Avatar billede kinginkvong Nybegynder
10. juli 2008 - 19:40 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

AGP og PCI express

Et hurtigt spørgsmål: Har PCI Express erstattet AGP fuldstændig eller udvikkeles der grafikort til begge porte i fremtiden.

Jeg ved godt man ikke kan vide dette med garenti men vil godt høre jeres folks menning.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. juli 2008 - 20:36 #1
Der kommer ikke kraftigere kort til AGP end dem der er fremme nu, så man kan godt sige det er en død sild i den retning.
Der produceres stadig kort, men ikke længere i de store mængder.
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
10. juli 2008 - 22:35 #2
En anden måde at se på det er at det i hvert fald ikke kan betale sig at købe et bundkort med AGP. Den eneste grund til at AGP stadig findes er at der netop findes mange gamle computere med AGP. Nyere bundkort bruger som minimum PCI Express.
Avatar billede kinginkvong Nybegynder
11. juli 2008 - 21:06 #3
Det var også min egen overbevisning.

Når du skriver minimum PCI Express så mener du at man ellers bruger støre versioner af denne ik'?
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
11. juli 2008 - 23:30 #4
Der er typisk PCI Express og PCI Express x16. Hvis du alligevel skal købe et nyt bundkort så skal du vælge PCI Express x16 understøttelse.
Avatar billede kinginkvong Nybegynder
12. juli 2008 - 11:22 #5
okay, tak.