Avatar billede helten78 Nybegynder
25. juni 2008 - 17:04 Der er 12 kommentarer

Webcam usb 20 meter fra computer

Er dette muligt med usb?
Avatar billede peet-49 Novice
25. juni 2008 - 17:07 #1
Avatar billede peet-49 Novice
25. juni 2008 - 17:08 #2
Du kan bruger 1x5mt A_B + 3xforstærker a 5mt
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. juni 2008 - 20:20 #3
Nemlig - så kan du :)
Avatar billede helten78 Nybegynder
25. juni 2008 - 23:36 #4
Kan man bare smide dem efter hinanden? Havde set dem, men troede kun man kunne bruge en.

peet49 smider du et svar.
Avatar billede peet-49 Novice
26. juni 2008 - 09:28 #5
:-)
Avatar billede peet-49 Novice
26. juni 2008 - 09:29 #6
Du kan smide dem efter hinanden.
Avatar billede fuglen1 Novice
04. juli 2008 - 22:42 #7
Der kan sagtens fåes 10 meter usb kabler
http://www.proconsult.dk/katalog/m_til/s_til-kabel/kabel02/kabelusbab10.html

Men om man så sætte et 10 meter og en usb med strøm forsyning samt 10 meter mere og en usb hub med strømforsyning til og så webcammet.
ved jeg så ikke.
ellers er det 3 usb hubs og 4*5 meter kabler

Det jeg tænker på er om de bagerste forstærkere får strøm nok
der skal vel strøm til for kunne forstærke signalet.
der er jo 500ma til rådighed i alt.

Mener en usbhub kan forstærke signalet.
Har dog aldrig prøvet med så lange usbkabeltræk,så det vel bare at prøve skulle kunne komme på 7 meter ved at sætte nogle kabler sammen.
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
04. juli 2008 - 22:53 #8
Hvorfor ikke bare købe et IP webcam? det kan klare op til 100m på et kabel som er max lengten på et netkabel i teorien...
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. juli 2008 - 10:03 #9
Måske der ligesom er en del prisforskel...
Dårligt forslag :)
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
05. juli 2008 - 18:21 #10
dårligt forslag???

Ja det er lidt dyrer helt bestemt. men nok også lidt smartere end at forbinde 4 USB kabler for som fuglen1 siger så er der altså kun 500ma til rådighed og hvor mange gange kan man så smide de her USB forlængere i røven af hinanden? på et tidspunkt vil der ikke være nog strøm tilbage til at webcam'et vil virke...

Jo så kan man selv sætte USB hubs op som kan give 500ma igen men hvor mange skal man have af dem??? siddende så? og hvad kommer det ikke til at koste i sidste ende...

Men det var bare et forslag til denne lille debat...
Avatar billede fuglen1 Novice
06. juli 2008 - 15:29 #11
Har lige lavet et mini forsøg hvor jeg har sat 4 usb kabler sammen til en samlet længe på 6,5 meter.
Der på en usb hub.
Har så forsøgt men en usbnøgle på hubben.
For at usb nøglen kan virke skal der ekstern strøm til hubben.

Der er altså ikke strøm nok efter 6,5 til trække en hub og en usb nøgle.
da det 6,5 kabel også er sat på en usb hub vil der alt være ca 7,5 kabel fra Computer til usb nøglen.

Om man så kan forlænge de 6,5 kabel til feks 10 eller 15 meter og så usb hub.
Avatar billede peet-49 Novice
11. juli 2008 - 14:09 #12
At den ikke virker, er ikke ensbetydende med manglende strøm, men defekte data, derfor skal signalet forstærkes.