Avatar billede mrfunder Nybegynder
11. juli 2008 - 01:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

SQL Query, hent unikt?

Hej Eksperter!

Jeg har denne query som henter de nyeste svar og senere sammenligner det med en tråd. Men jeg ønsker at lave den således den kun henter hvor feltet: thread_id er unikt- hvorledes gøres dette?

På forhånd tak

$forum_active_comments = mysql_query("SELECT id, category_id, thread_id, time FROM forumcomments WHERE admin_disable = '0' ORDER BY time DESC LIMIT 0,6");
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juli 2008 - 02:18 #1
MySQL != MS SQL

Hvis der er to rækker med samme thread id, hvilken række vil du så have valgt.
Avatar billede mrfunder Nybegynder
11. juli 2008 - 11:08 #2
Kun den éne, blot den returnere 6 styk med forskellige thread_id- mit problem i øjeblikket i at den skal hente de seneste nye kommentare og senere sammenligne det med forum tråden. Men herved min nuværende query opstår der det at den godt kan hente samme forum tråd flere gange idét der de to nyeste kommentare begge er i samme tråd.
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
11. juli 2008 - 11:19 #3
Når du indsætter en kommentar, tilføj da forum id i et nyt felt i din tabel.
Hent så kun kommentare med det forum i id

... WHERE forum_id='$row[id]' ....

Hvis du forstår?
Avatar billede madsnb Nybegynder
13. juli 2008 - 00:02 #4
Ha ha :-)  -->> MySQL != MS SQL
Avatar billede mrfunder Nybegynder
19. juli 2008 - 21:59 #5
Jeg vælger at lukke