Avatar billede md5 Nybegynder
05. juli 2008 - 11:48 Der er 3 kommentarer

Installation af MSN: "Det ser ud til, du er offline"

Hejsa :-)
Problemet er som følger...

Efter af have geninstalleret min PC kan jeg ikke installere MSN/Windows Live Messenger. Det virkede fint før, men når jeg nu forsøger at installere programmet får jeg denne fejlmeddelelse:

-----
Det ser ud til, at du er offline.

Du skal være online for at kunne installere Windows Live-programmer.
Opret forbindelse til internettet, og prøv igen.
-----

Men jeg ER online! Jeg får samme meddelelse fra fejlsikret tilstand, fra installation gennem IE såvel som Firefox, med alt sikkerhedssoftware deaktiveret osv. Og jeg kører pt. kun hardwarefirewall.

Jeg har naturligvis søgt i timevis via google, men uden held. Andre derude har samme problem, men løsningen mangler.
Og jeg løber ind i samme problem hvis jeg forsøger at installere en ældre version af messenger.

Jeg fik telefonisk hjælp fra min ISP til opsætning af netforbindelsen efter geninstallationen af min PC. Jeg bemærkede at det skulle gøres lidt anderledes denne gang end da jeg for en del år siden sidst skulle på nettet. Om der kan være en forklaring dér, ved jeg ikke.

Nogen forslag til noget jeg kan forsøge?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
05. juli 2008 - 13:10 #1
inden du gør noget andet, så tjek lige dato og klokkeslet, du kan få lige præcis den fejl hvis det er sat forkert
Avatar billede md5 Nybegynder
05. juli 2008 - 14:10 #2
Det er nu gjort, men dato og tid er korrekt...desværre. :-/ Tak for forslaget dog.

Andet jeg kan afprøve?
Avatar billede md5 Nybegynder
07. juli 2008 - 22:25 #3
Nu har jeg så fået svar fra den officielle Windows Live Messenger-support og de har heller ikke umiddelbart nogen forklaring. Kan install-filen tænkes at være afhængig af nogle Microsoft-servere som har været nede i flere dage? Det er mit eget bedste bud.

Men...her til formiddag virkede installeren pludselig, så problemet er løst. :-)

Tak til cool_m_f for svaret i denne tråd.