Avatar billede pixelboxdk Nybegynder
29. juni 2008 - 18:05 Der er 1 kommentar

MySQL udtræk i ASP

Jeg har en slags blog, hvor man kan kommentere på indlæg. På denne side er der også et forum - som er lagt for sig selv. Nu kunne jeg dog godt tænke mig at disse arbejder sammen. Når folk skal skrive en kommentar på en blog-post, vil jeg gerne have at det kun er dem der er registreret på forummet der kan skrive. Min blog ligger dog i access og mit forum i MySQL5..

Jeg skal i princippet bare have en login-box, der hiver brugernavn og pass ud af MySQL databasen, tjekker om det er korrekt, og så videre..

Hvordan connecter jeg så til databasen, laver SQL-strengen, og validere det, og sender brugeren videre til kommentar-siden?
(Dette er desværre mit første forsøg på at arbejde med SQL - så hvis du kender nogle sider med eksempler på SQL-kald og connections med MySQL må du meget gerne sende dem min vej)
Avatar billede langthjem Nybegynder
08. juli 2008 - 20:32 #1
Det er jo egentlig bare et simpelt loginsystem. Du kan tilføje min MSN dennis[snabelaaa]langthjem.dk, så kan jeg hjælpe dig igang med det.