Avatar billede Asger Carlsen Nybegynder
22. juni 2008 - 15:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Problemer med udskrift

Dette er nok nærmere et HTML spørgsmål end php, men kunne ikke finde en HTML kategori, så lægger det her. HTML-koden er genereret af php. Nå til spørgsmålet.
Min side ser ud som følgende - http://www.crx-web.dk/test2.php - Mit problemer så når jeg udskriver siden, kommer der kun tekst. Min ellers så fine opdeling med streger og anden bg-farve kommer slet ikke med. Så det hele ser en kende rodet ud. Nogen der kan fortælle mig hvad der går galt?

//Carl
Avatar billede w13 Novice
22. juni 2008 - 15:06 #1
Hos mig synes jeg da, der er forskellige farver og streger.
Avatar billede Asger Carlsen Nybegynder
22. juni 2008 - 15:07 #2
også hvis du skriver det ud på papir?
Avatar billede w13 Novice
22. juni 2008 - 15:07 #3
Muligvis bør du dog sørge for at begyndelsen af koden:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">

<html>

er:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<html>

Dvs. også uden mellemrum/linjeskift inden din doctype. Det _kan_ godt tolkes forkert af visse browsere nemlig.
Avatar billede w13 Novice
22. juni 2008 - 15:07 #4
Nej, det har jeg ikke prøvet. :)
Avatar billede w13 Novice
22. juni 2008 - 15:08 #5
Det er vist noget med, at baggrundsfarver ikke udskrives. Kan ikke lige huske, om du kan slå det til. Ellers skal brugeren selv vælge det et eller andet sted.
Avatar billede Asger Carlsen Nybegynder
22. juni 2008 - 15:11 #6
Okay, de vandrette streger er billeder der er indsat som baggrunds billeder med background="billder.type" Kan det være samme grund de heller ikke kommer med?
Avatar billede w13 Novice
22. juni 2008 - 15:29 #7
Jeps.
Avatar billede whatever Nybegynder
22. juni 2008 - 16:07 #8
w13 har ret. Som standard udskrives baggrundsbilleder og -farver ikke. Det skal man sætte browseren op til at gøre. Selve de sorte streger kunne du jo lave med en border i stedet, og der ved burde de komme med på udskriften.
Avatar billede olebole Juniormester
22. juni 2008 - 17:51 #9
<ole>

- og da din DTD disabler de vigtigste dele af CSS i IE6, bør du nok bruge denne i stedet:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
... osv ...

/mvh
</bole>
Avatar billede Asger Carlsen Nybegynder
25. juni 2008 - 21:28 #10
bum bum, jeg må være lidt kreativ kan jeg se. Smid et svar, så må I dele point.
Avatar billede w13 Novice
25. juni 2008 - 22:10 #11
Her er et svar!