Avatar billede mogenshaugaard Nybegynder
05. juli 2008 - 14:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Installation af ie5.0

Jeg har programmet ie 5.0, men jeg kan ikke installere ie5 på min computer. Jeg får besked om at der findes en nyere version på systemet og ie5 kan ikke installeres.

Jeg har ellers fjernet ie 6.0 via tilføj/fjern programmer.

Hvad gør jeg?

mvh
Mogens
Avatar billede Jensen DK Novice
05. juli 2008 - 14:35 #1
Har du prøvet at genstarte komputeren?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
05. juli 2008 - 15:03 #2
...sådan af ren nysgerrighed, hvor gammel en Windows er det lige der er tale om? Du skal tilbage til første udgave af Windows 98 før du har en Windows der er gammel nok til at der ikke følger en nyere version med - hvilket vil sige at du ikke uden videre kan få 5.0 ind på nyere Windows-udgaver.
Avatar billede mogenshaugaard Nybegynder
05. juli 2008 - 16:57 #3
Det jeg gerne vil er at køre et PC kørekort program, Eduteket, som bruger ie 5.0 eller 4.01. Er der en nyere version af ie på PCen nægter installationen af ie 5.0 at gå i gang.

Jeg vil gerne installere Eduteket på en PC som kører med XP.

Jeg ved godt at Eduteket er gammelt, og der siden er kommet flere nye udgaver af Officepakken. Men Eduteket er alligevel den bedste indføring i Officepakken, jeg har set.
Avatar billede mogenshaugaard Nybegynder
05. juli 2008 - 16:58 #4
Genstart fører desværre ingen vegne.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
05. juli 2008 - 17:09 #5
Du kan ikke komme under IE 6 på XP - du kan lave en "side by side" installation, men det vil ikke hjælpe på dit problem, fordi Windows stadig vil rapportere at det er IE6 der er den installerede version.

Hvis du ikke har adgang til en ældre Windows, og der ikke er nogen opdateringer til Eduteket, så må du nok være forberedt på det ikke kan lade sig gøre.
Avatar billede mogenshaugaard Nybegynder
03. september 2008 - 20:15 #6
lukker spørgsmålet