_9900f/index.asp

denne scanner bruger jeg selv og er ok tilfreds med den ,den er ikke nyeste model

som rene dias scannere kig der på nikon eller kodak
iøvrigt laver kodak også ok scannere ,men om du skal vælge en ren dias scanner afhænger af hvormange dias du har der skal scannes ind .