Avatar billede park1822 Nybegynder
22. juni 2008 - 15:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Nyt grafikkort eller blæser eller ny laptop?

Jeg har en laptop fra Fujitsu-Siemens, der kostede knaster i sin tid (ca. 2½ år gammel). Men her på det sidste er den begyndt at lave noget mærkeligt: Efter st stykke tid bliver skærmen fyldt med "små" firkanter (har billede, der kan sendes), derstår og flimre, men billiede og computer kan stadig bruges. Pludselig begynder skærmen at tænde og slukke, indtil den til sidst fryser billedet og går død - herefter går blæseren igang og kører hele tiden...! Hvad er galt... har prøvet med nyeste driver (også tweaked!), geninstalleret hele skidtet... Kan ikke se om der sker en overophedning, nVida siger ihvert fald ikke at der er kritisk!

Please hjælp! 7 dage unden CS er for meget for enhver! *ss*

På forhånd tak,

Daniel
Avatar billede park1822 Nybegynder
22. juni 2008 - 15:55 #1
hmmm, der kom sgu godt nok lidt smuttere med i spørgsmålet... Men håber, at I kan læse det alligevel, ellers min I skrive!!!
Avatar billede kfz Nybegynder
22. juni 2008 - 21:09 #2
hvis du har udvidet garanti på den, så lever den tilbage til forretningen.

ellers vil jeg mene at det enten er fordi der er støv i computeren(overophedning) eller defekt bundkort.
Avatar billede park1822 Nybegynder
22. juni 2008 - 22:02 #3
ingen garanti - desværre! Kan man selv skifte det på en laptop eller skal man ud i en dyr rep.?
Avatar billede kfz Nybegynder
23. juni 2008 - 00:15 #4
jeg vil ikke umiddelbart mene det kan betale sig, og slet ikke på en bærbar der er 2½ år gammel. men prøv evt. at spørge forhandleren, hvad de skal have for at skifte det udenfor garantien.
Avatar billede Jensen DK Novice
23. juni 2008 - 06:42 #5
Prøv at gå ind i bios og se hvad temperaturen stiger til når den begynder at skabe sig.
Eller gå ind i linket og download speedfan så kan du aflæse temperaturen der.
http://www.pcworld.dk/download/33/1304
Avatar billede park1822 Nybegynder
23. juni 2008 - 14:31 #6
kfz... Når vi snakker en laptop til kr. 13.999, så vil jeg gerne ofre lidt på at få den lavet... Nægter simpelthen at smide den ud!!! :-)
Avatar billede park1822 Nybegynder
23. juni 2008 - 14:31 #7
silbidor - jeg prøver at dl speedfan. takker indtil videre...
Avatar billede park1822 Nybegynder
02. august 2012 - 01:46 #8
Lukket!