Avatar billede dalix Nybegynder
29. juni 2008 - 19:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Er jeg blevet snydt

Hejsa

Har lige erhvervet mig en ny comp. med følgende specifikationer

intel core 2 duo 1,85 ghz 4 gb ram,
NVIDA GFORCE 5600 M GS

men når jeg ser under specifikationer i vista står der 3,0 GB ram hvordan kan det være er jeg blevet snydt for 1 GB ram eller er der en god forklaring
Avatar billede dalix Nybegynder
29. juni 2008 - 19:56 #1
Det er iøvrig en HP bærbar comp der er tale om
Avatar billede swiatecki Novice
29. juni 2008 - 20:05 #2
den gode forklaring er at 32-bit operativsystemer(det er de fleste) kun kan bruge/se 3 GB af dem.

Hvis du vil udnytte dem alle skal du installerer 64-bit OS
Avatar billede sascha Nybegynder
29. juni 2008 - 20:11 #3
hvis dit bundkort kan klare 64bit
Avatar billede dalix Nybegynder
29. juni 2008 - 20:15 #4
ok hvordan installere jeg jeg 64-bit er det noget jeg skal købe, og hvordan ved man om bundkortet kan klare 64 bit
Avatar billede dalix Nybegynder
29. juni 2008 - 21:21 #5
System
--------------------------------------------------------------------------------

  Producent Hewlett-Packard
  Model HP Pavilion dv9700 Notebook PC
  Samlet systemhukommelse 3,00 GB RAM
  Systemtype 32-bit operativsystem
  Antal processorkerner 2
  64-bit understøttet Ja

Lager
--------------------------------------------------------------------------------

  Samlet størrelse på harddisk(e) 466 GB
  Diskpartition (C:) 188 GB ledig (223 GB samlet)
  Diskpartition (D:) 207 GB ledig (233 GB samlet)
  Diskpartition (E:) 3 GB ledig (10 GB samlet)
  Mediedrev (F:) Cd/Dvd

Grafik
--------------------------------------------------------------------------------

  Skærmkorttype NVIDIA GeForce 8600M GS
  Samlet tilgængelig grafikhukommelse 1791 MB
        Dedikeret grafikhukommelse 512 MB
        Dedikeret systemhukommelse 0 MB
        Delt systemhukommelse 1279 MB
  Version af skærmkortdriver 7.15.11.5665
  Primær skærmopløsning 1440x900
  DirectX-version DirectX 9.0 eller nyere

Netværk
--------------------------------------------------------------------------------

  Netværkskort Realtek RTL8168B/8111B Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.0)
  Netværkskort Microsoft Tun Miniport-netværkskort
  Netværkskort Broadcom 802.11g Netværkskort
Avatar billede dalix Nybegynder
29. juni 2008 - 21:24 #6
når den nu skriver under grafik at der er en delt systemhukommelse på 1279 MB vil det så sige at den tager det/deler det med de samlede 4 GB eller hva ???????
Avatar billede erbofloe Nybegynder
29. juni 2008 - 22:51 #7
ja
Avatar billede frand Nybegynder
01. juli 2008 - 10:32 #8
Den mængde, som vista rapporterer som "delt", er den mængde som potentielt kan bruges til grafik. Det kan sagtens benyttes til alm brug også
Avatar billede strit112 Nybegynder
04. juli 2008 - 23:00 #9
Hvis du opdaterer til Service Pack 1, skulle alle dine RAM gerne blive vist =)