Avatar billede dougheffernan Nybegynder
10. juli 2008 - 12:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

XP Home edition - lockdown IE

I Windows XP Professional er det muligt at lave lockdown på Internet Explorer vha. gpedit.
Den mulighed er der jo ikke i XP Home, men kan man gøre noget tilsvarenden?
Ønsker at disable muligheden for at slette browser cachen.
Avatar billede thov Forsker
10. juli 2008 - 14:09 #1
Du kan godt få Gpedit til XP home, der skal 'bare' overføres og registreres nogle filer.

Kopier disse filer fra XP-pro til folderen  windows\system32

appmgmts.dll
appmgr.dll
fde.dll
fdeploy.dll
gpedit.msc
gpedit.dll
gptext.dll
Opret denne folder c:\windows\system32\GroupPolicy\Adm og flyt disse filer over fra XP-pro:

system.adm
inetres.adm
conf.adm
I Start => Kør taster du nu cmd <enter> og i vinduet skrives, en efter en, de følgende 5 linier:
(Brug F3 tasten indimellem, så er det kun .dll filnavnet som skal redigeres).

regsvr32 gpedit.dll
regsvr32 fde.dll
regsvr32 gptext.dll
regsvr32 appmgr.dll
regsvr32 fdeploy.dll

Afslut cmd-vinduet med Exit
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
10. juli 2008 - 15:37 #2
Perfekt!
Men jeg kan nu ikke se Internet Explorer-settings under Brugerkonfiguration -> Administrative skabeloner -> Windows-komponenter

:(
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
10. juli 2008 - 15:45 #3
Got it.
Skulle bare højre-klikke på Administrative skabeloner, vælg Tilføj/fjern skabeloner og så vælge system.adm samt inetres eller inetset (tilføjede alle 3), så virker det!

Thov, smid et svar, så du kan få dine MERE end velfortjente point! :)
Avatar billede thov Forsker
10. juli 2008 - 16:02 #4
Ok - tilføje skabeloner ? Det har jeg ikke tænkt på var muligt, men skal jo lære så længe man lever :-)
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
10. juli 2008 - 18:16 #5
:)
Endnu engang mange tak.