Avatar billede human Nybegynder
26. juni 2008 - 23:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

rette i bootloader, bare start 1

Hej

Når jeg tænder min computer spørger den efter om den skal starte XP Home eller XP Pro. Hvordan gør jeg såldes den bare starter XP Pro af sig selv?

Her er den:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect /NoExecute=OptIn
Avatar billede jtt Nybegynder
26. juni 2008 - 23:16 #1
Højeklik på "Denne Computer"
Vælg "Egenskaber"
Vælg fanebladet "Avanceret"
Under afsnittet "Start og Genoprettelse" vælges "Indstillinger"
Under afsnittet "Standardoperativsystem" vælges hvilket operativsystem du standard vil starte op.
I feltet "Vis liste med operativsystemer" rettes ned til 0 sekunder
Avatar billede jtt Nybegynder
26. juni 2008 - 23:20 #2
Højeklik på "Denne Computer"
Vælg "Egenskaber"
Vælg fanebladet "Avanceret"
Under afsnittet "Start og Genoprettelse" vælges "Indstillinger"
Under afsnittet "Standardoperativsystem" trykkes på knappen "Rediger"
Din bootloader skal se sådan her ud:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect

Gem filen.

Men PAS på denne version, et forkert  komma og windows "kaster op"
Avatar billede newcommer Nybegynder
27. juni 2008 - 00:54 #3
Du går ind under START/KØR  Her skriver du "msconfig" uden citationstegn og
trykker OK. Så er du inde i Systemkonfigurationsprogrammet. Der går du ind i
"Boot.ini" Her kan du se de 2 boot muligheder. Du markerer XP pro og trykker
derefter på knappen "Benyt som standart" Så startes der altid op på den.
Og ventetiden, hvor du kan vælge anderledes under boot, kan du sætte ude til højre.
30 sekunder er lang tid, jeg har selv bare 5 sekunder. Men det er jo en smagsag.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. juni 2008 - 09:19 #4
jtt - jeg tror ikke XP Home skal slettes...

human - Hvis du sætter til 0 sekunder og sletter XP Home vil du ikke længere kunne starte XP Home...
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. juni 2008 - 09:20 #5
newcommer - det meste af det su skriver er skrevet... ;)
Avatar billede human Nybegynder
27. juni 2008 - 10:16 #6
Det gør ikke noget. XP Home er ikke installeret, den står bare i boot loaderen af en grund. JEg satte den bare til 0.
Avatar billede human Nybegynder
27. juni 2008 - 10:17 #7
smid svar jtt
Avatar billede jtt Nybegynder
27. juni 2008 - 10:44 #8
Super :-)
Avatar billede newcommer Nybegynder
27. juni 2008 - 11:15 #9
stigers - jeg mente såmænd bare, at det er meget nemmere  med "msconfig"
Og der kan man dårligt komme til at gøre noget forkert:)