Avatar billede sbk200 Nybegynder
24. juni 2008 - 23:16 Der er 3 kommentarer

txt fil overførsel på rs232

Hej Eksperter,

Jeg har brug for at overføre en støre text fil fra mit embeddede system til en pc.
Systemet opsættes vha. et terminal program, ala hyperterminal, så det vil være nærlæggende at også overføre filen her. Altså jeg ønsker ikke at bruge specielt software til fil overførslen.

En simple løsning vil være at sende al filens indhold til hyperterminalen, men jeg er lidt i tvivl om det er godt nok og om den store datamængde kan gemmes i terminal vinduet.. ..måske kan jeg bruge en overførsels protokol.... ... løsningsforslag?

Tak,
Søren
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juni 2008 - 02:22 #1
Du kan godt lave et C/C++ program som læser fra en COM port.

Der er masser af eksempler på nettet.

http://www.informit.com/library/content.aspx?b=Visual_C_PlusPlus&seqNum=86
http://www.codeproject.com/KB/IP/serialporttocommunicate.aspx
etc.
Avatar billede sbk200 Nybegynder
25. juni 2008 - 08:24 #2
Tak for input Arne

..men, jeg vil egentlig gerne undgå at brugeren af systemet skal intallerer, anvende anden, software end hyperterminalen...
Avatar billede bertelbrander Novice
25. juni 2008 - 19:59 #3
Du kan implementere en af de protokoller som hyperterminalen undestøtter, f.eks. zmodem eller kermit.
Der er ret stor sandsynlighed for at du kan finde en open source implementation af en af protokollerne, men ellers er de så simple at det burde være trivielt at lave koden selv.