Avatar billede natsprinter Nybegynder
23. juni 2008 - 09:04 Der er 1 løsning

Sortering inden GROUP BY beregnes

Jeg har følgende SQL sætning

SELECT svarID, beskedID, afsender, modtager, besked FROM mail_main WHERE afsender = 965 GROUP BY svarID ORDER BY beskedID DESC LIMIT 0, 20

Giver ikke det ønskede recordset.

Problemet er, at gruperinger ikke sorteres. Det resultat der kommer ud af group skal nemlig være den værdi som har det højeste beskedID – Kan man sortere svarID inden resultatet af group beregnes? – kan ikke finde eksempler eller dokumentation for det nogen steder
Avatar billede natsprinter Nybegynder
23. juni 2008 - 09:32 #1
Er løst ved at smide en kolonne mere ind i group by

SELECT svarID, beskedID, afsender, modtager, besked FROM mail_main WHERE afsender = 965 GROUP BY beskedID, svarID ORDER BY beskedID DESC LIMIT 0, 20