Avatar billede jmk84 Nybegynder
26. juni 2008 - 11:07 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

ATI Mobility Radeon HD 2300 i 1680 x 1050, 60 Hz

Hej!

Jeg har været så dum at købe en LG bærbar med ovenstående grafikkort. Nu har jeg endda også købt en skærm med nativ opløsning 1680 x 1050 i 60 Hz.

Jeg har opløsningsalternativet når jeg tilslutter skærmen, men har en mistanke om, at det bliver leveret i 72 Hz. Det forsvinder dog også så snart jeg skifter til en anden opløsning (tolker det som om Vista finder ud af skærmen kører 60 Hz)

ATI leverer ikke noget konfigurationssoftware til det grafikkort, ej heller gør LG. Jeg har ikke kunnet finde moddede drivere til Vista, hverken hos DNA, Omega eller NGO. ATI har godt nok Catalyst, men kan ikke finde indstillingen nogen steder (kan jeg ikke finde den?).

Nogen der kender nogle andre drivere, eller har andre forslag?

Pft.
Jesper
Avatar billede darrich Novice
26. juni 2008 - 14:38 #1
Normalt er det højreklik på skrivebordet -> egenskaber -> indstillinger -> avanceret -> skærm ->

Har du installeret Catalyst?
Hvis du har ATI Catalyst, så er det højreklik på skrivebordet -> ATI Catalyst -> håndtering af skærmbilleder
Avatar billede darrich Novice
26. juni 2008 - 14:38 #2
Sørg for skærm driveren er installeret og du ikke bare kører med "default monitor"
Avatar billede jmk84 Nybegynder
26. juni 2008 - 17:00 #3
Nu har jeg ikke driveren til skærmen (tror ikke den gives billigere) - men i mellemtiden er det lykkedes mig at få det til at spille med Omega's moddede drivere i XP (kører med dual boot). Der er ikke så meget pis - bare vælg opløsning og opdateringsfrekvens, også kører det bare.

Har ikke catalyst installeret p.t., men jeg har haft - dog uden at kunne se formålet med det dengang. Jeg ser lige om jeg kan finde det på nettet, og vender tilbage.
Avatar billede jmk84 Nybegynder
26. juni 2008 - 17:07 #4
Haha, det tog ikke lang tid:

Når jeg vælger styresystem i download menuen og derefter produkt (mit står der ikke engang) får jeg bare denne meddelelse:

Quote:

Currently AMD does not provide any driver support for Mobility Radeon™ products. All driver and technical support for Mobility Radeon™ products is provided by the original laptop or notebook manufacturer. The drivers that are available for download at ati.amd.com are for desktop products only.

To download Windows Vista Mobility Radeon™ drivers or driver updates for your laptop or notebook product, please visit your laptop or notebook manufacturer's website.

Unquote.

LG har jeg snakket med - de kan ikke hjælpe mig.
Avatar billede jmk84 Nybegynder
26. juni 2008 - 17:40 #5
Så fandt jeg en version af ATI's egen Catalyst til Vista, men den vil kun give mig 1680 x 1050 i 72 Hz, hvilket skærmen jo naturligvis ikke er så glad for..
Avatar billede darrich Novice
27. juni 2008 - 09:38 #6
Prøv at smid modelnavnet på skærmen.
Det kan være der kan findes en driver.
Avatar billede jmk84 Nybegynder
28. juni 2008 - 10:53 #7
Det er en Prosonic PLV31220S1 - tror det er meget svært at finde drivere til den..

En helt anden ting er, at jeg i XP (med Omegadriveren) bliver nødt til at override den info, der kommer om fra skrærmen om maxopløsning og opdateringsfrekvens (såkaldt DDC-info). Iflg. DDC'en kører skærmen 1776x1000 i 72 Hz, hvilket er helt forkert. Så jeg tror det er der, hunden ligger begravet.
Avatar billede darrich Novice
28. juni 2008 - 18:14 #8
Tror ikke du får det løst uden den rigtige driver.

Prosonic er mig bekendt noget Dansk Supermarked forhandler.
Det bedste råd jeg kan give dig vedrørende det mærke, er at prøve at henvende dig der, hvor du har købt den.

Ved søgninger på google lyder det til at det kan være fra forskellige leverandører.
Dog findes der et Taiwan firma som hedder Prosonic, men intet om fladskærme på deres hjemmeside.
Avatar billede jmk84 Nybegynder
28. juni 2008 - 18:46 #9
Jeg har jo fået det løst med en modded driver i XP, uden en driver til skærmen - så det kan sagtens lade sig gøre. Dansk Supermarked ved alligevel ikke hvad de taler om, så tror man får usandsyligt lidt ud af at henvende sig til dem.

Jeg må bare vente til Omega-drengene har fået en ATI-driver udarbejdet til Vista - havde bare regnet med der var nogen herinde, der havde nogle gode alternativer til Omega.

Men ellers tak for hjælpen - lader spørsmålet stå åbent lidt endnu - det kan være der sidder nogen med en god driver til Vista.
Avatar billede darrich Novice
28. juni 2008 - 22:09 #10
Det med Dansk Supermarked kan du have ret i langt henad vejen :o)

Velbekom
Avatar billede jmk84 Nybegynder
29. juni 2008 - 22:21 #11
Hej igen

Så fandt jeg en modder, der duede (så må Omega se sig slået)

Modder og seneste driver fandt jeg her: http://www.driverheaven.net/modtool.php

Det spiller 1.000.000 - en modded driver og så bare Catalyst til at styre den. Såre simpel måde at undgå de rådne OEM-drivere computerfabrikanterne giver deres kunder med på.

Endnu engang tak for dit indspark, men en løsning var det ikke.
Avatar billede darrich Novice
30. juni 2008 - 08:34 #12
godt at høre du fik det løst.