Avatar billede j_wolf Nybegynder
21. juni 2001 - 14:08 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

BG i table(s)

Start med at se på http://www.sguft.com

Jeg vil ha\' indlagt en BG sådan at det kommer til at se sådan her ud: http://www.sguft.com/new.jpg

Baggrundsbilledet er her: http://www.sguft.com/bg.jpg

Det skal sættes sådan at det ikke gentager sig selv hvis man kører høj opløsning og det må gerne tilpasse sig i str. efter tabellen. Det skal virke i både IE og Netscape.
Avatar billede ellebaek Nybegynder
21. juni 2001 - 14:16 #1
<table background=\"http://www.sguft.com/bg.jpg\" border=\"0\" bgproperties=\"fixed\">

Avatar billede lanky Nybegynder
21. juni 2001 - 14:17 #2
Her er bonderøvsløsningen:
Tilføj en stor hvid højre-margen + bundmargen til dit jpg-billede.
Cowboyløsningen:
Brug css.
Avatar billede j_wolf Nybegynder
21. juni 2001 - 14:18 #3
jeg vil ha\' en htm side som svar hvor det er lavet.
Avatar billede olebole Juniormester
21. juni 2001 - 14:21 #4
<ole>
Da løsningen skal være X-browser, duer kun lanky\'s \'bonderøvsløsning\'  :o)
Alternativt kan du lave to lag med forskelligt z-index. Det lag med lavest index, skal indeholde billedet.....det andet indeholder resten af side indholdet.
/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
21. juni 2001 - 14:21 #5
Du vil ha\' og du vil ha\'.............du kan få havregrød, som de andre...!
Avatar billede olebole Juniormester
21. juni 2001 - 14:24 #6
Dette er et site med konceptet \"Hjælp til selvhjælp\". Det, du efterlyser, er et webbureau.
Har du penge, kender jeg et godt sted. Har du ikke, vil jeg anbefale et skift i approach.....den, du lige har vist, klæder dig ikke!
Avatar billede j_wolf Nybegynder
21. juni 2001 - 14:25 #7
slap af ole.. det fatter jeg jo intet af! lav det hvis du vil ha\' pointene :-)
Avatar billede realone Nybegynder
21. juni 2001 - 14:27 #8
Her har du løsningen:

http://www.friserverplads.dk/darkside/www.htm

Da jeg ikke har hentet alle dine billeder, ser siden ikke rigtig ud, men baggrunden passer da..  ;o)
Jeg har bare indsat
body { background: #DDDDDD url(bg.jpg) no-repeat top center } i din <style>

Håber det kan bruges..
</RealOne>
Avatar billede j_wolf Nybegynder
21. juni 2001 - 14:27 #9
ok, hvis I ikke vil lave det så forklar det ned til mindste detalje så jeg selv kan lave det.
Avatar billede j_wolf Nybegynder
21. juni 2001 - 14:29 #10
ok Realone, det ligner noget! der er bare en lille ting. billedet skal først starte neden under banneret... og så skal det automatisk følge den lysegrå kant :)
Avatar billede j_wolf Nybegynder
21. juni 2001 - 14:32 #11
hmm.. det med den lysegrå kant er ikke så vigtigt.. jeg laver bare billedet så det ser pænt ud i kanten i stedet for. Men der skal laves noget så billedet har en topmargin
Avatar billede realone Nybegynder
21. juni 2001 - 14:34 #12
Ok.. Prøver lige..
</RealOne>
Avatar billede j_wolf Nybegynder
21. juni 2001 - 14:43 #13
hm.... jeg kunne sq da også bare indsætte noget gråt i toppen af billedet.. så flader det jo automatisk på plads!
Avatar billede day Nybegynder
21. juni 2001 - 14:45 #14
Tænk! - Hvad der bliver spildt af tid på ulve!
Avatar billede realone Nybegynder
21. juni 2001 - 14:45 #15
Det var faktisk lige det jeg skulle til at spørge dig om du ikke bare kunne gøre, for det andet kan jeg ikke finde ud af...
</RealOne>
Avatar billede olebole Juniormester
21. juni 2001 - 14:47 #16
i_wolf >> 1. Jeg er helt afslappet. Slapper jeg mere af, skider jeg i stolen!
2. Du køber ikke min sjæl med 300 WebEscudos - derfor gider jeg ikke hjælpe dig med den tone, du anlægger i kommentar: 21/06 2001 14:18:57.

realone >> det der CSS holder ikke i NS4.x. Det forstås kun af IE4+ og af NS6+
/mvh
Avatar billede realone Nybegynder
21. juni 2001 - 14:48 #17
olebole --- Ok, men jeg prøver bare at hjlpe  ;o)
</RealOne>
Avatar billede realone Nybegynder
21. juni 2001 - 14:49 #18
hjælpe skulle der have stået...  ;o)
Avatar billede Jman Praktikant
21. juni 2001 - 14:51 #19
hvad med http://www.jman.dk/eksperten/sguft/default.htm
Du kan få den som zippet fil
Avatar billede realone Nybegynder
21. juni 2001 - 14:57 #20
superior --- Det er jo lavet i frames.. Hvor godt er det nu lige at smække frames og tables sammen..??
</RealOne>
Avatar billede olebole Juniormester
21. juni 2001 - 15:04 #21
lanky HAR givet den eneste X-browserløsning - hvis ikke man vil lave det med lag.
Avatar billede Jman Praktikant
21. juni 2001 - 15:08 #22
det kommer da an på hvordan man bygger siden op - jeg tilbød dig bare et alternativ
Avatar billede j_wolf Nybegynder
22. juni 2001 - 10:22 #23
jeg forstår ikke helt det lanky skrev. kan du ikke uddybe det?
Avatar billede j_wolf Nybegynder
01. august 2001 - 00:43 #24
Tjaa.. jeg fik ikke helt det svar jeg ønskede men hva faen..