Avatar billede hjalten5 Nybegynder
26. juni 2008 - 20:41 Der er 4 kommentarer

Kan ikke forny IP efter mcafee

Har en computer, hvor jeg har forsøgt at installere en cd med mcafee på, men det virkede ikke.

Jeg har windows XP og kan nu ikke få forbindelse til internettet via min speedstream 4100 hos TDC. Jeg får ikke tildelt en IP og jeg kan ikke reparere via netværksforbindelser. Kan det tænkes, at mcafee har blokeret (d)en proces, der gør det muligt at få tildelt en ip? og hvad kan jeg gøre for at reparere det? Jeg har læst at nogle har fået en orm og at der er noget med socket og stacks, men jeg kan ikke lige få det til at passe :(
Al input vil blive værdsat.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. juni 2008 - 20:45 #1
Deaktiver al mcafee og prøv igen.
Avatar billede hjalten5 Nybegynder
26. juni 2008 - 20:50 #2
ok men som jeg ser det er mcafee ikke installeret nu og har måske aldrig blevet komplet installeret? Windows security-center brokker sig over at windows firewall ikke er tændt og at der ikke er installeret antivirus. Men den brokker sig ikke over at jeg har valgt automatiske opdateringer.
Avatar billede hjalten5 Nybegynder
26. juni 2008 - 21:45 #3
- click Start
- click Run
- type: cmd
- click OK (you shoud get a black DOS window)
- in the DOS window, type: cd\
- press Enter
- in the DOS window, type: cd windows
- press Enter
- in the DOS window, type: cd system32
- press Enter
- in the DOS window, type: regsvr32 /u mclsp.dll
- press Enter
- in the DOS window, type: instlsp -d
- press Enter
Avatar billede hjalten5 Nybegynder
26. juni 2008 - 21:49 #4
I have managed to regain internet access by
1. Running MCPR.exe
2. Running winsocksxpfix.exe