Avatar billede jk- Nybegynder
18. juni 2008 - 08:43 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Print i office ´07

Godmorgen til jer alle.

Jeg har lidt problemer med nogle dokumenter på flere sider. Hvis jeg vil printe et dokument ud som er på 10 sider eksempelvis, vælger udskriv i sætter "V" i at den skal printe dem i ud i sæt, så printer den 10 sider af side 1, 10 sider af side 2 osv.
Den laver slet ikke orden i papirene. Dette gælder også i excel.

Har i en idé til hvad der kan være i vejen ?

Er lige konveteret fra en gammel office til som sagt en 07ér.

Håber i kan hjælpe.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. juni 2008 - 08:49 #1
Er det en fejl?
Sådan gør 2003 også...
Avatar billede jk- Nybegynder
18. juni 2008 - 08:51 #2
John : Man kan sætte den op til at printe ud i sæt?
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. juni 2008 - 09:23 #3
Du skal selvfølgelig selv sortere dem.
Det er ikke en fejl.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
18. juni 2008 - 09:55 #4
Når du slår ”Sætvis” til, skal Word printe i hele sæt, dvs. s. 1-10, s. 1-10 osv., hvis der er 10 sider i dokumentet (og ikke gøre det, du oplever).

Jeg har fundet følgende tråd, som beskriver samme problem (ikke Word 2007, men der er en vis sandsynlighed for, at de samme ting gælder i 2007):
http://groups.google.com/group/microsoft.public.word.docmanagement/browse_thread/thread/a7b0a7611f027d47/effffc6eb1271ace?lnk=st&q=word+print+collate+does+not+collate#effffc6eb1271ace

Da jeg ikke selv har oplevet problemet, kan jeg ikke afprøve det, men det er værd at prøve, om noget af følgende hjælper:

1. Prøv det, der er anvist i tråden: slå knappen ”Sætvis” fra og til og se, om det hjælper.

2. Du kan evt. også prøve, om det hjælper at installere en opdateret driver til din printer (kan normalt hentes fra hjemmesiden for det pågældende fabrikat).

3. Hvis ikke det hjælper, kan du prøve at bruge den makro, der også findes i tråden (sig til, hvis du har brug for hjælp i den sammenhæng).
Avatar billede john0000 Nybegynder
18. juni 2008 - 09:56 #5
Du tager fejl, John. Jeg har lige printet et word-dokument ud på 2 sider, og har valgt 2 kopier og sat flueben i sætvis. Den printer side 1 og side 2 og side 1 og side 2. De er sorteret.
Avatar billede jk- Nybegynder
18. juni 2008 - 10:45 #6
Jeg mener altså også ret sikkert at det kan lade sig gøre.

Lene Fredborg - Jeg vil gerne lige prøve de ting du skriver, så vender jeg tilbage.

Tak for hjælpen intil videre
Avatar billede jk- Nybegynder
18. juni 2008 - 10:58 #7
Punkt 1 : Det har jeg nu forsøgt. Det hjalp desværre ikke.

Jeg prøver lige at hente en ny driver.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
18. juni 2008 - 11:24 #8
jk: Vedr. det med at slå "Sætvis" fra og til: Sandsynligheden for, at det kan have en effekt, er størst, hvis du gør sådan:
1. Print - slå fra - OK (dvs. at du tvinger Word til at få ændret indstillingen helt, og du spilder lidt pagir).
2. Print igen - denne gang slå til - OK.
Men igen, jeg kan ikke prøve af, om det hjælper på noget.
Avatar billede jk- Nybegynder
19. juni 2008 - 13:07 #9
Lene : Tak for hjælpen! Det lader sig til at det har hjulpet med at opdatere driveren! :)

Smid du et svar.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
19. juni 2008 - 14:28 #10
Glæder mig at problemet er løst. Her er et svar.
Avatar billede jk- Nybegynder
19. juni 2008 - 14:37 #11
Og kvittere lige tilbage med nogle guldkarameller (point) :D
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. juni 2008 - 20:16 #12
Så lærte man noget nyt :D

Øv der ikke er nye drivere til min printer...