Avatar billede rdskouboe Nybegynder
09. juli 2008 - 09:22 Der er 1 kommentar

Beregning af difference på start -og sluttider

Hej

Jeg har prøvet at kigge lidt på allerede stillede spørgsmål men fandt desværre ingen svar! Jeg har i mit ark følgende kolonner;

A                    B                      C
05-may-2008 09:00:00  05-may-2008 09:00:00

Jeg ønsker at Excel skal lave en beregning der viser difference mellem de to datoer i dag, timer og sekunder.

Er der nogen der kan hjælpe!

Mvh Dennerdrengen
Avatar billede mowi Nybegynder
09. juli 2008 - 09:45 #1
Hvis du i A1 og B1 har de to dato/klokkeslet værdier kan du i cellerne C1-E1 beregnes forskellen i dage, timer og minutter ved

C1: "=DAG(B1)-DAG(A1)"
D1: "=TIME(B1)-TIME(A1)"
E1: "=MINUT(B1)-MINUT(A1)"

Husk at formater C1-E1 som tal.