Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2008 - 14:32 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Overclocking af Scaleo P 2662

Hej alle

Jeg har en Fujitsu-Siemens Scaleo P 2662

http://sp.fujitsu-siemens.com/dmsp/docs/ds-scaleo-pi-2662.pdf

som jeg gerne vil have til at køre lidt hurtigere. Jeg har allerede købt 3 GB ram, men ved I om den kan overclockes? Jeg synes ikke at jeg i biosmenuen kan se indstillinger til at gøre det.

På forhånd tak.

Petersen
Avatar billede starknight_is Nybegynder
08. august 2008 - 02:35 #1
Hej petersen1979,

Mange "OEM" leverandører vælger at totalt fjerne mange af de elementer der gør os i stand til at overclocke vores systemer, så når du ikke engang selv kan finde indstillingerne, ja så findes de sku ikke.!
Jeg er da lidt ked at skulle være bringer af dårlige nyheder, men stadig, så gør disse "OEM" netop den slags for at du kan beholde din garanti, og at de ved med 100% sikkerhed at du ikke skader dit system via OC.
Jeg vil ikke anbefale at du forsøger på at overclocke en OEM PC .. der er for mange ting producenten kan have ændret til systembyggerens fordel som gør at det er en meget risikabel affære, såfremt det lykkes!

Med OEM mener jeg naturligvis at Fujitsu-Siemens er en OEM leverandør blandt mange (eks. Dell og HP/Compaq)
OEM står for Original Equipment Manufacturer, som disse firmaer i bund og grund er.
de får delene ULTRA MEGA MEGET billigt, ændrer dem til deres fordel, og mindst mulig bruger konfiguration, samt at de deaktiverer minimum 80% af alt du kan ændre i din BIOS !
De er derfor ikke det bedste valg når man gerne vil overclocke noget!

Det jeg så anbefaler dig at gøre, er at købe et bundkort som matcher den CPU du nu har allerede, disse retail bundkort giver dig 100% adgang til alle muligheder, inkl. overclocking!

Jeg håber at dette er info nok til dig, hvis ikke så sig til hvis der er mere du vil spørge om.
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2008 - 08:52 #2
Hej Staknight

Tak for det gode svar....

Med venlig hilsen

Petersen