Avatar billede pcdl Nybegynder
27. juni 2008 - 15:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

mac tastatur genvejs taster

Hej har en mac men den har ikke {} & [] de 4 knapper har den ikke :S er der en mulighed til at lave en genvejstast til dem ??
Avatar billede human Nybegynder
27. juni 2008 - 15:58 #1
Jo du har.
Avatar billede pcdl Nybegynder
27. juni 2008 - 15:59 #2
nej jeg har ikke de knapper er ikke på tastaturet og det er et dansk tastatur
Avatar billede human Nybegynder
27. juni 2008 - 16:01 #3
De er ikke vist, men de er der :)
Avatar billede pcdl Nybegynder
27. juni 2008 - 16:02 #4
hvor henne og hvordan bruger jeg dem :S ?
Avatar billede egonspock Seniormester
27. juni 2008 - 16:16 #5
Prøv med alt-8 og alt-shift-8 og 9.
Avatar billede egonspock Seniormester
27. juni 2008 - 16:17 #6
Autopairs fra http://www.jwwalker.com/ er i øvrigt næsten uundværligt, hvis du har behov for at skrive den slags tegn!
Avatar billede pcdl Nybegynder
27. juni 2008 - 16:53 #7
i thank you :) [[]]{{}} :D
Avatar billede egonspock Seniormester
27. juni 2008 - 20:04 #8
Hvis du klikker på det danske flag, kan du få de internationale systemindstillinger frem. Under den er der noget, der hedder tastaturmenu, og hvis du tager hhv. Tastaturfremviser og Tegnpalet med, vil du have to andre måder at finde frem til specialtegn på. Det kan være helt sjovt at more sig med tegnpaletten, f. eks. søge på unicode-navne og glyfvarianter, men nogen gange hjælper det med en fredagsøl først ;-)
Takker for point!