Avatar billede waldenb Nybegynder
25. juni 2008 - 21:11 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde WD caviar SATA harddisk i winXP

Jeg har et asus A8V deluxe motherboard med to WD raptor 34gb harddiske sat i de to SATA RAID udgange (kører RAID0+1) til sytem.

Jeg har så fået mig en WD caviar 500gb SATA harddisk, som er sat i SATA2 udgangen, men den vises ikke i hverken setup eller windows.

Desuden får jeg følgende fejlmeddelelse under opstart. Lige efter:

"scanning devices, please wait...
press <tab> key into user window!"

kommer:

"Hardware initiate failed, please check device!!!
the bios does not be installed, press <g> to continue"

Og nej, det er ikke bare mig der formulerer mig som lort på engelsk, det er ordret hvad der står:)

Håber nogen kan hjælpe...
Avatar billede waldenb Nybegynder
25. juni 2008 - 21:44 #1
Og jeg har prøvet at flashe BIOS, det hjælper ikke
Avatar billede newcommer Nybegynder
25. juni 2008 - 22:10 #2
Har du set om alle USB enheder er sat til "ON" i bios?
Ellers prøv at se hvordan USB ser ud i "Enhedshåndtering"
Avatar billede newcommer Nybegynder
25. juni 2008 - 22:12 #3
Og i Diskhåndtering selvfølgelig -For den er vel formateret?
Ellers kan den jo ikke ses i "Denne computer"
Avatar billede waldenb Nybegynder
25. juni 2008 - 22:31 #4
Det er en SATA harddisk, ikke USB... Og nej, ikke formateret... jeg har brugt den flere måneder, har bare lige formateret og genistalleret windows.
Avatar billede newcommer Nybegynder
25. juni 2008 - 22:42 #5
Nå ok! Hvis den ikke er formateret, skal du gøre det i diskhåntering. Derefter
skal den kunne ses i "Denne computer"
Avatar billede waldenb Nybegynder
25. juni 2008 - 22:46 #6
Det ville være meget fint, men harddisken popper ikke op NOGEN steder, heller ikke i disk management:(

Og ja, jeg har tjekket (adskillige gange) at den er sat ordentlig til. Har også prøvet at skifte til SATA1 udgangen (ikke at det burde gøre nogen forskel)
Avatar billede newcommer Nybegynder
25. juni 2008 - 23:27 #7
Kan du heller ikke se disken i bios enten under "Main" eller "Boot/harddisk drives" ?
Avatar billede waldenb Nybegynder
25. juni 2008 - 23:47 #8
nope
Avatar billede newcommer Nybegynder
25. juni 2008 - 23:53 #9
Det kan sommetider være kablet som svigter, eller stikket fra strømforsyningen.
Prøv at skifte.
Ellers er det nok nødvendig, at prøve disken på en anden computer for at se, om
den er i orden.
Avatar billede waldenb Nybegynder
26. juni 2008 - 00:05 #10
Det tror jeg det ender med, har prøvet at akift strømkabel..
Avatar billede newcommer Nybegynder
26. juni 2008 - 00:13 #11
OK! Ja det er surt når det driller sådan.
Avatar billede newcommer Nybegynder
30. juni 2008 - 11:50 #12
Fik du afprøvet noget?
Avatar billede waldenb Nybegynder
05. august 2011 - 21:54 #13
Sorry, glemte helt at vende tilbage.... Harddisken virkede fint i andre computere, og ingen kombination af skiftet strøm/data kabel virkede i min computer. Var nødt til at pille mine små WD raptor harddisk ud, så det ser ud som om kun 2 harddiske ad gangen virkede